Megdőlni látszik az erősebb kutya elve...
A vitában, ami az autósok és a kerékpárosok között zajlik, az a vicces, hogy az autósok láthatóan megijedtek, hogy végre akadt egy olyan csoport, amelyik képes velük szemben az érdekérvényesítésre. Megdőlt az erősebb kutya elve...
Olvasom Krausz Jenő cikkét a metro.hu-n, és azon gondolkodom, hogy milyen furcsa lehet neki autósként a városi közlekedésről írni.
Mert bizony ő autós. Engem - mivel nem vagyok autós - még sohasem idegesített, hogy az autók még vasárnap is csak araszolni tudtak a Margit hídon. A villamos ugyanis tud haladni.
A cikkel úgy általában egyetértenék, ha nem lenne az első két bekezdés, ami a kerékpárosok elleni kirohanás.
Ez az első két bekezdés, ami zavar. Legalább annyira, mint Krauszt a kerékpárosok. A vitában, ami az autósok és a kerékpárosok között zajlik, az a vicces, hogy az autósok láthatóan megijedtek, hogy végre akadt egy olyan csoport, amelyik képes velük szemben az érdekérvényesítésre. Megdőlt az erősebb kutya elve, ugyanis a magyar autózási szokások szerint mindig a nagyobb autónak van elsőbbsége.
Budapest - és ebben igaza van Krausznak - nem bírja el a mai autó forgalmat, így az autózásnak alternatívát kell teremteni. Ez nem csak környezet védelmi kérdés, és nincs egyedül üdvözítő megoldás.
Budapesten ma, szinte lehetetlen autóvak közlekedni a dugók miatt.
Budapesten ma, szinte lehetetlen tömegközlekedni az autók és a tömegközlekedés minősége miatt. Igen, a kötöttpályás közlekedést az elmúlt évtizedekben felszámolták, mert drága a kiépítése, a busz meg áll a dugóban.
Budapesten ma, szinte lehetetlen alternatív módon közlekedni az autók miatt. Meg azért is mert nincs hol. A hol lenne, az újságíró által leszólt kerékpárutak hálózata. És ha van kerékpár út az arról lehet felismerni, hogy az autósok parkolónak használják. Az alternatív közlekedés pedig a kerékpár, a görkorcsolya, a gördeszka és a roller. Bizony mert ezeket az eszközöket nem csak „extrém sportolásra" használják, hanem közlekedésre is. Csak ez az autóból nézve nem nagyon látszik.
Budapesten ma, szinte lehetetlen gyalog közlekedni a parkoló autók - no meg a kutyaszar - miatt.
Akár hogy is nézem az autósok minden közlekedési formát gátolnak ma Budapesten.
Azután némelyikük dühösen cikket ír arról, hogy mi is lenne az a tömegközlekedési állapot amikor hajlandó lenne kiszállni az autójából.
Pedig olyan helyzet csak egy lesz, amikor elromlik az autója és nincs másik.