Nézem a Szempontot az M1-en. Nézem, hogy mit lehet tudni a médiatörvény legújabb tervezetéről. Hát először is az, hogy öt párti konszenzus szülte. Titokban. Elvégre mégiscsak a nyilvánosságról fog szólni…
Nézem a Szempontot az M1-en. Nézem, hogy mit lehet tudni a médiatörvény legújabb tervezetéről. Hát először is az, hogy öt párti konszenzus szülte. Titokban. Elvégre mégiscsak a nyilvánosságról fog szólni…
Aztán azt is lehet tudni, hogy még a pártjaik sem értenek igazából egyet a saját delegáltjaikkal, akik állítólag szakpolitikusok. Ami még igaz is lehet. Hiszen a parlamentben űberzsenik ültek és ülnek. Hozzáértésük gyümölcseként épül és szépül az ország.
Látja? Nem látja? Na látja!
Igen kérem ezeket a dokumentumokat gyártó (időnként elfogadó) urakat és hölgyeket magunknak választottuk. Ja, hogy nem ilyen lovat…? Késő bánat. Meg eső után…
Különben még az is lehet, hogy a tervezetben vannak jó gondolatok. Is. Csak az a baj, hogy addig nem jutottam el. Elakadtam ott, hogy a sóhivatal – hivatalos nevén ORTT – helyét a fantáziátlan nevű 5 tagú Nemzeti Médiahatóság (NMH) venné át.
Öttagú. Miért is öt?
Hááát, mert minden parlamenti párt delegálna egy tagot.
Most itt ülök, és azon gondolkodom, hogy a szak- és reálpolitikus vajon egymást kizáró fogalom? Valószínűleg.
Egyrészt ez az öt parlamenti párt, már önmagában is vicces. Ott van az a szerencsétlen KDNP, ami csak pénzforrásként funkcionál néhány politikus részére. Lássuk be, önmagáért, saját tehetségéből ez a pártnak nevezett valami még a parlament közelébe sem jutott volna be. Persze az NMH-ba bebetonoznák magukat.
Másrészt az öt parlamenti párt már csak azért is vicces, mert ugye a Fidesz ismét új választásokat gründolna. Ami meg érthető, elvégre komoly lóvét dobott fel az IMF… visszafizetni, meg úgysem a képviselői fizetésből kell. Szóval, ha ez az öt bölcs csak egy kicsit is reálpolitikus lenne, akkor tisztában lennének vele, hogy nincs kőbe vésve az öt párti parlament. Lehet az egy választás után több is meg kevesebb is. És ha kevesebb lesz, akkor ki ad több tagot? És ha több lesz, kit zárnak ki az új sóhivatalból?
Jut eszembe a szerkesztőség ellenőrzős részről - mert olyan joga is lenne a hatóságnak - mi a bánatért kell a nem közszolgálatinak nevezett szerkesztőségeket átzavarni a legközelebbi határon túlra? Mert akkor ott fognak adózni.
Vagy azt tetszenek hinni, hogy Szlovákiában, Romániában működő szerkesztőségekre is kiterjed a hatáskörük?
Tessék már gondolkodni! Ha az alapok ennyire el vannak kefélve, akkor honnan a bánatos lótüdőből veszik, hogy a felépítmény használható valamire?
Persze, ha értelmes törvény megalkotása nem szerepelt a célok között, akkor értem. Akkor sikerült a kitűzött célt megközelíteni.