1980-ban kiadtak egy könyvsorozatot. Az volt a címe, hogy Már tudok olvasni. Alsósoknak szánták, hogy egyszerű szövegekkel könyv élményt nyújtsanak a gyerekeknek. Hogy rászoktassák őket az olvasásra.
1980-ban kiadtak egy könyvsorozatot. Az volt a címe, hogy Már tudok olvasni. Alsósoknak szánták, hogy egyszerű szövegekkel könyv élményt nyújtsanak a gyerekeknek. Hogy rászoktassák őket az olvasásra.
Az a baj, hogy az olvasás készségének az elsajátítása nem jár kézen fogva a szövegértéssel, pedig az milyen jó is lenne.
Például nem fordulhatna elő, hogy valaki összetéveszt egy határozati javaslatot egy határozattal.
Mert itt van szegény Molnár György, aki ugye a BKV sajtóosztálynak valótlan tartalmú dokumentumokat adott át, így a sajtóosztály hamis tartalmú közleményt jelentetett meg.
Hoppá. Ez ebben a formában nem igaz.
Az már jobban hangzik, hogy Molnár György a határozati javaslatokat adta át a sajtóosztálynak, és egy javaslat, az nem határozat. A sajtóosztály meg határozatként közölt olyan megállapítást, ami a határozatban nem, csak a javaslatban szerepet.
Persze, hogy belső vizsgálat indult, amely Molnárt találta felelősnek. Ja, hogy a sajtóosztály munkatársai ezt nem vették észre?
Ugyan már a szövegértés nem szerepel a munkaköri leírásukban, ergo nem is hibáztak. Csak és kizárólag Molnár…
Sokkal inkább tűnik bűnbaknak, mint felelősnek.
Talán nem véletlen, hogy a hír egyik leglényegesebb eleme Molnár közös megegyezéssel, végkielégítés nélküli távozása. Ha nem bűnbak, hanem hibás lenne, fegyelmivel távozott volna.
Van egy olyan sanda gyanúm, hogy ez még csak az első következménye annak a bölcs döntésnek, hogy a két sajtómunkást, a két szóvivőt kirúgták.
Na így vált be az a rendszer – félelmetesen hosszú, kéthetes tesztelés után – hogy a szóvivők helyett közvetlenül a területet legjobban ismerő szakemberek, az illetékes vezetők nyilatkoznak a sajtóosztályon keresztül. Csak arra nem gondoltak, hogy vannak olyan esetek, ahol nem elég azt tudni, hogy merre sárga a villamos.
Mint ahogy az is biztos, hogy a szóvivő, az kommunikációs szakember, csak őt már nem lehet kérdezni. Viszont így egyszerűbb és költségtakarékosabb lett a kommunikációs rendszer. Meg úgy tűnik, hogy rosszabb is, de ez mellékes.
Csak attól tartok, hogy ha így akarják megmenteni a főváros közlekedési vállalatát, akkor lassan az utasok fogják tolni a buszokat.
Mellesmeg arra kíváncsi lennék, hogy Kocsis vezérigazgató Molnár Györgyöt, vagy a sajtóosztályt minősítette, amikor a parlamentben azt mondta, hogy "a jó munkaerőt meg kell fizetni, annak ára van, ha ezt nem tesszük, akkor csak hülyéket kapok, akik nem tudnak értelmes anyagokat összerakni".