Sztrájk! Virít a lepedőn a felirat a Cinkotai buszgarázs portája felett. Fehér lepedőn piros betűk. A parkolóban a „műszak” után hazafelé tartó sofőrök. Innen nincs más út buszok hiányában, autóval, vagy gyalog. Marhák!
Sztrájk! Virít a lepedőn a felirat a Cinkotai buszgarázs portája felett. Fehér lepedőn piros betűk. A parkolóban a „műszak” után hazafelé tartó sofőrök. Innen nincs más út buszok hiányában, autóval, vagy gyalog. Marhák!
„Ideje meghatódni valamin
Ideje megdörzsölni, mint Aladdin
A lámpást
A szemetek sarkát
Ideje elérzékenyülni, kedves marhák!”*
Nézem a sofőröket. Mögöttem negyven perc, 57 méter szintemelkedés, és úgy négy kilométer. Előttem még kettő. Nem egy wasistdas. Marhák! A palira vett buszosok beülnek sorban az autóikba, és mennek haza. Letelt a „műszak”.
Mert ezeket az embereket bizony palira vették. Ahogy elnézem őket, már tudják. Már valószínűleg csak azért tartanak ki, mert ciki lenne feladni.
Folytatni is az.
Nem, nem a követeléseiket szólom le. Megértem őket. Csak az a baj, hogy a sztrájk kapcsán mindenkit hülyének néznek.
A buszvezetőket legfőképpen a saját szakszervezeti vezetőik. Most komolyan, a BKV-nál senki sem ismeri az alapvicceket?
Speciel arra gondolok, amikor az öreg Kohn panaszkodik az adóellenőrnek, hogy az üzlet annyira, de annyira veszteséges, hogy a bevétel már az éhenhaláshoz is kevés… Persze az adóellenőr nem hisz neki. Rákérdez nagy ravaszon, hogy akkor miből él az öreg. Ájvé – hangzik a válasz – hát abból, hogy szombaton zárva tartok…
Na most a BKV úgy van ezzel a sztrájkkal, mint az öreg Kohn, a hírek szerint napi 50 milliót takarít meg azzal, hogy nem, illetve csak alig járnak a buszok. Na most, ha ennyit hoz a közlekedési vállalatnak a sztrájk, akkor igazán kíváncsi lennék, hogy erről vajon nem tudtak a szakszervezetek vezetői? Persze, hogy tudtak. Naná! Ha azt állítanák, hogy nem is sejtették, akkor minimum gázolajban kéne őket meghempergeti, és egy öngyújtóval megkergetni. Hátha megjön az eszük.
Ha meg tudták, akkor kérem szépen a munkavállaló át van… de alaposan. Gátlástalanul. Mert ekkora hendikeppel… csak veszteni lehet.
Akkor meg mire a sztrájk?
Be akarják hozni a BKV veszteségét? Nem hiszem.
Sokkal valószínűbb, hogy a cél a politikára mutogatás. A kormányra, a főváros vezetésére, akik – mellesmeg joggal – hibáztathatóak, hogy a közösségi közlekedés színvonala fővárosi és országos szinten a béka seggével konvergál.
Olyan mintha az lenne a cél, hogy felkeltsék a népharagot. Lassan sikerül is, csak egyelőre sokkal inkább a még dolgozó BKV-sok váltak a népharag célpontjává, mint a kormány.
Valahogy ez is félrement.
Ez a sztráéjk senkinek nem hoz hasznot. Hacsak… Marhák!
"Ideje megrémülni valamin
Ideje elrepülni, mint Gagarin
Az űrbe
Egy kabinba gyűrve
Ideje időgépre ülni, mocskos csürhe!”*
(* Sziámi: Marhák)