Facebook oldaldoboz

6. Alabárdos

Volt egyszer egy "kiflicsücsök botrány". Egy biztonsági őr úgy gondolta, egy közszereplőre ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint egy közemberre. Egy "közíró" ezért, egy senkinek, statisztának, hatodik alabárdosnak nevezte az őrt. Az őrrel értek egyet, még ha a véleményem eléggé szubjektív is időnként.

Friss topikok

  • csab70: hat battyja ez van, en most koltoztem haza, nem tom mi a stajsz, hol lehet it jo konyvet venni? tu... (2017.05.31. 15:11) "Kötelezővé tenni!"
  • 6. alabardos: @Bozót: Értem én, hogy kell néha a figyelemfelhívás, de ez már sok... még akkor is nemet mondok, h... (2014.08.26. 16:40) Egy vödör jég
  • 6. alabardos: @lyken: Igazad van kicsit sarkosan kötekedtem, mint minden alkalommal, ha úgy látom a közszolga fo... (2014.01.03. 19:56) Közszolga hitel
  • 6. alabardos: Jut eszembe beköltözöl a blog.hu-ra Izabella, meg elköltözi a blogspotra... nagy itt a mászkálás ö... (2013.12.19. 15:43) 6. Alabárdos a Tumblr-on
  • sorica123 (törölt): De idétlen helyzet... Főleg csoró srácnak, akit tolvajnak néztek, valszeg nem először. De hallotta... (2013.11.08. 19:13) Tied a bicikli?

Címkék

13 havi (2) 1956 (3) 1982 (1) 2011 (2) 2012 (2) 35 év (1) AB (1) adakozás (2) adatszolgáltatás (2) Áder János (1) adó (14) adósság (1) adótartozás (2) agresszió (1) ajándék (1) alabardos (1) alapjövedelem (1) alaptörvény (2) álarc (1) aligátorteknős (1) alkohol (3) alkotmány (8) államadósság (5) államfő (1) Állatkert (1) állatok (1) Almássy tér (1) álszent (2) amatőr (1) apeh (1) áradás (1) áramütés (1) Aranyosi Péter (1) arc (1) áremelés (1) arisztokrácia (1) Arnóth Sándor (1) Árpád fürdő (1) árvíz (1) átok (1) átszervezés (2) átverés (19) autópálya (1) azeri (1) Azori szigetek (1) Bajnai Gordon (1) Bakondi György (1) bál (1) Balaton (2) baleset (2) balkán (1) ballagás (1) Balogh József (1) bankkártya (1) Barack Obama (1) Bayer Zsolt (2) beázás (1) Bécs (1) békekölcsön (1) békemenet (1) belépő (2) Berhida (1) bérlakás (2) beruházás (1) besúgó (1) beteg (6) bevándorlás (1) bevándorló (1) Billy Idol (1) bírság (1) biztonság (2) BKV (30) blabla (2) blama (2) blog (23) blokád (2) Bohács Zsolt (1) bohóc (1) bohócforradalom (1) Bokros Lajos (1) bokszerlázadás (1) bolt (1) bordély (1) börtön (1) botrány (3) bóvli (1) Brad Pitt (1) Brancaleone (1) bringázz a munkába (1) Budaházy (1) Budapest (86) buddhista (1) Buderka (1) büdös (2) bunkó (9) bűnöző (3) bürokrácia (3) buszon (14) Bűvészetek Völgye (2) ByeAlex (1) cafetéria (1) Cegléd (1) celeb (1) cenzúra (3) chip (1) cigány (17) cigaretta (5) ciki (1) civil (1) civilkurázsi (1) CÖF (1) CokeClub (1) CriticalMass (4) család (4) családon belüli erőszak (1) csalás (2) csehek (1) csehszlovákia (1) Cseh László (1) cseléd (1) csőbomba (1) csőd (1) Csorba Győző (1) Czuczi Mihály (1) dakota (1) Dánia (1) Darwin díj (1) Dávid Ibolya (2) Debreczeny Zoltán (1) deficit (1) demokrácia (7) demonstráció (10) Deutsch Tamás (1) devizahitel (4) diákhitel (1) diákmunka (1) díj (3) diktatúra (3) dilettáns (1) dinnye (1) diploma (1) diszkrimináció (2) disznó (1) díszpolgár (2) divat (1) Dobay (1) dohány (2) dohányzás (3) dopping (2) dr Mezős (1) DT Diamond (1) düh (1) Duna (1) Duna part (1) dúvad (1) EB (1) egészség (3) egészségügy (13) ego (2) egyenruha (3) egyetem (2) einstand (1) ékszer (1) élet (6) életpálya (2) ellenforradalom (1) ellenőr (5) ellenség (3) ellenzék (3) Elmü (1) előregisztráció (1) előzetes regisztráció (1) eltávozás (1) emberek (62) emlékezés (1) Emőke (1) EP (9) építőipar (1) Erdély (3) erdő (1) eredmény (2) érettségi (1) erkölcs (17) erőszak (4) Erzsébet program (1) esküvő (1) eső (2) EU (4) europa nostra (1) eurovízió (1) evolúció (1) e cigaretta (1) fair play (2) fáradság (1) Farkas Péter (1) FB csoport (1) FCsM (1) fegyver (2) Feldmájer Péter (1) felelőtlenség (1) felirat (1) felmérés (1) feloszlatás (1) felsőoktatás (1) felújítás (1) felvételi (3) fényhíd (1) fénykép (2) fényképélszet (1) Férfi és nő (1) festmény (1) feszt (12) fesztivál (15) fiatalok (8) fidesz (1) Fidesz (13) fiktíváló (1) finánc (2) finn (1) foci (3) fogyasztás (1) földrajz (1) földrengés (1) forgalom (1) forint (1) forradalom (3) foto (1) főzés (1) Frei Tamás (1) függőség (1) fürdő (1) fürdőváros (1) futás (3) Füttyös Gyuri (1) Gandhi (1) gárda (6) Gaskó István (5) gát (1) gáz (2) gazdaasszony (1) gazdaság (4) gebin (1) generációk (1) Gerilla (1) gimnázium (1) gödör (1) gőg (1) gorenje-korszak (1) görkorcsolya (1) graffiti (4) Grosics Gyula (2) Gulyás Gergely (1) Gutenberg-galaxis (1) gyász (2) gyerek (14) gyes (1) gyilkos (1) gyilkosság (1) Gyöngyöspata (1) Győzelem napja (1) gyűlölet (2) Gyurcsány (7) H1N1 (1) haditengerészet (1) hagyomány (1) Hajdú Péter (1) hajléktalan (6) hajó (1) halál (6) hálapénz (1) halloween (1) Handó Tünde (1) hangulat (2) használt ruha (2) hatalom (6) hatóság (1) hazugság (8) helyesírás (1) Hetényi Vera (1) Heti Válasz (1) Hévíz (1) hiány (1) hír (1) hírnév (1) hitel (1) (4) Hoffmann Rózsa (3) hoki (1) hollywoodoo (1) holokauszt (2) hőség (1) hosszú katinka (1) hostess (1) hotel (1) HR (1) Hrabal (2) Hugh Grant (2) huligán (1) hulladék (3) hülyeség (13) humorista (1) hungarikum (1) hungaristák (1) Hunvald György (1) ice bucket (1) ICOMOS (3) idegennyelv (3) idegen toll (1) idézet (2) idő (1) időjárás (3) igazságosztó (1) igazságszolgáltatás (2) igazságügy (2) igényesség (1) IHM (1) illegális (1) illem (1) ingatlan (1) ingatlanadó (5) ingyen (1) ingyenes (1) Internacionalé (1) internet (2) internetadó (1) iskola (10) iszap (1) iwiw (1) Japán (1) járatösszevonás (1) járvány (2) játék (6) javítás (1) jégkorong (3) jegyár (3) jobbik (9) jog (11) jogalkotás (5) jogdíj (1) jövedéki adó (7) Józsefváros (1) jutalom (1) kábítószer (1) Kádár-szótár (1) kádár huszár (1) Kállai Ferenc (1) kampány (4) káosz (2) kapcsolat (3) Kapolcs (8) kár (2) karácsony (4) Kárász Róbert (2) Kárpátia (1) Kárpáti György (1) Karsai József (1) Kaszab Csaba (1) katasztrófa (2) katasztrófavédelem (1) katolikus (1) katona történet (12) katsztrófa (2) kedvezmény (1) Keleti pu (1) Kendermag (1) képmutatás (2) képviselő (19) képviselők (1) kerámia (2) kérdőív (1) kerékpár (1) kerékpárút (4) kerítés (1) késés (1) kiállítás (3) kihívás (1) Kijev (1) Kína (2) kínai (1) kínos (1) kirekesztés (2) kisebbség (1) kisipar (1) kiss tibi (1) KISZ (2) kivándorlás (1) KMO (1) Kocsis Máté (1) kocsma (1) kohn (1) kokedvezményes nyugdíj (1) koldus (4) Kolláth György (1) költségtérítés (1) költségvetés (11) komment (3) kommunális adó (1) kommunista (2) koncert (9) konkurencia (1) Kontroll Csoport (1) könyv (7) konzultáció (1) kor (2) korhatár (2) kórház (1) korkedvezmény (4) kormány (12) környezetvédelem (2) korrupció (4) Kósa Lajos (2) Kossuth (1) Kövér László (5) közbeszerzés (1) közbiztonság (1) közélet (1) középszer (1) közigazgatás (11) közlekedés (16) közmunka (4) közönség (1) közöny (1) közösségi oldal (1) közszereplő (2) közszolga (1) köztársaság (1) köztisztviselő (2) Kuba (1) külföldi (1) különadó (1) kultúra (16) kultusz (1) kurva (1) kutya (1) lakatfal (1) lánclevél (1) lánctartozás (1) Lázár János (4) leépítés (1) lefoglalás (1) legalizálás (1) legoptimálisabb (1) lehetőség (1) lehúzás (1) lejáratás (1) leltár (1) lemondás (2) lenyúlás (1) leszokás (1) levél (2) Lidl (1) LIGA (2) lízing (1) (1) logika (1) macsó (1) Madonna (1) magánember (4) MAGOR (2) magyar (26) Magyarok nyilai (1) Magyarország (2) magyar gárda (7) MALÉV (1) mandátum (2) Manóműhely (1) március 15 (2) marihuana (2) Martonyi (1) Marton László (1) MasterCard (1) Matolcsy György (3) Mátyásföld (1) MÁV (13) MDF (1) média (2) megasztár (1) megfigyelés (4) megítélés (1) megkülönböztető jelzés (1) megszorítás (3) meleg (1) menekült (2) mentalitás (4) mentők (1) merénylet (1) mese (3) milla (1) Millenáris (1) miniszterelnök jelölt (1) minősítés (1) Miskolc (1) MLM (3) MMS (1) MOB (1) MOL (1) Molnár Ferenc (1) MOME (3) momentum (1) mongol (1) Moodys (1) morál (3) Most Híd (1) mozgás (1) mozi (1) MR2 (1) MSZP (5) műemlék (11) multi (1) munka (31) munkahelyteremtés (4) munkásosztály (1) munkatársak (7) műsor (1) Muszty (1) mutyi (3) műveltség (1) nagyapám (1) Nagykörút (2) NAV (9) negatív kampány (1) Németország (1) nemzeti (1) Nemzeti Színház (1) NENYI (1) népítélet (1) népszámlálás (2) népszavazás (9) NER (1) nevelés (5) nézőpont (1) NHL (1) NKA (1) NMH (1) (3) nők (6) NolBlog (4) nőnap (1) nosztalgia (6) november 7 (1) NSK (1) nyár (3) nyaralás (2) nyári munka (4) nyeremény (1) nyitott könyvespolc (1) nyugdíj (19) nyugdíjas (3) Obama (1) OBH (1) Ócsa (3) Ocskay Gábor (1) okostelefon (1) oktatás (18) oktatáspolitika (1) október 23 (1) ölelés (1) olimpia (5) olimpikon (1) oltás (1) öltöző (1) olvasás (5) omega (1) ÖMV (1) önbíráskodás (2) öncenzúra (1) önkéntesség (1) önkormányzat (11) Opera (1) Orbán Viktor (19) örmény (1) Oroján Sándor (1) örökség (3) Oroszország (1) országgyűlés (7) ORTT (1) összeesküvés emélet (2) összeférhetetlenség (1) összeírás (1) Oszama bin Laden (1) Oszétia (1) oszlatás (1) OTP (1) Pálffy (1) pálinka (8) Pál utcai fiúk (1) paranoia (1) parasztvakítás (2) parkolás (1) Pásztorok (1) patkányok (1) pazarlás (3) pech (1) Pécs (1) PeCsa (1) pedagógus (1) pedofil (1) pénz (25) pénztáros (1) Pestlőrinc (4) Peti (2) Petőfi (1) PET palack (1) pézügyőr (1) pincér (2) Pintér Sándor (2) piréz (1) PISA felmérés (1) pitiáner (1) plágium (4) plakát (1) pofátlanság (7) polgár (1) polgárivédelem (1) polgármester (2) politically correct (1) politika (358) politográf (1) Popper Péter (1) porno (2) postás (2) Pozsgay Imre (1) pozvál (1) Prága (1) profi (1) program (6) protekció (1) PUF (1) quimby (2) rabbi (1) rabszolga (2) rádió (3) Rákosliget (5) rasszista (1) rasszizmus (6) reality (2) reform (6) reklámadó (1) remény (1) rend (3) rendőr (1) rendőrség (23) rendvédelem (5) Répássy (1) repülő (1) repülőtér (1) resti (1) ReTRo (2) Rétvári (1) Riz Levente (2) RMDSZ (1) Robert Capa (1) Rogán (1) rokkant (1) Románia (1) romantika (1) rombolás (1) RTL (1) Sajó (1) Sajóecseg (1) Sajókaza (1) sajtószabadság (2) sátán (1) Schengen (1) Schmidt Mária (1) Schmitt Pál (4) sciennet (2) seftelés (1) segély (2) Selmeczi (1) Semjén Zsolt (1) semmi (1) sertésinfluenza (2) sex (1) siker (1) Siófok (1) Slota (1) SMS (1) SMS Maria Theresia (1) Sólyom László (6) Sopron (4) sör (1) sorkatonaság (4) spam (1) sport (12) statisztika (1) Stílusgyakorlatok (1) strand (2) Stumpf István (1) szabadság (1) szabadságharc (1) szabadságjog (2) szabály (1) Szabó Máté (1) szakdolgozat (1) szakértelem (5) szakirodalom (1) szakiskola (1) szakszervezet (6) szállás (1) számla (2) számla lottó (1) számok (1) szavazó (1) SzDSz (2) Szeged (1) szégyenlősség (1) Székesfehérvár (4) szelektív (1) Széll Kálmán terv (2) személyes adat (2) Szerbia (1) szerelem (7) szerep (2) szeretet (1) szerzői jog (1) széthúzás (2) szex (3) szezon (1) sziget (3) Szigetszentmiklós (1) Szíj Melinda (1) Szili Katalin (5) színház (1) sziréna (1) szivatás (2) szlovák (6) szmog riadó (1) szobor (1) szocialista (1) szociális konzultáció (1) szocreál (1) szófelhő (2) szólásszabadság (1) szolgáltatás (6) Szombathely (1) szomszédság (1) szórakozás (1) szóvicc (1) szponzor (2) sztrájk (13) sztriptiz (1) Sztv (1) szükséglet (1) szülők (5) szurkoló (1) táborozás (1) taigetosz (1) tájékoztatás (1) takarékosság (1) takarító (1) talált tárgy (1) tanár (3) tanárnő (1) tandíj (4) tankönyv (1) tanulás (1) tarhálás (1) Tarlós István (2) társasház (1) tartalékos (1) tavasz (1) tax-free shop (1) technika (1) TEK (1) teke (1) tekintély (1) tél (1) telefon (5) telefonfülke (1) telesales (1) temetés (1) termőföld (1) tervezés (1) tetoválás (1) tettrekész (1) tilos (2) TISZK (1) tisztviselőtelep (1) tizenévesek (6) tojás (1) Tőkés László (5) tökös (1) tolerancia (1) tolvaj (2) Tomcat (1) tömegközlekedés (31) Tony Mereno (1) történelem (8) törvényalkotás (5) trafik (1) tragédia (1) tragikomédia (6) tranzit zóna (1) Trianon (1) troll (3) tudás (1) túlélés (1) tumblr (1) tüntetés (1) túra (1) túristák (2) tűzoltó (1) tűzoltók (2) tv (1) TV2 (8) twitter (1) üdülési csekk (2) üdülő (2) udvariatlanság (1) ügyeskedés (1) ügyész (2) ügyintézés (2) ügynök (2) Újbuda (1) újság (3) ukrajna (1) umbulda (1) ünnep (12) urban legend (1) USA (5) uszoda (2) Usztics (3) utasok (3) utazás (11) utókor (1) úttörő (1) üzemanyag (2) uzsora (1) vadász (1) vágott dohány (2) vagyon (1) vagyonosodás (1) választás (20) választójog (3) válogatott (2) válság (15) vám (2) vasálarcos (1) vásár (1) vasárnap (1) vasútállomás (1) Vas Zoltán (1) vb (1) védőoltás (1) végkielégítés (1) végtörlesztés (3) vélemény (511) vendéglátás (1) vers (3) vetélkedő (1) vibrátor (1) vicc (12) Vida Ildikó (1) vihar (2) visszaélés (1) viszony (1) viteldíj (1) vitéz (1) vízözön (1) Voga (1) Volán (2) VOLT (13) vörösiszap (1) VPOP (2) wc (2) wellness (1) west balkán (2) Wittner Mária (1) zaklatás (1) záradék (1) zászló égetés (1) zavargások (1) zene (1) ZP (2) zsarolás (1) zsidó (6) zsinagóga (2) Címkefelhő

Közszolga hitel

2014.01.01. 09:18 6. alabardos

Biztosan bennünk van a hiba, mert ebben az országban mindig van kit utálni. Vagy ha nincs, majd a kormány gondoskodik róla, hogy legyen.

alabardos.jpgValahogy mindig akad egy olyan társadalmi csoport, aki mintha visszahúzná az ország szekerét a fejlődés útján. Mindig akad valaki, aki mindenért hibás. Aki mintha a közösből érdemein felül venne el, és akiket ezért lehet utálni.

Ha csak az elmúlt majdnem négy évre gondolok, utálták itt már a nyugdíjasokat, mert eleszik az unokák jövőjét, a rokkantakat, mert biztosan csalók, és ingyenélők, az egyenruhásokat, a hajléktalanokat… valahogy itt mindig van kit utálni. Persze a közszolgákat is lehet utálni, mert ugye ők csak viszik a pénzt, nem termelnek, ergo ingyenélők.

Persze ahogy közeledik a választás, úgy lesz a nemzetrontó ingyenélő egyszer csak szavazó, akit meg kell venni. Lehetőleg szép szavakkal, ígéretekkel, mert az ingyen van. Ugye kedves pedagógusok? Életpálya modell… tetszik, nem?

Szóval amikor a közszolgát utáljuk, mert „sok” van belőle, akkor nem gondoljuk végig, hogy kiket is utálunk, mert utáljuk a gyerek tanárait, a körzeti orvost, az kórházi ápolónőt, a tűzoltót, a rendőrt, az adószedőt, az ügyfélszolgálatost az önkormányzatnál, szóval… szóval ezekből lenne sok? Nekem valahogy úgy tűnik, hogy ezekből kevés van. Tanárból, orvosból, nővérből, tűzoltóból, rendőrből, ügyintézőből… és azok, akikkel az én szintemen találkozom, azok bizony nem sokan keresnek jól.

Talán ezért nem ütött szíven első blikkre a hír, hogy a kormány valamiféle kedvezményes hitelt akar biztosítani a közszolgáknak, hogy lakáshoz jussanak, vagy, hogy kiváltsák a deviza hitelüket.

Arra azért kíváncsi lennék, hogy az eddig a közszolgáknál működő úgy munkáltatói hitel címén, az egyes intézményeknél létező keret, vajon hová tűnik?

Csak az zavart, hogy azok, akik nem lesznek jogosultak erre a kedvezményes hitelre, már utálják azokat, akik esetleg… netalántán… ha…

Pont úgy, ahogy anno az Ócsára mentett devizahitelesek utáltuk, amíg meg nem tudtuk, hogy a szép szavak mögött mi a valóság, hogy az Orbán Viktor Mintalakótelep gyakorlatilag a kormányzati ciklus vége előtt fél évvel sem virágzik, hanem vegetál.

Szóval van itt baj ezzel a kedvezményesnek ígért közszolga hitellel.

Már azon túl is, hogy megosztó.

A legnagyobb baj, hogy hitel… magyarázzam? Eddig magyarázta maga a kormány, hogy a hitel az adósrabszolgaság. Főleg, ha az a hitel kedvezőbb, mint a piaci pénzhez jutás.

De lesz egy a jelenlegi közszolga rétegnél is szervilisebb, meghunyászkodóbb, gondolkodás nélkül akár a jogsértően is dolgozó közszolgaréteg, aki az állását félti, mert ha azt bukja, a hitelét is bukja.

Erre majd ráérnek persze később rájönni, addig bíznak a hitelben, meg hogy megkapják, mint ahogy sokan évekig reménykedtek Ócsában.

80 komment

Címkék: vélemény politika kormány hitel közszolga Ócsa

A bejegyzés trackback címe:

https://hatodikalabardos.blog.hu/api/trackback/id/tr145719773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sírköves Slomó 2014.01.01. 16:39:33

Fogalmad sincs milyen LESZ a kedvezményes közszolga hitel csak közlöd hogy megosztó.

WTF?

Sírköves Slomó 2014.01.01. 16:41:55

'De lesz egy a jelenlegi közszolga rétegnél is szervilisebb, meghunyászkodóbb, gondolkodás nélkül akár a jogsértően is dolgozó közszolgaréteg, aki az állását félti, mert ha azt bukja, a hitelét is bukja.'

- Kötelező lesz felvenni?
- A hitelét is bukja?

A forrásaid a zöld dossziéban pihennek?

Stock 2014.01.01. 17:02:55

azért a érdemes mefgemlékezni a szakmaiságról is a h0rek hallatán, főleg ha már csai is téma volt....
-lesz közszolga hitel, mert szontuk!
-még nem tudjuk, h mi lesz konkrétan, majd kidolgozzuk!

kézműves étcsokimikulás 2014.01.01. 17:13:04

kozhelyektol es elore kozolt abrandoktol,altalanositasoktol hemzsego poszt konkretumok nelkul...
ennyi erovel a jovo heti lottoszamokat is publikalhatnad,ha mar azt is tudod,hogy majd jol utalni fogjak a kozszolgakat a kedvezmenyek miatt...
(amugy idaig is volt kedvezmenyes hitel,ugye,csak errol vadul hallgat minden kozszolga...)
miert nem inkabb arrol posztolsz,ami a valos problema,hogy a kozszolgak ugy vegzik a munkajukat,hogy majd'minden kritika jogos felejuk...kezdve a "rugalmasan kezelt"munkaidotol a szabadsagolasokig,az ilyen-olyan kedvezmenyektol a hozzaallasig...
es meg mielott nekemesel,van 3,miniszteriumban dolgozo ismeros(14,11 es 8 eve dolgoznak ott a helyukon,ahol vannak)van tanar es van onkivuleti ize onkormanyzati alkalmazott,ugyhogy kb tudom,hogy mi folyik naluk...
es azt is,hogy a tarsasagunk hogy all hozzajuk amikor felteszik a "hupp-hupp,de rossz nekem mert kozszolga vagyok" cimu lemezt...

netnepper 2014.01.01. 17:31:32

A hitel mindig rabszolgává tesz, mivel:
1. az eljövendő munkaerődet vásárolják meg vele előre;
2. függősorba taszít, mivel ameddig az utolsó fillérig vissza nem fizetted, az életeddel kapcsolatos döntési szabadságod több mint erősen behatárolt;
3. ha valamaiért nem tudsz törleszteni - betegség, vagy egyéb váratlan helyzet miatt - akkor az eddig magadénak gondolt javakra is igényt tartanak.

Akkor hajrá közszolgák...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2014.01.01. 17:37:25

Legyen mindenki állami dolgozó és legyen minden állami dolgozónak 5x-ös fizetése. Kész, megoldottam.

Mozartkugel · http://baronesregni.blogspot.hu/ 2014.01.01. 17:57:11

@netnepper:

"1. az eljövendő munkaerődet vásárolják meg vele előre;"

1. az eljövendő munkaerődet adod el vele előre

Senki sincs rászorítva arra, hogy hitelt vegyen fel, ez mindenkinek a saját döntése, ha bebukja akkor vessen magára. Sokan nem fogják fel, hogy a hitelező nem szeretetszolgálat, nem csak úgy jószívűségből adja a hitelt, hanem profitot szeretne látni belőle és ha a hiteles képtelen fizetni, akkor is szeretné a hitelező viszontlátni a pénzét.

humor 2014.01.01. 18:01:46

Szerintem nem kamattámogatott hitel kell, ami megterheli a költségvetést, hanem gazdasági felemelkedés, amiből versenyképesebb fizetést lehetne adni. /így megosztó még a közalkalmazottak között is :(/

Sírköves Slomó 2014.01.01. 18:03:26

@humor: 'Szerintem nem kamattámogatott hitel kell, ami megterheli a költségvetést, hanem gazdasági felemelkedés'

Szerintem gazdasági felemelkedés se kell, csak sültgalamb a számba.

Amúgy jó humor.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2014.01.01. 18:08:33

@Sírköves Slomó: Minek utána, már belefutottam a közszolgákat qurvaanyázó megnyilatkozásokba... igen biztos, vagyok benne, hogy megosztó.

bazsalikom26 2014.01.01. 18:10:44

A közszolga hitel mindenképpen megosztó lesz - még a közszolga körön belül is. A média számára kiadott információk szerint csak olyan veheti igénybe, akinek nincs saját lakása (tehát a garzonból kétszobásba költözni akaró nem) - ez nagyon leszűkíti a lehetséges igénybevevői kört.
Két változatról tud a sajtó, csak az egyik szerint lehetséges a deviza alapú hitel kiváltása. Ha nincs hitelkiváltás, újabb, körön belüli ellentét. Ha lesz devizahitel kiváltás, újabb ellentétet teremtenek a deviza és lakáshitelesek között. 

A legnagyobb problémát abban látom, hogy 20 évre (a másik változat szerint 35 évre) befixálnak a költségvetésbe egy kiszámíthatatlan tételt. Esetleges kormányváltáskor tutira módosítani kell és lehet majd szidni az új kormányt, mint 2002-ben, amikor   megszüntették a 30 milliós hitelek kamattámogatását (amit min. 60 millába kerülő ház, lakás megvásárlásához lehetett felvenni), ami hitelenként HAVONTA 170 ezer forintjába került a költségvetésnek, vagyis nekünk. 

Egyetértek azzal, hogy a közszolgák jövedelmét módosítani kell. De semmiképpen nem így, feszültséget keltve társadalmi csoportok között, sőt a célcsoporton belül is, erősen lekorlátozva a gyakorlatilag plusz jövedelemhez jutók körét.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2014.01.01. 18:11:19

@Mozartkugel: És szerinted a mi kormányzatunk is így gondolja? Mert szerintem a kormányzati ciklus cinikus hitelmentései, amiből kevesen kaszáltak sokat nem erről szólnak.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2014.01.01. 18:12:55

@Sírköves Slomó: Ja és az sem biztos, hogy lesz közszolgahitel, de hír az ígéretből van...

Sírköves Slomó 2014.01.01. 18:14:19

@bazsalikom26: 'lehet majd szidni az új kormányt, mint 2002-ben, amikor megszüntették a 30 milliós hitelek kamattámogatását (amit min. 60 millába kerülő ház, lakás megvásárlásához lehetett felvenni), ami hitelenként HAVONTA 170 ezer forintjába került a költségvetésnek, vagyis nekünk.'

- az érdekes lenne..:D LOL

Sírköves Slomó 2014.01.01. 18:15:02

@6. alabardos: Az is nagyon megosztó lesz ha nem lesz de mit akartál mondani?

Sírköves Slomó 2014.01.01. 18:18:41

@bazsalikom26: 'Egyetértek azzal, hogy a közszolgák jövedelmét módosítani kell. De semmiképpen nem így, feszültséget keltve társadalmi csoportok között'

Mármint nem tudni semmit. De nem így. Hanem hogy? A közszolgahitel nk-i standard.

'De semmiképpen nem így, feszültséget keltve társadalmi csoportok között'

2002 után 50%-os közszolga béremelkedés volt, meg GDP arányos adósság emelkedés. A közszférában egy ideig magasabb volt az átlagbér mint a versenyszférában. Na ezt nem kéne.

bazsalikom26 2014.01.01. 18:19:13

@Sírköves Slomó: Mire érted, hogy érdekes lenne?

Sírköves Slomó 2014.01.01. 18:20:38

@bazsalikom26: Számold át a számaidat, és tarts egy rövid fejtágítást, ha kérhetem.

bazsalikom26 2014.01.01. 18:34:07

Ok, rövid leszek:
- A vételár maximum fele lehetett a hitel. Általános iskola 1. oszt. tananyag: 30 milliós hitelnél a vételár minimum 60 millió. ( 30 x 2 = 60 )
- A 30 milliós hitelekre a futamidő első 5 évében havonta 170 ezer ft-ot, a második 5 évben ennek felét utalták a költségvetésből a bankoknak.

Kamatláb, kamat, futamidő, tőketörlesztés, törlesztőrészlet, kamattámogatás - ha nem megy a 30 x 2, ezt csak egy időmilliomos tudja neked elmagyarázni.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2014.01.01. 18:40:06

@Sírköves Slomó: de jó lenne látni, hogy mire kérdeztél vissza...

Mozartkugel · http://baronesregni.blogspot.hu/ 2014.01.01. 18:43:53

@6. alabardos:

Nem gondolom,hogy így gondolná. Sajnos. Bár szerintem egy kormány sem gondolná így, mert a hitelesek hitegetése mindig jó szavazatmaximáló fogás, de konkrét lépést (szerencsére) nem valószínű,hogy tesznek, hiszen azzal minden olyan embert szívatnának meg, aki nem vett fel hitelt, szóval szavazatokat vesztenének, így marad a hitegetés.

Rajzfilmszemű 2014.01.01. 18:47:22

Az a kérdés, hogy minden közalkalmazott közszolga-e? Én mindig gondban vagyok ezzel: a tanárok, orvosok, tudósok közalkalmazottak, de nem köztisztviselők. Ha jól tudom, a közszolga a köztisztviselő ekvivalense, aki pl. az okmányirodai ügyintéző, satöbbi. A kérdés az, hogy ez mennyire szükséges és igazságos intézkedés. Amúgy nem a nyugdíjasokat, a tanárokat, az egészségügyiseket vagy a közszolgákat kell utálni, hanem azt, aki rossz, kártékony döntéseket hoz.

Sírköves Slomó 2014.01.01. 19:02:27

@bazsalikom26: 1. 30 milliót 10 évre nem vesz fel senki.

2. De a sarkított példánál maradva, ennél lehetsz kicsit konkrétabb.

'Kamatláb, kamat, futamidő, tőketörlesztés, törlesztőrészlet, kamattámogatás' - na pont ezt kell levezetned a sarkított konkrét példán 30 milla 10 évre. Tudod hogy ellenőrizzük.

Arra utána térünk rá hogy ez milyen bevételeket hoz a ktgvetésnek.

netnepper 2014.01.01. 19:06:48

@Mozartkugel: "Senki sincs rászorítva arra, hogy hitelt vegyen fel...".

Ez így egy nagy kamu az egybites hülyéknek, mert dehogy nincs rászorítva, sőt..., csak nem direktbe, hanem okosabban.
Elég csak széles körben alacsonyabb béreket adni annál, mint amiből ki lehet elégíteni az alapvető igényeket, reklámokkal mestereségesen fel kell kelteni a fogyasztási vágyat, egyúttal el kell altatni lehetséges kockázatokkal kapcsolatos aggodalmakat és voilá, máris tódul a jónép a lakás, az autó és végül az adósságrendező hitelekért.

A biztos utas 2014.01.01. 19:11:24

A köztisztek több, mint harmada 80ezer körül keres. 13.havi, ruhapénz, ilyenolyan jutalmak már nem léteznek évek óta. A hitellel csakis rabszolgák lesznek a dolgozók. Olyan feltételei vannak ezeknek a hiteleknek, hogy amik eddig is voltak, csak egy nagyon szűk körnek voltak elérhetők, kis összegben, ezután is ez van, meg kell nézni a feltételeket, kiderül gyorsan első olvasatra, hogy nem annyira használható, de jól hangzik. Amikor a mindenre meghunyászkodó szakszervezettel lesz egy következő tárgyalás, akkor ezt is majd lobogtatják, mintha ez valami lenne. Az életpálya, amiről évek óta szó van, egy rossz vicc. Ez csak még morbidabbá teszi az egészet.
Van abban valami, amit a posztoló mond, amikor itt már 100 hozzászólás lesz, akkor lesz pár buta ember is, akik majd kárognak, hogy ők ebből kimaradnak. Egy újabb jó kis hitelből...

2014.01.01. 19:11:24

Egy ennyire mocskos és belterjes rendszerben ez csak egy újabb békjó.
El nem tudja képzelni egy un. "többékevésbé normális ember", miféle agyrém viszonyrendszer uralkodik a közalkalmazottak csodás világában.

@Rajzfilmszemű: Rosszul gondolod, a közszolga az nem a köztisztviselő, hanem a köztisztviselő és a közalkalmazott gyűjtőhalmaza.

bazsalikom26 2014.01.01. 19:15:25

@Sírköves Slomó: Rengetegen felvették, majd 5 év után, amikor a kamattámogatás felére csökkent és nekik megemelkedett a havi törlesztőrészletük 85 ezer ft-tal, visszafizették. Mellényzsebből.
Okostojás, a 30 milliós, 10 %-os kamattámogatott hitel célzottan a barátok és volt kollégiumi társak számára lett kitalálva. Nem véletlenül lett megszüntetve 2002-ben.

Vezesse le neked, akinek két anyja van.

Kezdésként számoljátok ki (ha már többesszámban beszélsz), hogy az első évben mennyi a 30 millió 10 %-os kamata.

terrer 2014.01.01. 19:29:44

Pont így akarja a kormány, ahogy itt is látszik: a versenyszféra szidja a közszolgát, a rendőrt, az orvost, ezek együtt a nyugdíjast, azok meg saját gyerekeiket, ha GYED-en vannak. Mert addig is el vannak egymással foglalva, nem a kormányt szidják.
Ostoba bégető nép. Az egészet le kéne váltani, aztán hozni ebbe a medencébe egy normálisabbat!

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2014.01.01. 19:39:00

@Mozartkugel: A közszférában is volt munkáltatói hitel, erre az intézményeknél volt elkülönített keret. Ez az ígéret elég ahhoz, hogy ezt a keretet már jövőre megszüntessék... ez lesz várhatóan a közvetlen lépés.
Majd valószínűleg lesz egy olyan hitelkonstrukció, amit azért a baráti és beosztásban lévő közszolgák azért felvehetnek... olyanok, akik különben annyit keresnek, amennyiből a piaci hitelt is bírnák fizetni.
De ezek csak valószínűsíthető lépések, mert tény, hogy konkrétumot nem tud senki.

És, ha lesz közszolgahitel, azt ugyanúgy mint a szabad devizahitelezést 2002-ben, a bukásra tartogatják szeretetcsomagnak. Szterintem.

lyken 2014.01.01. 20:17:12

Egy lista fejből a teljesség igénye nélkül:
tűzoltók
mentősök
rendőrök
trafikosok
szerencsejátékgép üzemeltetők
orvosok
eü. dolgozók
általános iskolai tanárok
egyetemi oktatók
manyup államosítottak(megkárosítottak ha úgy tetszik)

Ők csak egy része azoknak akikbe páros lábbal beletapostak és akikhez épp nem ment ki tárgyalni senki, mert a "bóhócügyi miniszer nem ér rá". A "bohócügyi miniszterezés 3 éve volt kb. és arról szólt, hogy elvesznek egy olyan juttatást, amit bér helyett adtak. A hitelközszolgáknak micsoda? Na? Bizony, ez egy juttatás amit azért adnak, hogy ne kelljen nagyobb fizetést adni. A fizetést nem lehet csökkenteni. De egy juttatást simán el lehet venni egy év múlva, ha elmúltak a választások. Mint a korengedményes rendőrnyugdíjat. Megtehetik, mert a választópolgár jellemzően nem gondolkodik.
Ehhez jön mint adalék, hogy a tömegek memóriája rövid. Ráadásul 4 évente kell csak őket megvenni fél évre és elhitetni velük, hogy szépen lassan jobb lesz. A helyzet persze csak részben a mostani kormány hibája. Az ellenlábasaik ugyanezt művelnék kétharmaddal. Valójában a választó a hülye, aki megválasztja őket.

A fenti lista tagjai a tűzoltóktól a manyup károsultakig legalább 3 millió választót tesznek ki. És mégis hülyéket fognak választani a parlamentbe(sic! , majd akkor írom nagybetűvel, ha nem egy homokozófelnőtteknek lesz, húsosffazékkal a kupola alatt). Mert van kedvencpártjuk oszt kész. Kedvencpárt akinek mindent elnéznek. A másikpárt meg hülye. A hülye választó hülyéket választ, bármilyen hülye népszavazási kezdeményezést aláír a kedvencpártnak.

Olyan népszavazási kezdeményezés miért nem volt eddig, hogy:
- a politikus választási ígéretei alapján legyen elszámoltatható
- a politikus tartozzon valódi anyagi és büntetőjogi felelőséggel
- ha a politikus nem tartja a választási ígéreteit, legyen visszahívható

A választó hülye. A politikusaink csak a kivonatai a hülye lakosságnak. Csoda ha az ember inkább futócipőt húz és tojik az egészre? És lehetőleg nyugat felé húzza azt a futócipőt...

Tessék elolvasni, nagyon találó: index.hu/kultur/media/2013/10/18/allan_boyko/

" Milyennek látja a mai magyar politikát?

A magyar politika olyan, mint amikor két gazda összeveszik egy óriási krumplin, amit az út szélén találtak, mert mindketten azzal akarnak hencegni, hogy ők a kiválóbb földművesek. A valóságban persze a krumpli egyiküké sem, de ahelyett, hogy elfeleznék és jövőre elültetnék, inkább gulyást főznek belőle, húsnak meg leölik az utolsó disznót. Mindeközben nemcsak a saját jövőjüktől loptak, hanem azoktól a családokétól is, akiknek elvileg szebb jövőt kellene teremteniük."

tacsi61 2014.01.01. 20:29:32

Igen,nagyon megosztó és undorító !
Techinikai közalkalmazott vagyok én is, ahogyan a közalkalmazott vízvezeték szerelő,a karbantartó lakatos,a mezei adminisztrátor,a raktáros,a takarító,villanyszerelő és még sorolhatnám akik a közszf.-ban dolgoznak és 80000 ezer viszünk haza !
Se Erzsébet utalvány,sem étkezési utalvány,sem béremelés(hosszú évek óta) ! És most megint egy újabb "nektek ezt sem " !
Hozzátenném mindezek nem is kellenek,csak normális bér !Egyébként az egyenlő bánásmódnál mit szólak ehhez !?

Sírköves Slomó 2014.01.01. 20:37:55

@bazsalikom26: 'Rengetegen felvették, majd' - Ezt jó lenne igazolni.

'Vezesse le neked, akinek két anyja van.' - én is gondoltam hogy a 170ezer hülyeség.

'Kezdésként számoljátok ki (ha már többesszámban beszélsz), hogy az első évben mennyi a 30 millió 10 %-os kamata.'

- a 10% a maximális kamattámogatás volt. A tényleges kamatláb esetén lehetne számolni.

A másik oldalon a 60 M-es ingatlan után az államnak azonnali 15 millió bevétele van csak az ÁFÁ-n, és a kamattámogatott hitelek idején nagyon felfutott a lakásépítés és ingatlanforgalom.

sunabajnok 2014.01.01. 20:44:56

:(
Azért járok be dolgozni, hogy szét lehessen osztani segélyre.
Meg azért, hogy sztárgázsija legyen a politikusoknak.
Most még azért is járjak be, hogy másoknak ingyéhitele legyen és meg dögöljek meg a MÉREGDRÁGA forinthitelemmel?
Kérek pénzt 4 bőröndre, 4 vonatjegyre aztán majd teremtsen bevételt a közszolga!

sunabajnok 2014.01.01. 20:46:23

@tacsi61:
Én meg a multinál 64 ezret szintén plusz juttatás nélkül. Sőt! Még vidéki bérletet is vond le belőle, mert ha a főnök megtudná, hogy bérlettámogatás kéne, kitárná az ajtót!
Szerinte még a minimálbér is sok!!!!

halaloszto 2014.01.01. 21:01:30

@Sírköves Slomó: Azert mar szelloztettek egysmast rola. Pl hogy kamatmentes a felvevonek, es a netto fizu max 30%-a lehet a torleszto, es 20 vagy 35 ev a futamido.

Mit is jelent ez?
Hogy egy potlekokkal netto 100-ert gurizo apolo 20 evre felvehet 7.2M hitelt. Fel sem merul hogy az ertekhatar 20 vagy 30 milla.

Ne higyje senki hogy ezt a tanaroknak, apoloknak, ugyfelszolgalatosoknak, tuzoltoknak, redoroknek talaltak ki. Ugyanmar...

Vajk

bazsalikom26 2014.01.01. 21:04:47

@Sírköves Slomó: Szóval szerinted 45 millió a nettó érték, erre jön rá a 15 millió ÁFA. Ez kérlek 33 %-os ÁFA.

Te most arra hoztál példát, hogy milyen kihívásokkal küzdesz vagy Orbán Viktor tervét fecsegted ki meggondolatlanul?

Sírköves Slomó 2014.01.01. 21:07:22

@bazsalikom26: Nem kell megsértődni. Hallgatjuk az első hozzászólásod magyarázatát.

bazsalikom26 2014.01.01. 21:15:59

Megsértődni? :o

Jókat rötyögök és azon gondolkodom, mennyiért korpás a hajad. És meg tudod-e számolni a kapott pénzt vagy az elszámolásnál átb...nak.

Kolb Ace 2 2014.01.01. 21:56:15

Rendőrből addig van sok, amíg nem jön szembe egy cigány galeri. Na akkor egyből kevésnek tűnik, ugye?

A közszolga "nem termel"? Vasércet, búzát nem is. De egészséget (orvos), tudást (tanár), közbiztonságot (rendőr), értékmegőrzést (tűzoltó, tűzszerész) azt igen. Ha erre nincs szükség állami alapon, akkor a megoldás: helyezzük piaci alapra, mindjárt kiderül van-e rá szükség. Amikor ég a házad, akkor kell előbb megalkudnod a tűzoltóval mennyit ér meg neked hogy eloltsa. Vagy a rendőr mennyiért védjen meg a cigányoktól akik jöttek a pénzedért. Szerintem jobban járnának. :)

Kolb Ace 2 2014.01.01. 21:59:53

"és azok, akikkel az én szintemen találkozom, azok bizony nem sokan keresnek jól."

A közszférában 10 éve nem volt béremelés. Ellentétben a nyuggerekkel, akik most is kapnak, holott rég kilyukadt a nyugdíjlufi, ma már nincs mégegy ellopható nyugdíjkassza amiből lehet tömködni a lyukakat.

Kolb Ace 2 2014.01.01. 22:02:50

@Sírköves Slomó:

Akinek nincs amerikai nagybácsija, de lakást akarna, mert jön a gyerek, meg amúgy is 40 éves és a szülők nyakán lóg, az szerinted miből szerez rá pénzt? Te adsz neki?

sunabajnok 2014.01.01. 22:03:16

@Kolb Ace 2:
Ó basszus, ilyen alapon az utcaseprő meg a tanárok, rendőrök orvosok után takart, mégse közszolga. Aki dolgozik, a közt szolgála!

Kolb Ace 2 2014.01.01. 22:08:17

@humor:

Ja, meg lottóötös. Gazdasági felemelkedés miből lenne, ha elüldözzük a kuruckodással a befektetőket, akik felemelnének. Ne áltassuk magunkat azzal hogy majd a magyar vállalkozók húznak ki a szarból Münchausen báró módjára. Kaptál te már a Közgéptől, vagy az OTP-től valamit is? Nalátod. Ami a magyar gazdaságot húzta eddig is, azok a külföldi multik. Ha ezek fogják magukat és pakolnak, akkor kb. 0 lesz a magyar GDP, abból lehet kuruckodni. Felemelkedés... Persze...

Kolb Ace 2 2014.01.01. 22:11:23

@sunabajnok:

A kukást is ugyanúgy meg kell fizetni, mert ingyen ő se dolgozik jobban mint Szalacsi Árpi. Ha nem akarunk nápolyi szeméthegyeket az orrunk alá, akkor muszáj.

Akinek vállalkozóként nagy a szája, az nyugodtan elmehet köztisztvsiselő bérért dolgozni. Az orvosi (különösen az ápolónői) vagy tanári fizetések igencsak irigylésre méltóak, nem? Akkor holnap már váltasz is állást?

Kolb Ace 2 2014.01.01. 22:16:50

@bazsalikom26:

Van akinek garzonra se telik. Szerinted hol lenne a határ? Gndolom a saját problémádnál. De akkor jogosan reklamálhatna a vezérigazgató is, hogy neki is kell kamatmentes a rózsadombi villára.

Kolb Ace 2 2014.01.01. 22:21:23

@Sírköves Slomó:

Mégcsak az se, anyám tanárnő volt, a "béremelés" úgy nézett ki hogy felemelték a kötelező óraszámot, és kifizették annak ellenértékét. Ez mitől emelés? Ha 2x annyit dolgozol, magától értetődő hogy 2x annyi pénzt vársz hó végén a számládra.

sunabajnok 2014.01.01. 22:21:48

@Kolb Ace 2:
Gondolod a szoc otthonban több?
Fenét! Mi több, nap mint nap a kaszást kerülgetem.
De nem várom el senkitől, hogy megoldja a lakhatásomat, pláne nem úgy, hogy másoktól megkülönböztetve tegyék.
Aki meg 40 évesen még az anyjánál lakik, ott súlyos nevelési gondok vannak, hiszen hol lehet spórolni, ha nem anyám nyakán?

Kolb Ace 2 2014.01.01. 22:29:09

@tacsi61:

"80000 ezer viszünk haza"

Az elég jó fizetés, főleg a közszférában. :) De gondolom csak 80 ezer akart lenni.

Kolb Ace 2 2014.01.01. 22:30:42

@sunabajnok:

Ha nincs pénzed elköltözni, akkor hova? Az aluljáróba? Közmunkásként milyen rózsadombi villákból válogathat az ember?

sunabajnok 2014.01.01. 22:35:16

@Kolb Ace 2:
Csak Rózsában lehet gondolkozni?
Jó ám a faluszéli garzon is, meg lehet ám szobát is bérelni.
Azt hiszed mi nem szenvedtünk meg azért, amink van?
Ezért szültem 34 évesen, mert akkorra lehetett úgy, hogy nem anyám nyakára, meg állami csöcsre szüljek.

Rajzfilmszemű 2014.01.01. 22:37:58

@mioporfeszosz: a közalkalmazott a gyűjtőfogalom.

Rajzfilmszemű 2014.01.01. 22:40:33

Amúgy teljesen mindegy, én amondó vagyok, hogy rendezzék inkább a béreket (amennyiben erre van lehetőség) és ne "ingyenhitelt" nyújtsanak.

Kolb Ace 2 2014.01.01. 22:43:16

@sunabajnok:

A faluszéli garzonból hogy jutsz el a városközepi munkahelyre? 4 óra MÁV+BKV-zással?

vizoo 2014.01.01. 22:53:04

@Rajzfilmszemű: Nagy tévedés... A közalkalmazott lehet a központi költségvetési szerveknél, közhasznú társaságoknál, iskolákban, óvodákban, bölcsödékben, kórházakban és egészségügyi intézményekben dolgozó.

Míg a köztisztviselő az alábbi helyeken dolgozhat: államigazgatási hivatalok, parlament, apeh, országgyűlés, hatóságok (pl. hirközlési, fogyasztóvédelmi), önkormányzatok.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2014.01.01. 23:12:19

@vizoo: na de már van kormánytisztviselő, meg kormányzati ügykezelő... az ugye köztisztviselő, de közszolga a hivatásos állományú katona, rendőr, tűzoltó is... ugyanakkor a minisztérium szerződéses munkavállalója (pl: udvaros) talán közalkalmazott, de hirtelen ebben nem vagyok biztos... olyan szépen megkeverték, hogy ember legyen a talpán aki egyszerűen tud válaszolni.

pilates (törölt) 2014.01.01. 23:19:51

Ha a minisztériumi magas fizetésű köztisztviselők is ingyen hitelt kaphatnak, (nem tudom momentán ez hogy van) akkor a tanároktól, ápolóktól, stb nem sajnálom, a rendőr az már egy egészen más tészta.

vizoo 2014.01.01. 23:37:12

@6. alabardos: Ez igaz, de az alapfelállás ettől még téves, mert a közalkalmazott nem gyűjtőfogalom :)

jogalany 2014.01.02. 02:24:44

A felvetés reális., és érdekes gondolatokat is olvastam.
Nekem is az a véleményem, hogy van köz szolga (pedagógus, mentős, egészségügyi dolgozó, tűzoltó, rendőr, stb.) és vannak a hatalom szolgái, mint min.dolgozók, önk.dolgozók, mint ügyintézők, jegyzők, polg.mesterek képviselők,a TEK, stb.) Ez utóbbiaknak van külön óvoda, bölcsi, pénz, jegyrendszer, ruhapénz, utazási kedvezmények, szolárium, stb.
Az ilyen juttatások mind a közpénzből, vagyis a mi pénzünkből történik. Mint az egyébként elég magas fizetésük, + pl. 230.000 Ft Erzsébetutalvány/hó pl. a TEK-nél. És most még kamatmentes 15 vagy 19 millió hitel (még nincs döntés) ami akkor lesz piaci hitel, ha sh. megszűnik a munkahely, de marad kamatmentes , ha pl. meghal. Így várhatóan sok idős fogja felvenni.
Megosztó lesz, persze, hiszen aki nem veheti valamiért fel, az kimarad, és ez önmagában megoszt. Megosztó, mert akik az adót fizetik, s abból a fizetését ennek a kasztnak, + a hitel támogatást ami kb 80 milliárd /év, az bizony azt érzi a hatalom újfent magának osztogatja a közpénzt,(mint a trafikokat, földeket, koncessziókat, megrendeléseket stb.) amiből az ország útjait kéne rendbe hozni, s nem felesleges M0 -ra költeni 8,2 km -re 100 milliárdot, vagy a túlfizetett köztisztviselői rétegnek még hiteltámogatást is.
Most költöttek pár milliárdot útjavításra, de csak aszfaltréteget húznak rá, a szar útalapra.
Bárhová nyúlunk ebben az országban mindenhol a korrupt vezetési hibákat találjuk lásd a már több 30%-os polgármestereket.
A magyar nép nem rosszabb más országokéhoz képest, lásd pl.: Franciahont, ahol a tehetetlen polgárok elkeseredetségükben már lőfegyverrel mennek (kettő ilyen is volt) önkormányzati ülésre és lelövik akiről tudják nem tisztességes, autóval hajtanak az elnöki palota kapujának, civilként tiltakoznak, de nem tudnak a körbefonódott korrupt rendszerrel semmit sem tenni. Már itt sem nagyon lehet, az MSzP és a Fidesz összeért.
Anno nemrégen mondta egy előadáson a gazdasági élet kiemelkedő alakja, hogy a közszféra létszáma túlméretezett, mert miért két ügyintéző kell a szlovák egy ügyintéző helyére, ha a munka ugyanannyi? ha a francia tanárok másfélszer annyi órát adnak le, mint a magyar tanárok, ha a magyar felsőoktatásban heti négy leadott óráért is lehet fizetést kapni, ha a bírók csak minden másnap tartanak tárgyalást (eredménye négy év alatt elsőfokú ítélet sincs sokszor kiemelt ügyekben, mi lehet akkor a nem kiemelteknél?), egy év alatt a legbonyolultabb bűnügyet is befejezik a svéd bírók, de ezért napi tíz órát dolgoznak, kevesebb pénzért mint a magyar bírók.
Nálunk még a lottónál is baj van a tisztességgel, mikor előre meg lehet mondani ki lesz a nagy nyertes, pl. a smitelő, vagy az ara..... .
Tehát a lottó ötös már valakié, abból sem lesz gazdasági felemelkedés, mint ahogy a multikból sem, de a közgéptől lehetséges, mert a haszon is itthon marad. A multi csak összeszerelői állást ad, az sem nem tudás, sem nem honi műszaki teljesítmény.
Az egész hitelesdi csupán saját - mármint a hatalom - lehetőségeinek növelése az adófizetők terhére.

Kolb Ace 2 2014.01.02. 03:30:11

@6. alabardos:

Az állami szférában állománytábla van, meg van határozva hogy milyen feladatra hány embert lehet felvenni, azokra milyen fizetési keret jut (max mennyit kereshet az adott beosztásban). A közalkalmazott a legszarabb pénzben és jogokban, aztán a tiszthelyettes, majd a tiszt. Pedig lehet hogy ugyanazt csinálják, csak más státuszon ülnek.

Kolb Ace 2 2014.01.02. 03:34:20

@pilates:

Miért, a randalírozó cigókhoz te mész ki rendet rakni?

www.origo.hu/itthon/20140101-tomegverekedesbe-fordult-a-szilveszteri-buli.html

És ha holnap hozzád jönnek be 20-an szamurájkarddal, akkor átadod az értékeidet önknt, vagy jó lenne ha ott lenne az a rendőr?

Kolb Ace 2 2014.01.02. 03:39:01

@jogalany:

"lásd pl.: Franciahont, ahol a tehetetlen polgárok elkeseredetségükben már lőfegyverrel mennek (kettő ilyen is volt) önkormányzati ülésre és lelövik akiről tudják nem tisztességes"

Ezt itthon is be kéne vezetni, mint európai megoldást! Egyből kevesebb lenne a mutyi.

Kolb Ace 2 2014.01.02. 03:44:47

@jogalany:

"A multi csak összeszerelői állást ad, az sem nem tudás, sem nem honi műszaki teljesítmény"

Kínában is csak azt adnak, mégis ők vásárolják fel a fél világot. Nyilván a multi se szeretetszolgálat, bevonzani csak úgy lehet ha ő is jól jár, különben miért pont ide jöjjön és ne a szomszédba? Te is ezt tennéd a pénzeddel ha lenne. Nekünk ebből az a lényeg hogy emellett mi IS jól járjunk. Most pl. az a nyereség hogy egyáltalán van munka, nem a munkanélküli hivatalba kell járnia az egész országnak.

nu pagagyí 2014.01.02. 06:32:27

Inkább normális bért fizetnének minthogy ingyen hitelt osztogatnak közpénzből. A közszolgálatban is a teljesítménynek kellene számítania, aki nem teljesít azt ki kell rúgni és olyat felvenni, aki képes jobban végezni a munkát. Annak sem lesz jobb, aki mondjuk bunkó főnökei vagy a közszolgálati szervilizmus várható fokozódása miatt egy ilyen "kedvezményes" hitellel a nyakában lelépne a közszolgálatból, mert nyilván onnan megszűnne a kedvezmény és büntetőkamatossá válik a hitel. Az ilyen előre kifizetett többmilliós pénzek nem szolgálják a mobilitást, ami közérdek lenne. Egyetlen célja van, egy újabb privilegizált réteg létrehozása, akiket pont ezekkel a privilégiumokkal lehet dróton rángatni.

Bengamanga 2014.01.02. 07:32:45

A közszolga = köztisztviselővel. Ebbe nem tartoznak bele a közalkalmazottak (tanárok, egészségügyi dolgozók, rendvédelmi szervek, tűzoltóság)

2001-ben is (választások előtt) csinálták ugyanezt. A köztisztviselőknek kamatmentesen lehetett ingatlant vásárolni. Egy kolléganőm (akkor köztisztviselő voltam) így vett 10milliós lakást.

A történelem (és a Fidesz) ismétli önmagát.

Nzoltan 2014.01.02. 07:37:20

@nu pagagyí: Nem kötelező közszolgának lenni. Az állami oldalon is teljesülnek a munkaerőpiaci törvények. Sokat csak az kereshet, ahova kevés a jelentkező.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2014.01.02. 08:15:32

@Kolb Ace 2: kivéve, ha létszámstop van, mint sok intézményben, hivatalban, szemben az egyre duzzadó minisztériumi állománnyal. :)

martineden 2014.01.02. 09:16:58

@Sírköves Slomó: Budosz fidesz csicska,te mindenhol ott vagy?

pilates (törölt) 2014.01.02. 09:48:50

@Bengamanga: Neked lehet igazad. aztán a Medgyessy kormány nagy fizetésű köztisztviselőinek is jutott még az ingyenhitelből bőven. Ki van ez találva.

pilates (törölt) 2014.01.02. 09:57:02

@Kolb Ace 2: Dehogyis, Isten mentsen tőlük. Nekem nincsen jó tapasztalatom a rendőrökkel, eddig még semmiben nem tudtak segíteni, pont amit említesz a tulajdonjog megvédésével kapcsolatban. bezzeg engem kíméletlenül megbírságoltak pl. olyan parkolási szabálytalanság miatt, ami nevetséges volt. Másrészt a korai nyugdíjazás mellett néhányan indokolatlanul jól járnak. De elismerem, hogy szükség van rájuk és nagyon sok rendesen dolgozó rendőr is van természetesen.

Kolb Ace 2 2014.01.02. 12:32:18

@6. alabardos:

Létszámstop alatt is ugyanúgy keretgazdálkosás van.

Kolb Ace 2 2014.01.02. 12:37:53

@pilates:

Persze, olyan a rendőrség amilyen, de ez legkevésbé a rendőrön múlik. A "közlegény" rendőr épp minimálbér felett van valamivel, jóhogy nem motivált. Még ha az is lenne visszatartják a kétértelmű, bűnözőknek kedvező jogszabályok. Ha előveszi a stukkerét évekig vizsgálják jogos volt-e. Neki 2 másodperce volt eldönteni. Amerikában azért mer intézkedni a rendőr, mert egyértelműek a szabályok. Nem kell bizonyítékot gyűjteni ELŐTTE arra hogy most majd tényleg meg akarják ölni és jogos a fegyverhasználat, hanem elég a gyanú is. Ott tudja a gengszter is hogy nem szabad gyanúsan viselkedni. Nincs kocsiból kiszállás, zsebben matatás, mert azonnal lelőnek. Mint a néger dokit a vészhelyzetből, akire szilvezterkor ráküldték a szomszédok a yardot, az meg (szilveszter van ugye) vizipisztollyal nyitott ajtót. Lelőtték. És nem a rendőröket vegzálták utána évekig. Nem szabad fegyvernek LÁTSZÓ tárgyat SEM rendőrre fogni. Nálunk meg... Majd ha lelőttöek, leadhatsz egy figyelmeztető lövést, de akkor se biztos.

Kolb Ace 2 2014.01.02. 12:40:21

@pilates:

Amcsiban úgy nézne ki egy cigánytelepre kiszállás hogy alapból shotgun a kézben, aztán amikor már 3-an előjönnek, a rendőr tüzel. Mert fenyegetve érezte magát, és ezt a bíróság is meg fogja erősíteni. Nálunk meg egy 20 fős galerihez oda se mernek menni. De már 3-hoz se nagyon.

pilates (törölt) 2014.01.02. 16:02:27

@Kolb Ace 2: Jól van, na! :) "Amcsiban" sem fenékig tejföl..a szétlőtt tanárok és diákok hozzátartozóival még nem beszélgettél. De ne menjünk bele mégjobban, mert nem ez a post témája hanem a közszolgák hitele.

bazsalikom26 2014.01.02. 18:24:18

@Kolb Ace 2:
Olvasd el még egyszer, hátha megérted, amit írtam.
Nem korlátozott elérhetőségű, a célcsoporton belül is feszültséget keltő támogatást kell osztogatni, hanem a jövedelmeket kell módosítani, mindenkire vonatkozóan. Hogy ne csak a "40 éves és a szülők nyakán lógó" (Te írtad így) közszolga tudjon 2-3 szobás lakást venni, hanem az összespórolt és/vagy hitelből vásárolt garzonban élő 2 gyermekes család is.

lyken 2014.01.02. 21:44:07

Ha annyi közszolga lenne amennyi muszáj és a közszolgák mostani összesített fizetését ezek közt osztanák ki, akkor talán dolgoznának is és nem lenne fél nap egy ügyintézés. Ha ezt megfejelnék a bürokrácia leegyszerűsítésével és lenne _működő_ _igazi_ e-ügyintézés, akkor nem kéne ingyenhitelezni.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2014.01.02. 22:36:17

@lyken: ha annyi lenne mindenhol amennyi szükséges... akartad írni, gondolom én. De mi köze van a patológusnak (aki közszolga), meg a közkórházi ápolónőnek, ne adj isten az óvodai dadusnak a bürokráciához...? avagy te sem tudod, hogy kik is azok a közszolgák.

lyken 2014.01.03. 13:10:31

@6. alabardos: Szerintem az amennyi muszáj és amennyi szükséges ekvivalens, de lehet félreérthető a fogalmazás (bár inkább az a tapasztalat, hogy bloghu-n _akarják_ félreérteni :)

Én nem írtam patológust, kórházi ápolót, óvónőt, orvost. Általánosan írtam, hogy optimalizálni kéne a létszámot. Most van X pénz Y közszolgára. Ha megnézed átfogóan, akkor azt látod, hogy a közszolgálati terület harmada a bürokrácia, ami durván fel van duzzasztva. Ha a bürokratikus eljárásokat optimalizálnák, akkor az X pénzre hirtelen jutna 0,5Y közszolga.

"De mi köze van a patológusnak (aki közszolga), meg a közkórházi ápolónőnek, ne adj isten az óvodai dadusnak a bürokráciához...? "
Annyi közük van hozzá(lenne, mert az tiszta sor, hogy a parlamenti homokozóspajtik előbb fűtenek be húszezresekkel a kandallójukba, minthogy orvos vagy pedagógus bérét emeljék -- hacsak nem épp választások előtti félév van), hogy a bürokratikus harmad optimalizálása esetén nyugodtan többet kaphatna a patológus/ápoló/óvónő mert lecsapolták a vízfejt.

"avagy te sem tudod, hogy kik is azok a közszolgák."
Őőőő... Fú, hát mondhatnám, hogy nagyon ütős érvelés, hasraestem, katarzis, meg minden. De ez most withoutcatarzis. Kábé mint strandpapucsban a HHH. Pofáraesés. Mert mondjuk nem egy ilyen vár az ember tőled. Mert méltatlan ahhoz a szinthez amit egyébként mutatsz.

Mondhatom persze, hogy nem olvastál figyelmesen. Vagy elolvastál, nem értetted, de a szerinted legrosszabbat feltételezted.
Vagy elolvastad, megértetted aztán fogtad és csakazértis félreértetted. Ezt tényleg méltatlannak érzem hozzád. :)

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2014.01.03. 19:56:25

@lyken: Igazad van kicsit sarkosan kötekedtem, mint minden alkalommal, ha úgy látom a közszolga fogalmát éppen összemossák a bürokráciával, aminek a mértéke amióta az eszemet tudom visszás, azaz azt látom, hallom, gondolom a számok alapján, hogy sokan vannak, és közben azt tapasztalom, hogy az ügyeim nem intéződnek, mert kevesen vannak.
Persze a közigazgatásban eltöltött pár évtizedem alapján ismerem az okokat, és az nem ügyintézői szinten keresendő. Az alkalmatlanság törvényalkotói, és vezetői szinten a legerősebb. Ez van. Valójában ebben az országban senki sincs, aki képes lenne a folyamatokat, a működést a korszaknak megfelelő szintre hozni. Ebben az országban (is) még arról is összefoglalót kérnek a vezetők, hogy hány összefoglalót olvastak.
Magyarország közigazgatására igaz, hogy szarból nem lehet várat építeni, és a jogalkotás szar.

Nem tudom, de valahogy nem hiszem, hogy a közszolgálati terület létszámának a harmadát viszi el a felesleges bürokrácia, de az tény, hogy olyan adminisztratív feladatokat ró a teljes területre, aminek a terhe szinte elviselhetetlen.

Tény, a hívószavakra reagáltam. Sarkosan. Pedig próbálom gyakorolni a türelem erényét. :)
süti beállítások módosítása