Igazából már elég régóta nincs kedvem ide írni, mert minek, de néha jó kiadni magamból. Mert például mi a tökömet lehet újat írni a reklámadóról? Ugye hogy semmit? Vagy mégis?
Van egy véresen komoly Fb csoport [remélem az általam biztosított ingyenes, tehát nem adóköteles reklám hatására, a számuk eléri a CÖF békemenetes létszámát!] az Emberek a reklámadó mellett. Egyszerűen imádni valóak lennének, ha nem amolyan harmadik hadtestként működnének.
Ugye ők támogatják a reklámadót, mert 1) sok a reklám, 2) hangos a reklám, 3) a Barátok közt szellemi leépüléshez vezet.
Valószínűleg az utóbbinak hűséges nézői, vagy a konkurens Jóban rosszban című szappanjának rajongói.
Megjegyzem, nekem semmi bajom a szappanoperákkal, legyen az magyar, vagy brazil, vagy akármilyen. Nem tudom, hogy ezek nézése mennyiben vezet szellemi leépüléshez. Nem tudom, hogy milyen értéket közvetít, hogy közvetít-e értéket.
Ahhoz, hogy tudjam, nézni kéne. Nem nézem. Ilyen egyszerű, viszont érveket sem tudok felhozni ellene. Az, hogy a szomszéd, aki nézi hülye, az nem érv.
Azt készséggel elhiszem, hogy sok meg a hangos a reklám. De ezen mit segít a reklámadó? Semmit!
Igen, a Spektrumon is, meg a Dicoveryn is. Meglepődtél ugye, Kedves Emberek a reklámadó mellett. Hja, nem csak a közvélemény kutatóknak kell hazudni, hogy nézed ezeket az adókat. Mert nem nézed, mert ha néznéd, akkor csak ragadt volna rád valami logika.
Így meg csak a a morzsa, ami beleszóródott a fotelba, vagy a kanapéba.
Hangos a reklám. Igen.
És mi a bánatos lótüdőből gondolod, hogy az adó hatására halkabb lesz? Ki ültette a fejedbe azt a baromságot, hogy a reklámadó decibel alapú? Eszednél vagy?
És, hogy sok a reklám. És?
Próbálj meg számolni, ha két tampon, meg egy lábgomba, két wc öblítővel, fedez 10 percnyi műsort, de ennek a bevételnek egy részét elviszi az adó, akkor több vagy kevesebb reklám kell 10 percnyi műsor fedezetére? Több ugye? Akkor meg??
Ha ennyire nem bírod a reklámot ne nézz tévét! Menj moziba, színházba, vegyél DVD-t... bár ott sem úszod meg a reklámot, csak nem szakítja meg az előadást.
Értem én, hogy ez a feladatod… legyél büszke rá, de Obersovszky még nem vagy, ahhoz még fejlődnöd kell. Nem, nem kezdem el magyarázni, hogy miről szól a reklámadó, mert, ha még meg is érted, a magadfajta, akkor is az ellenkezőjét szajkózza… A feladat, az feladat.
Itt van ez az ötszázhuszonhetedik féle kisadó (termékdíj, járulék, mitököm), az egyszerű és átlátható adózást ígérő párt kormányától, a dühös csinovnyikok bosszújaként. Mert, ha nem a még szikrájában felfedezhető, aligszabad sajtó fáj nekik, akkor csak az lehet a baj, hogy az RTL kinyírta Magdi anyust, és ezt a traumát képtelenek feldolgozni. Pedig nem is nézték…