A budapestiek nagy részének első számú közellensége a BKV. A második helyen a Centrum Parkolási Rt áll.
Eredetileg csak a BKV ellenőrök viselték a kitüntető public enemy címet, de mára az egész BKV-t utáljuk. Bár ez kölcsönös, a BKV dolgozói is utálják az utasokat.
A Centrum szerencsére nem érint, mert nincs autóm, még így is feláll a hátamon a szőr tőlük, így marad a BKV.
Utasként nap, mint nap megtapasztalom a közlekedési dolgozók régi igazságát.
Aki fut, az sportol. Aki integet, az búcsúzkodik. Aki a megállóban áll, az az utas.
A közlekedésiek több mint tíz éve próbálják elüldözni az utasokat. A módszerek változatlanok. Cég szintjén ez az utazás drágításával, a járatok ritkításával próbálják elérni. Dolgozói szinten azért ez változatosabb.
A metróban dolgozó ellenőrök baromságáról már írtam igaz az általam leginkább használt hét metró megállóból ez csak a Deák térre, a Ferenc körútra, és a Felszabra - akarom mondani a Ferenciek terére jellemző. A Blahán és az Astóriánál még nem tapasztaltam, a Köki, és az Őrs nem számít, mert nem csak mozgólépcsővel lehet elhagyni. Biztos, hogy a Ferenc név váltaja ki belőlük a parasztságot.
Most éppen számol a BKV. Állítólag ésszerűsíteni akarnak.
Valahogy nehezen hiszem el. Ma azt figyeltem, hogy hol számolnak.
A 233E járaton két helyen láttam számlálókat az Astóriánál és a Camponánál.
A járat új, legalábbis a pesti oldalon. Eddig a Szent Gellért tér és a Campona között járt, igaz akkor még Tétény-busz volt a neve. Az útvonalat még egy hónapja sincs, hogy meghosszabbították. Ez ugye utas szemszögből kényelmesebb és költségkímélő is. Kezdik is felfedezni a hosszabb útvonal előnyeit. A legtöbben a Ferenciek tere és a Lépcsős utca között használják. Ez mindkét irányban egy-egy megállónyi eltérés a számlálókhoz képest, akik így járatonként öt-tíz utast számlálnak.
Már látom is előre, hogy - a most csúcs időben tízpercenként járó busz - nemsokára ismét félóránként fog járni, ha fog járni. Szigorúan forgalomszámlálási adatokra alapozva.
Ésszerűsítés? Egy frászt.
Költségcsökkentés.
Kéne egy ötlet, hogy hogyan lehetne rávenni a BKV vezetőit arra, hogy használják azt a szolgáltatást, amit árulnak. Utána akár ésszerűsíthetnek is.