Az az igazság, hogy a közlekedési vállalat mára a hülyeség szinonimájává vált. Hosszú évek kemény munkájával...
A leghülyébb mondatok versenyében nem lehet megfeledkezni a metrón elhangzó végállomási klasszikusról. „Kérjük hagyják el a szerelvényt, és erre figyelmeztessék utastársaikat is!" Sohasem értettem ezt a felszólítást. Mire figyelmeztessem az utastársaimat?
Arra, hogy elhagyom a szerelvényt? Ugyan, kinek mi köze hozzá?
Vagy arra, hogy ők szálljanak le? Miért? Miért dolgozzak a BKV-nak? Kedvezményt kapok érte?
Nem!
Jellemző BKV klasszikus, amikor a metróban a biztonsági sávra tévedt utast próbálták onnan leterelni. Valahogy így történt.
- Kérjük hagyják el a biztonsági sávot!
Az utas nem reagál.
- Megkérném a piros pulóveres, hátizsákos fiatalembert, hogy hagyja el a biztonsági sávot!
Mivel többen nézték a srácot, az kezdte felfogni, hogy hozzá szól a hangosbeszélő, de nem mozdult.
- Húzzál már a biztonsági sávról Te köcsög! Süket vagy?
A srác érezte, hogy ez neki szól. Kérdő tekintettel nézett, amikor egy utastárs oda lépett hozzá, és rászólt:
- Fiatalember, jöjjön el onnan.
- What's? - kérdezett vissza a fiatalember.
Az az igazság, hogy közlekedési vállalat mára a hülyeség szinonimájává vált. Hosszú évek, kemény munkájával vették rá az embereket a bliccelésre. Ahogy az árak emelkedtek és szolgáltatás színvonala romlott, úgy ment el az utasok jegyvásárlási hajlandósága. Szerintem az sem épelméjű - magamat is bele értve -, aki jegyet vagy bérletet vásárol.
Pedig ez lenne a normális. Mármint az, hogy egy szolgáltatás igénybe vevői megfizessék a szolgáltatás díját.
Mondjuk ezért szolgáltatni is kéne. Sohasem értettem, hogy hogyan mer tőlem egy ellenőr jegyet kérni, miután kikerült egy bűzlő hajléktalant, vagy egy meccsre igyekvő hangos csapatot. Tényként kell elfogadni, hogy az ellenőrök szelektálnak a munkájuk során. Leginkább azokat ellenőrzik, akiknek várhatóan van jegye, vagy aki megijed tőlük. Az idén nyáron úgy vettem észre, hogy a tizenéves japán turista lányok jelentették az ideális célpontot. Láttam olyat, hogy a Deák téren három lányra öt ellenőr startolt rá.
Tény, valamit tenni kell a bliccelők ellen.
A korábbi vezetés tehetetlenségét a Tóthfalusi György irányításával felálló új vezetés megpróbálta überelni. Az új vezetés azzal fenyegetőzik, hogy a pótdíjtartozásokat végrehajtó cégeknek fogja átadni.
Nos, Kedves Tóthfalusi úr! Hogyan tudja ön bizonyítani, hogy a felvett adatok valósak, így az tartozik a pótdíjjal, akin Önök végre kívánnak hajtatni? Hiszen az Ön cégének ellenőreinek senki nem köteles bemutatni személyazonosító okmányát. Az ellenőrök nem tudják ellenőrizni a bemutatott okmány valódiságát. Ergo nem tudják bizonyítani, hogy tényleg az tartozik, aki az Önök nyilvántartásában szerepel. Ilyen helyzetben akarnak akár a munkahelyén is zaklatni embereket.
Arra végképp kíváncsi lennék, hogy honnan tudhatnák meg legálisan a bliccelők munkahelyét.
Az ötletük több mint nevetséges, felháborító baromság. Ez a jogtiprás éppen elég a Centrum Parkolási Rt-től, nem kellene felzárkózniuk.
Tessék a bliccelőket kizárni az utazásból, meg az összes olyan utast, akit ki kellene zárni.
Ja, hogy azok vagy büdösek, vagy agresszívak?
No ezen a problémán tényleg lehet gondolkozni.