Meg kell védenem a kormányt. Igazuk van. Most tényleg spórolni akarnak, és ezt becsülni kellene.
Meg kell védenem a kormányt. Igazuk van. Most tényleg spórolni akarnak, és ezt becsülni kellene.
Nem is értem, hogy miért lenne baj, hogy kicsiny hazánk bölcs és tapasztalt kormánya költségkímélési célból potom tízmilliárdért kormánygépet akar. Jó, mire meglesz, addigra az ok, vagyis az EU soros elnökség lassan múlt idő lesz… de akkor is!
Emlékezzünk csak vissza, hogy ebben az esetben a nemzeti összefogás kormánya igenis tudja, hogy mit beszél.
Tudja, mert az első - akkor még polgári – kormányzásuk idején kipróbálták, hogy lehet-e spórolni a kormánygép hiányán.
Nos, kellett ugyan uszkve nyolc év, hogy levonják a tapasztalatot, de ím’ megszületett. A kormánygép használata olcsóbb, mint a menetrend szerinti járatokkal történő utazás.
Ráadásul a kormánygép egy csomó kellemetlenséget is megspórol mindenkinek.
Ha valaki nem emlékezne a kormánygép nélküli korszak első évének történéseire, akkor itt egy kis emlékeztető a Népszabadság 1999-es írásából. Nem, nem az egész, csak néhány szemelvény, mert ugye az egyéb Malévet sújtó anomáliákat - mint a légügyi dinasztiák szerepe a cég működésében - inkább hagyjuk.
„A szárnyas helyvadász
…
A magyar kormány tagjai ugyanis költségkímélés és a velük született szerénység okán nem repülnek kormánygéppel, hanem a polgári repülés eszközeit veszik igénybe. Lassan kiderül azonban, hogy mégiscsak olcsóbb lenne az a kormánygép vagy -vonat, vagy akármi, mert a bonyolult nemzetközi csatlakozásokon keresztül utazó nagyközönség, valamint a forgalom rendjéért felelős alkalmazottak már rettegve figyelik, mikor melyik kormánytag kedvéért kell átkavarni a teljes menetrendet.
…
Mindenesetre megint valami gyanús és tendenciózus (kiegyensúlyozatlan) cselekménysor következtében története lett a kormány repüléseinek. Ügy lett. Ez a kormány nem tud kijönni a repülősökkel. Posztkommunista bagázs.
Kezdődött a washingtoni úttal, amikor a gépen közölték a New York-i járat utasaival, hogy bocsesz, leszállnánk egy picit Washingtonban, Istenem, legföljebb késtek néhány órát. (Mintha a piros hetes megállna a Gellért téren.) Legalább szóltak, és nem a keleti part fölött sétált oda a kapitányhoz egy kétajtós szekrény, hogy a szélvédőt összemaszatolva Washington felé böködjön a mutatóujjával: te, öreg, ott szálljál le!
Aztán jött a kanadai turné, amely fordított eredményt hozott: nem az utasok késtek a kormány miatt, hanem a kormány az utasok miatt, pontosabban a félórás spéttel érkező (MIÉP-képviselők, figyelem!) izraeli járat miatt. A félidő tehát egy-egy volt, legföljebb azon mélázhattunk, hogy vajon miért késnek a Malév kormánytagokkal nem terhelt gépei is?
A döntetlent kevesellte a már emlegetett apparátus, és páratlan taktikai érzékkel lesújtott a légitársaságra: három alkalmazott bánta a rohadt izraeli járat okozta késést. Deutsch Tamás pedig a múlt héten bebiztosította a győzelmet: útlevél nélkül próbált Prágába repülni, ezért fél órán át várt rá egy TU–154-es. (Ha Deutsch Prágába utazik, abból mindig baj van.)
…”
Szóval úgy tűnik, hogy ugyan az elmúlt évben még nem kapott szárnyra semmilyen botrány híre, de ugye az előző időszak botrányai is egy éves kormányzás után, májusban kezdődtek. Addigra meg meglesz a kormánygép, és mindenki boldog lehet.
Na ezért mondom, hogy egyetértek a kormánygép vásárlással.
Csak ne csússzon az a beszerzés!