Amire régóta vártunk (mert nem vagyok/voltam ezzel egyedül) bekövetkezett. Recsegett, ropogott… most meg dőlt. Össze.
Amire régóta vártunk (mert nem vagyok/voltam ezzel egyedül) bekövetkezett. Recsegett, ropogott… most meg dőlt. Össze.
Hiába no, a MALÉV megnyerte a versenyt. Már, ami azért folyt, hogy melyik hazai közlekedési vállalat mondja be először az unalmast.
Persze ne várja tőlem senki azt, hogy én megmondtam, és hogy elkezdjem az általam vélt okokat sorolni, hogy ez vezetett ide, mert a franc sem tudja, hogy mi vezetett ide. Valószínűleg a sok ok között, első hogy a döntéseket nem, vagy nem csak szakemberek hozzák.
De lássuk be, azt azért el sem tudjuk képzelni, hogy egy közlekedési cég bedőlése mivel is jár. Azt sejtjük, hogy ez az utasokat rosszul érinti. Azt is sejtjük, hogy a dolgozóknak sem jó…
De arra már kevesen gondolnak, hogy a repülők földön maradása, azért másnak is odabasz az utasokon, meg a dolgozókon túl.
Ott vannak például a szállítandó áruk, amik szintén földön maradnak. Szerencsés esetben elhozza más légitársaság… Ha nincs szerencséje a szállítónak, jöhet az áru kamionnal, vagy vasúttal. Tehát késni fog. Nem lennék olyan cég helyében, amelyik a „just in time” rendszer miatt maximum egy-két napi késlekedés engedhet meg magának. Alapanyag, alkatrész, ha nem jön meg időben, a termelés leáll… a dolgozók maradhatnak otthon, pénz az ablakban… esetleg maga a cég is becsődöl.
Ezek azok a dolgok, amin a kormányzatnak gondolkodnia kéne, már ami a közlekedést illeti, mert ha az alapanyag, vagy a munkaerő nem tud időben, megfizethető módon eljutni a termelés helyére, akkor a termelés leáll.
Ha a termelés leáll, akkor nincs adóbevétel.
Ha nincs adóbevétel… na ezt már talán értik.
Navigare necesse est, tartja a latin mondás, azaz hajózni muszáj(?) szükséges.
Nem, nem muszáj. Simán elvan egy ország légi, meg közösségi közlekedés nélkül is. Számtalan példa van erre a világban. Mindent meg lehet szokni… és ami nincs, arra nem kell költeni.
Kérdés, hogy annak, ami működött, a kiváltása mennyibe kerül, ha már nem működik.
A MALÉV már nem működik. A BKV, a MÁV… még működik.
Bármelyikük esélyes a második helyre.
(a képek a Fortepan archívumából vannak)