Facebook oldaldoboz

6. Alabárdos

Volt egyszer egy "kiflicsücsök botrány". Egy biztonsági őr úgy gondolta, egy közszereplőre ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint egy közemberre. Egy "közíró" ezért, egy senkinek, statisztának, hatodik alabárdosnak nevezte az őrt. Az őrrel értek egyet, még ha a véleményem eléggé szubjektív is időnként.

Friss topikok

  • csab70: hat battyja ez van, en most koltoztem haza, nem tom mi a stajsz, hol lehet it jo konyvet venni? tu... (2017.05.31. 15:11) "Kötelezővé tenni!"
  • 6. alabardos: @Bozót: Értem én, hogy kell néha a figyelemfelhívás, de ez már sok... még akkor is nemet mondok, h... (2014.08.26. 16:40) Egy vödör jég
  • 6. alabardos: @lyken: Igazad van kicsit sarkosan kötekedtem, mint minden alkalommal, ha úgy látom a közszolga fo... (2014.01.03. 19:56) Közszolga hitel
  • 6. alabardos: Jut eszembe beköltözöl a blog.hu-ra Izabella, meg elköltözi a blogspotra... nagy itt a mászkálás ö... (2013.12.19. 15:43) 6. Alabárdos a Tumblr-on
  • sorica123 (törölt): De idétlen helyzet... Főleg csoró srácnak, akit tolvajnak néztek, valszeg nem először. De hallotta... (2013.11.08. 19:13) Tied a bicikli?

Címkék

13 havi (2) 1956 (3) 1982 (1) 2011 (2) 2012 (2) 35 év (1) AB (1) adakozás (2) adatszolgáltatás (2) Áder János (1) adó (14) adósság (1) adótartozás (2) agresszió (1) ajándék (1) alabardos (1) alapjövedelem (1) alaptörvény (2) álarc (1) aligátorteknős (1) alkohol (3) alkotmány (8) államadósság (5) államfő (1) Állatkert (1) állatok (1) Almássy tér (1) álszent (2) amatőr (1) apeh (1) áradás (1) áramütés (1) Aranyosi Péter (1) arc (1) áremelés (1) arisztokrácia (1) Arnóth Sándor (1) Árpád fürdő (1) árvíz (1) átok (1) átszervezés (2) átverés (19) autópálya (1) azeri (1) Azori szigetek (1) Bajnai Gordon (1) Bakondi György (1) bál (1) Balaton (2) baleset (2) balkán (1) ballagás (1) Balogh József (1) bankkártya (1) Barack Obama (1) Bayer Zsolt (2) beázás (1) Bécs (1) békekölcsön (1) békemenet (1) belépő (2) Berhida (1) bérlakás (2) beruházás (1) besúgó (1) beteg (6) bevándorlás (1) bevándorló (1) Billy Idol (1) bírság (1) biztonság (2) BKV (30) blabla (2) blama (2) blog (23) blokád (2) Bohács Zsolt (1) bohóc (1) bohócforradalom (1) Bokros Lajos (1) bokszerlázadás (1) bolt (1) bordély (1) börtön (1) botrány (3) bóvli (1) Brad Pitt (1) Brancaleone (1) bringázz a munkába (1) Budaházy (1) Budapest (86) buddhista (1) Buderka (1) büdös (2) bunkó (9) bűnöző (3) bürokrácia (3) buszon (14) Bűvészetek Völgye (2) ByeAlex (1) cafetéria (1) Cegléd (1) celeb (1) cenzúra (3) chip (1) cigány (17) cigaretta (5) ciki (1) civil (1) civilkurázsi (1) CÖF (1) CokeClub (1) CriticalMass (4) család (4) családon belüli erőszak (1) csalás (2) csehek (1) csehszlovákia (1) Cseh László (1) cseléd (1) csőbomba (1) csőd (1) Csorba Győző (1) Czuczi Mihály (1) dakota (1) Dánia (1) Darwin díj (1) Dávid Ibolya (2) Debreczeny Zoltán (1) deficit (1) demokrácia (7) demonstráció (10) Deutsch Tamás (1) devizahitel (4) diákhitel (1) diákmunka (1) díj (3) diktatúra (3) dilettáns (1) dinnye (1) diploma (1) diszkrimináció (2) disznó (1) díszpolgár (2) divat (1) Dobay (1) dohány (2) dohányzás (3) dopping (2) dr Mezős (1) DT Diamond (1) düh (1) Duna (1) Duna part (1) dúvad (1) EB (1) egészség (3) egészségügy (13) ego (2) egyenruha (3) egyetem (2) einstand (1) ékszer (1) élet (6) életpálya (2) ellenforradalom (1) ellenőr (5) ellenség (3) ellenzék (3) Elmü (1) előregisztráció (1) előzetes regisztráció (1) eltávozás (1) emberek (62) emlékezés (1) Emőke (1) EP (9) építőipar (1) Erdély (3) erdő (1) eredmény (2) érettségi (1) erkölcs (17) erőszak (4) Erzsébet program (1) esküvő (1) eső (2) EU (4) europa nostra (1) eurovízió (1) evolúció (1) e cigaretta (1) fair play (2) fáradság (1) Farkas Péter (1) FB csoport (1) FCsM (1) fegyver (2) Feldmájer Péter (1) felelőtlenség (1) felirat (1) felmérés (1) feloszlatás (1) felsőoktatás (1) felújítás (1) felvételi (3) fényhíd (1) fénykép (2) fényképélszet (1) Férfi és nő (1) festmény (1) feszt (12) fesztivál (15) fiatalok (8) Fidesz (13) fidesz (1) fiktíváló (1) finánc (2) finn (1) foci (3) fogyasztás (1) földrajz (1) földrengés (1) forgalom (1) forint (1) forradalom (3) foto (1) főzés (1) Frei Tamás (1) függőség (1) fürdő (1) fürdőváros (1) futás (3) Füttyös Gyuri (1) Gandhi (1) gárda (6) Gaskó István (5) gát (1) gáz (2) gazdaasszony (1) gazdaság (4) gebin (1) generációk (1) Gerilla (1) gimnázium (1) gödör (1) gőg (1) gorenje-korszak (1) görkorcsolya (1) graffiti (4) Grosics Gyula (2) Gulyás Gergely (1) Gutenberg-galaxis (1) gyász (2) gyerek (14) gyes (1) gyilkos (1) gyilkosság (1) Gyöngyöspata (1) Győzelem napja (1) gyűlölet (2) Gyurcsány (7) H1N1 (1) haditengerészet (1) hagyomány (1) Hajdú Péter (1) hajléktalan (6) hajó (1) halál (6) hálapénz (1) halloween (1) Handó Tünde (1) hangulat (2) használt ruha (2) hatalom (6) hatóság (1) hazugság (8) helyesírás (1) Hetényi Vera (1) Heti Válasz (1) Hévíz (1) hiány (1) hír (1) hírnév (1) hitel (1) (4) Hoffmann Rózsa (3) hoki (1) hollywoodoo (1) holokauszt (2) hőség (1) hosszú katinka (1) hostess (1) hotel (1) HR (1) Hrabal (2) Hugh Grant (2) huligán (1) hulladék (3) hülyeség (13) humorista (1) hungarikum (1) hungaristák (1) Hunvald György (1) ice bucket (1) ICOMOS (3) idegennyelv (3) idegen toll (1) idézet (2) idő (1) időjárás (3) igazságosztó (1) igazságszolgáltatás (2) igazságügy (2) igényesség (1) IHM (1) illegális (1) illem (1) ingatlan (1) ingatlanadó (5) ingyen (1) ingyenes (1) Internacionalé (1) internet (2) internetadó (1) iskola (10) iszap (1) iwiw (1) Japán (1) járatösszevonás (1) járvány (2) játék (6) javítás (1) jégkorong (3) jegyár (3) jobbik (9) jog (11) jogalkotás (5) jogdíj (1) jövedéki adó (7) Józsefváros (1) jutalom (1) kábítószer (1) Kádár-szótár (1) kádár huszár (1) Kállai Ferenc (1) kampány (4) káosz (2) kapcsolat (3) Kapolcs (8) kár (2) karácsony (4) Kárász Róbert (2) Kárpátia (1) Kárpáti György (1) Karsai József (1) Kaszab Csaba (1) katasztrófa (2) katasztrófavédelem (1) katolikus (1) katona történet (12) katsztrófa (2) kedvezmény (1) Keleti pu (1) Kendermag (1) képmutatás (2) képviselő (19) képviselők (1) kerámia (2) kérdőív (1) kerékpár (1) kerékpárút (4) kerítés (1) késés (1) kiállítás (3) kihívás (1) Kijev (1) Kína (2) kínai (1) kínos (1) kirekesztés (2) kisebbség (1) kisipar (1) kiss tibi (1) KISZ (2) kivándorlás (1) KMO (1) Kocsis Máté (1) kocsma (1) kohn (1) kokedvezményes nyugdíj (1) koldus (4) Kolláth György (1) költségtérítés (1) költségvetés (11) komment (3) kommunális adó (1) kommunista (2) koncert (9) konkurencia (1) Kontroll Csoport (1) könyv (7) konzultáció (1) kor (2) korhatár (2) kórház (1) korkedvezmény (4) kormány (12) környezetvédelem (2) korrupció (4) Kósa Lajos (2) Kossuth (1) Kövér László (5) közbeszerzés (1) közbiztonság (1) közélet (1) középszer (1) közigazgatás (11) közlekedés (16) közmunka (4) közönség (1) közöny (1) közösségi oldal (1) közszereplő (2) közszolga (1) köztársaság (1) köztisztviselő (2) Kuba (1) külföldi (1) különadó (1) kultúra (16) kultusz (1) kurva (1) kutya (1) lakatfal (1) lánclevél (1) lánctartozás (1) Lázár János (4) leépítés (1) lefoglalás (1) legalizálás (1) legoptimálisabb (1) lehetőség (1) lehúzás (1) lejáratás (1) leltár (1) lemondás (2) lenyúlás (1) leszokás (1) levél (2) Lidl (1) LIGA (2) lízing (1) (1) logika (1) macsó (1) Madonna (1) magánember (4) MAGOR (2) magyar (26) Magyarok nyilai (1) Magyarország (2) magyar gárda (7) MALÉV (1) mandátum (2) Manóműhely (1) március 15 (2) marihuana (2) Martonyi (1) Marton László (1) MasterCard (1) Matolcsy György (3) Mátyásföld (1) MÁV (13) MDF (1) média (2) megasztár (1) megfigyelés (4) megítélés (1) megkülönböztető jelzés (1) megszorítás (3) meleg (1) menekült (2) mentalitás (4) mentők (1) merénylet (1) mese (3) milla (1) Millenáris (1) miniszterelnök jelölt (1) minősítés (1) Miskolc (1) MLM (3) MMS (1) MOB (1) MOL (1) Molnár Ferenc (1) MOME (3) momentum (1) mongol (1) Moodys (1) morál (3) Most Híd (1) mozgás (1) mozi (1) MR2 (1) MSZP (5) műemlék (11) multi (1) munka (31) munkahelyteremtés (4) munkásosztály (1) munkatársak (7) műsor (1) Muszty (1) mutyi (3) műveltség (1) nagyapám (1) Nagykörút (2) NAV (9) negatív kampány (1) Németország (1) nemzeti (1) Nemzeti Színház (1) NENYI (1) népítélet (1) népszámlálás (2) népszavazás (9) NER (1) nevelés (5) nézőpont (1) NHL (1) NKA (1) NMH (1) (3) nők (6) NolBlog (4) nőnap (1) nosztalgia (6) november 7 (1) NSK (1) nyár (3) nyaralás (2) nyári munka (4) nyeremény (1) nyitott könyvespolc (1) nyugdíj (19) nyugdíjas (3) Obama (1) OBH (1) Ócsa (3) Ocskay Gábor (1) okostelefon (1) oktatás (18) oktatáspolitika (1) október 23 (1) ölelés (1) olimpia (5) olimpikon (1) oltás (1) öltöző (1) olvasás (5) omega (1) ÖMV (1) önbíráskodás (2) öncenzúra (1) önkéntesség (1) önkormányzat (11) Opera (1) Orbán Viktor (19) örmény (1) Oroján Sándor (1) örökség (3) Oroszország (1) országgyűlés (7) ORTT (1) összeesküvés emélet (2) összeférhetetlenség (1) összeírás (1) Oszama bin Laden (1) Oszétia (1) oszlatás (1) OTP (1) Pálffy (1) pálinka (8) Pál utcai fiúk (1) paranoia (1) parasztvakítás (2) parkolás (1) Pásztorok (1) patkányok (1) pazarlás (3) pech (1) Pécs (1) PeCsa (1) pedagógus (1) pedofil (1) pénz (25) pénztáros (1) Pestlőrinc (4) Peti (2) Petőfi (1) PET palack (1) pézügyőr (1) pincér (2) Pintér Sándor (2) piréz (1) PISA felmérés (1) pitiáner (1) plágium (4) plakát (1) pofátlanság (7) polgár (1) polgárivédelem (1) polgármester (2) politically correct (1) politika (358) politográf (1) Popper Péter (1) porno (2) postás (2) Pozsgay Imre (1) pozvál (1) Prága (1) profi (1) program (6) protekció (1) PUF (1) quimby (2) rabbi (1) rabszolga (2) rádió (3) Rákosliget (5) rasszista (1) rasszizmus (6) reality (2) reform (6) reklámadó (1) remény (1) rend (3) rendőr (1) rendőrség (23) rendvédelem (5) Répássy (1) repülő (1) repülőtér (1) resti (1) ReTRo (2) Rétvári (1) Riz Levente (2) RMDSZ (1) Robert Capa (1) Rogán (1) rokkant (1) Románia (1) romantika (1) rombolás (1) RTL (1) Sajó (1) Sajóecseg (1) Sajókaza (1) sajtószabadság (2) sátán (1) Schengen (1) Schmidt Mária (1) Schmitt Pál (4) sciennet (2) seftelés (1) segély (2) Selmeczi (1) Semjén Zsolt (1) semmi (1) sertésinfluenza (2) sex (1) siker (1) Siófok (1) Slota (1) SMS (1) SMS Maria Theresia (1) Sólyom László (6) Sopron (4) sör (1) sorkatonaság (4) spam (1) sport (12) statisztika (1) Stílusgyakorlatok (1) strand (2) Stumpf István (1) szabadság (1) szabadságharc (1) szabadságjog (2) szabály (1) Szabó Máté (1) szakdolgozat (1) szakértelem (5) szakirodalom (1) szakiskola (1) szakszervezet (6) szállás (1) számla (2) számla lottó (1) számok (1) szavazó (1) SzDSz (2) Szeged (1) szégyenlősség (1) Székesfehérvár (4) szelektív (1) Széll Kálmán terv (2) személyes adat (2) Szerbia (1) szerelem (7) szerep (2) szeretet (1) szerzői jog (1) széthúzás (2) szex (3) szezon (1) sziget (3) Szigetszentmiklós (1) Szíj Melinda (1) Szili Katalin (5) színház (1) sziréna (1) szivatás (2) szlovák (6) szmog riadó (1) szobor (1) szocialista (1) szociális konzultáció (1) szocreál (1) szófelhő (2) szólásszabadság (1) szolgáltatás (6) Szombathely (1) szomszédság (1) szórakozás (1) szóvicc (1) szponzor (2) sztrájk (13) sztriptiz (1) Sztv (1) szükséglet (1) szülők (5) szurkoló (1) táborozás (1) taigetosz (1) tájékoztatás (1) takarékosság (1) takarító (1) talált tárgy (1) tanár (3) tanárnő (1) tandíj (4) tankönyv (1) tanulás (1) tarhálás (1) Tarlós István (2) társasház (1) tartalékos (1) tavasz (1) tax-free shop (1) technika (1) TEK (1) teke (1) tekintély (1) tél (1) telefon (5) telefonfülke (1) telesales (1) temetés (1) termőföld (1) tervezés (1) tetoválás (1) tettrekész (1) tilos (2) TISZK (1) tisztviselőtelep (1) tizenévesek (6) tojás (1) Tőkés László (5) tökös (1) tolerancia (1) tolvaj (2) Tomcat (1) tömegközlekedés (31) Tony Mereno (1) történelem (8) törvényalkotás (5) trafik (1) tragédia (1) tragikomédia (6) tranzit zóna (1) Trianon (1) troll (3) tudás (1) túlélés (1) tumblr (1) tüntetés (1) túra (1) túristák (2) tűzoltó (1) tűzoltók (2) tv (1) TV2 (8) twitter (1) üdülési csekk (2) üdülő (2) udvariatlanság (1) ügyeskedés (1) ügyész (2) ügyintézés (2) ügynök (2) Újbuda (1) újság (3) ukrajna (1) umbulda (1) ünnep (12) urban legend (1) USA (5) uszoda (2) Usztics (3) utasok (3) utazás (11) utókor (1) úttörő (1) üzemanyag (2) uzsora (1) vadász (1) vágott dohány (2) vagyon (1) vagyonosodás (1) választás (20) választójog (3) válogatott (2) válság (15) vám (2) vasálarcos (1) vásár (1) vasárnap (1) vasútállomás (1) Vas Zoltán (1) vb (1) védőoltás (1) végkielégítés (1) végtörlesztés (3) vélemény (511) vendéglátás (1) vers (3) vetélkedő (1) vibrátor (1) vicc (12) Vida Ildikó (1) vihar (2) visszaélés (1) viszony (1) viteldíj (1) vitéz (1) vízözön (1) Voga (1) Volán (2) VOLT (13) vörösiszap (1) VPOP (2) wc (2) wellness (1) west balkán (2) Wittner Mária (1) zaklatás (1) záradék (1) zászló égetés (1) zavargások (1) zene (1) ZP (2) zsarolás (1) zsidó (6) zsinagóga (2) Címkefelhő

Andreas, András, Andrew bácsi meg a választójog

2012.09.19. 11:51 6. alabardos

Értem én, hogyne érteném, hogy a választójogi törvény nem felelt meg a kor kihívásainak. Talán még el is fogadom.

vote.jpgDe azért lenne egy kérdésem. Mert úgy látszik, én nem értem a modern kor kihívásait.

Szóval van egy norvég fiatalember, Andreas, aki itt él közöttünk tizenkét éve. Van háza (Budapesten), felesége, két gyereke (szintén norvég állampolgár mindegyikük), munkája. Itt él, adózik, és évente kétszer látogat haza vakációzni.

Meg aztán van András, a magyar fiatalember, aki úgy nyolc éve él London közelében. Mondjuk háza, felesége és gyereke az nincs, mert a lakását is csak bérli, de ő is csak évente két alkalommal jön haza, meglátogatni a szüleit. Amíg élnek. Utána még annyit sem szándékozik Magyarországra jönni, annyi szép hely van a világon.

És végül ott van Andrew bácsi, aki valamikor a hetvenes évek közepén tiplizett (bocsánat emigrált, vagy disszidált, ki-ki válasszon ízlése szerint), előbb Ausztriába, majd Kanadába. Neki is van háza, felesége, gyerekei, sőt még unokája is. Na, ő összesen kétszer jött Magyarországra, akkor sem tetszett neki semmi… viszont minden második mondata úgy kezdődött, hogy „Nálunk, otthol Hamiltonban…”

Szóval velük kapcsolatban lenne egy kérdésem.

Ha a modern kor kihívásait nézzük, szerinted kedves olvasó, mégis melyiküknek van több köze ahhoz, hogy ki kerül hatalomra Magyarországon?

Mert beleszólni csak András és Andrew bácsi tud.

191 komment · 1 trackback

Címkék: vélemény politika választójog

A bejegyzés trackback címe:

https://hatodikalabardos.blog.hu/api/trackback/id/tr44787859

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A fogyatékosok még kétharmadot sem érnek 2012.09.19. 16:01:01

Ez is kimondatott végre! A fogyatékkal élők kevesebbet érnek ép társaiknál. Nincs több köntörfalazás, nincs több political correctness. A fogyatékkal élők örüljenek, hogy élnek, a paralimpikonok pedig annak, hogy végre nem hangszórót kapnak jutalmul ol...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Squid 2012.09.19. 14:29:22

Uhh ezért mit fogsz kapni :D

DE igazad van teljesen!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.09.19. 14:34:11

VÁLASZTÓI REGISZTRÁCIÓ

Ez a rendszer tündérálom,
Tenmagamat regisztrálom.
Végül bátorodom is tán
S indulok a Has Párt listán.
Aki szeret, engem jelöl,
S én leszek a célban elöl.
Győzök s beszélyt villantok én:
"Népem, érezd magad okén!"
Benn leszek a tévében és
Has Párt vonul: lesz Has Menés!

ILLUSZTRÁLVA:
fradyendre.nolblog.hu/archives/2012/09/19/Valasztoi_regisztracio/
:)

Bogyó 2 2012.09.19. 14:35:10

Én egyiknek se adnék szavazati jogot. Utóbbi kettőnek mert nem itt lakik, a norvégnak meg azért, mert nem állampolgár. S ez meg is felelne a korábbi rendszernek. Azért nem adnék a norvégnak, mert a szavazati jogot állampolgársághoz is kötném, az adózás csak egy dolog, legyen kötelezhető honvédelemre, polgári védelemre, stb. Azaz norvég barátunknak azt ajánlanám, ha már itt lakik, itt adózik, akkor ugyan vegye már fel az állampolgárságot is az azzal járó kötelességekkel és jogokkal is. És akkor szavazhat.
De csak azért, mert itt adózik, még ne. Akkor én is szavazhassak ha veszek valamit nyaraláskor Görögországban, mert van benne ÁFA is?

lehunyjaketszemet 2012.09.19. 14:35:44

Szerintem mindhármuknak, de az emberek buták és nem értik miért... Az egyik szélsőség azt nem érti, hogy egy norvég, kínai, svéd ha itt él miért ne szavazhatna, a másik szélsőség (mint ennek a blognak az írója) meg azt nem érti, hogy miért ne szavazhatna egy határokon kívülre szakadt magyar. Mindkét szélsőség egyformán ostoba. Hát ezért nem szavazhat...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.09.19. 14:39:04

Alapvető legyen, hogy az szavazzon, akinek az életére hatással van a döntése. Tehát például a legalább 4 éve életvitelszerűen itt élő külföldi állampolgár is szavazhasson, de a határon túli magyarok is, akiknek az életét a külpolitika befolyásolhatja. Mondjuk negyed szavazatot kaphatnának a környező országokban élő magyar állampolgárok.

Muad\\\'Dib 2012.09.19. 14:40:10

A "norvég fiatalember, Andreas" a mi választási törvényünktől függetlenül is szavaz, a norvég választásokon, pont, mint ahogy a világban mindenfelé szokás ilyen esetekben.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.09.19. 14:41:32

Szerintem egyik se szavazzon. Szavazzon az, aki állampolgár, és éljen is az országban, azaz ne csak jogilag, de gazdaságilag is legyen meg a szoros kapcsolat és elkötelezettség.

blaubner 2012.09.19. 14:42:07

tulajdonképpen mi a probléma?

ha itt él, mint bejelentett lakos, akkor a lakóhelyén szavazhat az önkormányzati választásokon, állampolgárságtól függetlenül. sőt, ha az minden vágya, akkor még polgármesternek is megválasztathatja magát (ha jól tudom).

ha a parlamenti választásokon is szavazni akar, akkor váltsa ki a magyar állampolgárságot (12 év után gondolom elég egyszerű). ugyanez bármelyik országra érvényes.

gondolom az a lényeg, hogy aki állampolgár, az nagy valószínűséggel ugyanabban az országban fog élni, azaz a saját bőrén fogja érezni a választásának a következményét. aki külföldi állampolgár, az viszont nagyobb valószínűséggel fog egy idő után elköltözni innen.

nyilván sarkítottak a példáid, de különben hol húznád meg a határt? andreas, a norvég szavazhat, mert ő jól érzi magát itt, de pl. thomas, a német autóipari menedzser nem, mert ő csak 3 éves fix munkaszerződéssel jött ide, és utána továbbáll, avagy hogy szabályoznád igazságosabban?

nick papagiorgo 2012.09.19. 14:43:06

Nézd, a legtöbb országban az állampolgársághoz kötik a választójogot. Andreas, a norvég fiatalember egész egyszerűen folyamodjon magyar állampolgárságért, és utána szavazhat. Már ha akar.

Ami a másik kettőt illeti, nekik lehetőségük van rá, hogy szavazzanak, mivel magyar állampolgárok. De nem kötelező.

Ennek az egésznek a megközelítése elvi: ha magyarnak születtél, magyarnak tartod magad stb. akkor magyar állampolgár vagy, ergo szavazhatsz. Ha meg nem, akkor meg nem.

Vegyük pl. Dubajt, ahol a lakók nagyrésze külföldi állampolgár (dolgozni mentek oda). Többen vannak, mint az őslakosok, ugye. Most akkor, ha ők is választójogot kapnának, ők határozzák meg, hogy ki nyerje a választást? És mivel a választójog általában egyben választhatóságot is jelent, előfordulhatna, hogy pl. egy lengyel mosogatófiú legyen Dubaj első embere? :)

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.09.19. 14:44:06

@online távmunkás: Akkor szavazzanak az örmények és az azeriek is, mert a mi kormányunk tevékenysége azt hiszem nagyobb hatással van az ő életükre, mint az erdélyi magyarokéra.

antaldaniel 2012.09.19. 14:48:23

Blaubner hozzászólását kiegészítve, ha Andreas pechjére nem norvég, hanem svéd volna, akkor Andráshoz hasonlóan lakóhelyén nem csak az önkormányzati, hanem az Európai Parlamenti választásokon is részt vehetne.

A magyar állampolgárság felvételének, ha tényleg 12 éve Magyarországon él, nincsen akadálya, főleg, ha adót is fizet :)

Andrásnak számos szerzett joga van Magyarországon, pl. nagy valószínűséggel Magyarországon fog nyugdíjat kapni, de az önkormányzati és az EP választásokon Londonban, a lakóhelyén vehet csak részt. Kb most lesz jogosult arra, hogy ha akar, esetleg rész vehessen a brit általános választásokon is.

Az igazán furcsa annak az Andrásnak az esete, aki Romániában született, soha nem járt Magyarországon, nincsenek szerzett jogai az országban, de felveheti az állampolgárságát külföldön és mindjárt szavazhat is az országgyűlési választásokon. Neki, különös módon beleszólás van Andreas és a londoni András nyugdíjába (akik mindketten részben Magyarországról fogják ezt kapni), noha ő ebbe a rendszerbe nem is fizet be semmit, és nincs is benne várománya.

G Hardy 2012.09.19. 14:48:25

Csak az szavazhasson, aki adot fizet (fizetett) ebben az országban, mert csak ezek járulnak hozzá az ország fenntartásához. Akik segélyböl élnek, azoknak csak az fontos, hogy minél magasabb segélyt igérjenek a politikusok.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 14:48:49

A megoldás: szavazati jogot minden magyar állampolgárnak és minden Magyarországon hivatalosan letelepedett külföldi állampolgárnak.

andaluzkutya 2012.09.19. 14:49:21

Viszont Norvégiában ha legalább három éve élsz ott, szavazhatsz az önkomrányzati választásokon, állampolgárságtól függetlenül.
Ha jól tudom, a parlamenti választás ott is állampolgársághoz kötött.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 14:50:26

@online távmunkás:

Tehát aki 2010-ben szavazott, majd külföldre költözött, meg kell büntetni?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 14:51:04

@andaluzkutya:

"Viszont Norvégiában ha legalább három éve élsz ott, szavazhatsz az önkomrányzati választásokon, állampolgárságtól függetlenül."

Magyarországon is, sőt nem is kell hozzá 3 év.

EMP 2012.09.19. 14:51:49

A vilagon nincs olyan orszag ahol nem allampolgarok szavazhatnak a kormanyrol.
A helyi polgarmester meg ilyen olyan kozgyulesi valasztasokon talan reszt vehet, de nem a parlamenti valasztasokon.
Aki meg kulfoldon van es allampolgar, arra ugyan ugy vonatkozik az osszes magyar torveny. Az utlevelvben is benne van ha jol emlekszem hogy magyar allampolgar kulfoldon koteles betartani a magyar es a fogado orszag torvenyeit is. Az egy dolog hogy nem magyarorszagon adozik, de az osszes tobbi kotelessege attol meg ervenyesittetheto, tehat szavazni is szavazhat.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 14:53:03

@blaubner:

"ha itt él, mint bejelentett lakos, akkor a lakóhelyén szavazhat az önkormányzati választásokon, állampolgárságtól függetlenül. sőt, ha az minden vágya, akkor még polgármesternek is megválasztathatja magát (ha jól tudom)."

Nem. Csak önkormányzati képviselő lehet. A polgármesterség feltétele a magyar állampolgárság.

"ha a parlamenti választásokon is szavazni akar, akkor váltsa ki a magyar állampolgárságot (12 év után gondolom elég egyszerű). ugyanez bármelyik országra érvényes."

Nem olyan egyszerű ez, hidd el. Nem egyszerű "kiváltás".

andaluzkutya 2012.09.19. 14:53:16

@Gondolkodni Próbáló Birca: Magyarországon ez nem tünt fel, mivel ott nem vagyok külföldi:)
De akkor ma is tanultam valamit:)

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.09.19. 14:53:47

@G Hardy: Okos gondolatnak tűnik, kár, hogy nem az. Mondjuk azonnal kizártad a kismamákat, és azokat, akik éppen munkanélküliek. Valójában de az ingyenélőket akartad, de azt így nem lehet.
Hosszú távon se lenne szerencsés, mert ha egy társadalmi csoporttól elveszed a beleszólás jogát, akkor rövidesen minden egyéb jogukat is el fogják veszíteni.
Ugyanis ha nem szavazhatnak, akkor az új kormány egyből azt fogja mondani, hogy felezzük a segélyt, vagy megszüntetjük. Ezzel éhhalálra, vagy bűnözésre ítélnek egy csomó embert, de ki nem szarja le, szavazatot nem veszítenek, aki nem segélyen él, annak tetszeni is fog. Utána meg majd valamit csinálunk a bűnözéssel. Mondjuk visszaállítjuk a munkatáborokat.

dzsugasvili 2012.09.19. 14:54:12

Hát ez igen csak agybeteg bejegyzés lett. A norvég haverod szavazhat a norvég választáson, ha meg megszerzi a magyar állampolgárságot, akkor itt is. A londoni magyar haverod szavazhat a magyar választáson, de ha nem állampolgár, akkor a briten nem. Mindenki szavazhat a sajátján. Ha többes állampolgár, akkor több helyen is.

Ha megadjuk külföldön élő magyar állampolgároknak a választójogot, azzal nem sértjük senki érzékenységét. Ez egy többlet jog, nem pedig jogfosztás. Kőliberális aggyal ez szerintem felfogható. Ha nem lenne szavazati joga a határon kívülieknek, a norvég haverod akkor se szavazhatna. Sőt, a 2010-es változásokig se szavazhatott, de akkor valahogy nem sípolt senki blogbejegyzésekben.

dusomoja 2012.09.19. 15:00:21

@Bogyó 2: Akkor viszont ezen logika mentén egyetlen tartósan segélyezettnek sem kellene választójogot adni, konkrétan töb százezer cigánynak. Ők ugyanis egy fillért adót sem fizettek életükben.
A választójog nem adófizetés kérdése,mivel modern korunkban az általános és titkos választójog minden
ÁLLAMPOLGÁRT megillet. És állampolgár most a határon túli magyar is , AKI EZT KÉRTE, bárhogy is fáj ez egyeseknek - mondjuk nem értem, miért. Attól nekünk kevesebb lesz, hogy nekik több joguk? Szánalmas.

KevinMulder 2012.09.19. 15:01:36

A legtöbb "emigrált" ismerősöm több pénzt költ el Magyarországon - ezáltal adót generál - mint amennyit a posztíró egy évben megkeres.

Akkor most mi is van? Vegyék el a posztírótól a szavazati jogát? Vagy legyen nekik 2 mert többel járulnak hozzá?

Sőt, továbbmenve, sok "emigráns" is van, akinek van tulajdona otthon, kell pl telekadót fizetnie, éppen most baktatja őket a TB ... szóval azért vissza lehetne venni egy kicsit az arcból ...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.09.19. 15:02:49

@Muad\\\'Dib: "A "norvég fiatalember, Andreas" a mi választási törvényünktől függetlenül is szavaz, a norvég választásokon, pont, mint ahogy a világban mindenfelé szokás ilyen esetekben."

ahogy az erdelyi magyarok romaniaban, ahogy a felvidekiek szlovakiaban, ahogy a delvideken szerbiaban...

es ahogy a vilagban mindenfele szokas normalis esetekben, egy ember, egy valasztojog. nem ketto. nem ot. nem nyolc.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 15:04:25

@EMP:

"A vilagon nincs olyan orszag ahol nem allampolgarok szavazhatnak a kormanyrol."

Nem igaz. Általánosságban igazad van, de vannak kivételek.

Az EU-ban 4 kivételről tudok.

Az EU-ban ilyen Írország és az Egyesült Királyság. Az UK-ban élő ír állampolgárok szavazhatnak a brit parlamenti választásokon, s ugyanígy az Írországban élő brit állampolgárok az ír parlamentre.

Ilyen még Málta is. A Máltán élő brit állampolgárok szavazhatnak a parlamenti választásokon. Itt nincs kölcsönösség, az UK-ban élő máltaiak nem szavazhatnak a brit parlamentre.

S a legnagyobb szabadság Luxemburgban van, ott az összes ott élő EU-állampolgár szavazhat a luxemburgi parlamentre.

Európán kívül több ilyen ország is van.

Infamous 2012.09.19. 15:06:41

Faszom akar otthon szavazni,megis kire? Szavazzon a norveg helyettem nyugodtan.

nick papagiorgo 2012.09.19. 15:07:32

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
"es ahogy a vilagban mindenfele szokas normalis esetekben, egy ember, egy valasztojog. nem ketto. nem ot. nem nyolc. "

Jelzem, a kettős állampolgárok a világon mindenhol szavazhatnak mindkét hazájukban.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 15:07:44

@antaldaniel:

"ha Andreas pechjére nem norvég, hanem svéd volna, akkor Andráshoz hasonlóan lakóhelyén nem csak az önkormányzati, hanem az Európai Parlamenti választásokon is részt vehetne."

Mivel Andreas norvég, jelenleg az önkormányzati választásokon SEM szavazhat Mo-n. Ugyanis amikor Mo. belépett az EU-ba, a jogszabály megváltozott. 2004 előtt az összes Mo-n élő külföldi szavazhatott a helyi választásokon, 2004 óta már csak az EU-állampolgárok.

unionista (törölt) 2012.09.19. 15:08:49

@online távmunkás:
ilyen alapon szavazzanak magyarországon az azeriek. az ottani közhangulatot befolyásolta, hogy kiadták a baltás fickót. és különben is most nagy barátunk. az egyesült államok elnökére szavazzanak iránban. a külpolitikán keresztül washington befolyásolja az életüket.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 15:08:50

@G Hardy:

Ezt az elvet a magyar választási jog 1920-ban elvetette. 1920 óta Magyarországon nincs vagyoni vagy adófizetési cenzus.

pipi_NL 2012.09.19. 15:09:07

@Gondolkodni Próbáló Birca: csak azt, aki megszavazta a Nemzeti Egyuttmukodes Rendszeret, majd lelepett. Igen, az sulyosan perkaljon, kerem.

Makkasz 2012.09.19. 15:09:38

Az emigránsok is adóznak. Ott ahol élnek, ahol jobb körülményeket találtak, ahol nem alázzák meg őket folyamatosan.
Az emigránsok közt sokan többet adóztak Moon, mint mások, én pl 100, átlagjövedelmű ember 40 éves munkaviszonya alatt befizetettnél többet.
Az emigránsokat sok esetben Magyarországhoz kötit rokonaik, barátaik, vagyonuk, jövőjüket is majd egy átalakult, demokratikus, szabad Magyarországon képzelik el, és harmadik generációs emigráns gyermekük is szebben beszél magyarul mint sok otthoni.
Sok emigráns magyarnak tartja magát, sokan Magyarországot tekintik hazájuknak is.

Szavazhassanak-e?

Andreas ha akar, szavazzon. Magyarországon állandó lakhelyel rendelkező, vagy tartósan ott élők persze, hogy szólhassanak bele az őket érintő dolgokba.

Fura, de igazából a moi magyarok sem szólhatnak bele semmibe. Hazugságok alapján visszavonhatatlanul 4 évre teljhatalmú zsarnokot választanak, utána tűrnek, befizetik jövedelmük 80%-át a marháknak, majd új hazugságoknak dőlnek be, át sem látják mi történik velük, pénzükkel, jövőjükkel. Csak azért elégedetlenek, ha kevés van, abban vakok, hogy mennyivel több, jobb lehetne.

Szerintem aki nem élt vagy dolgozott legalább két évet külföldön, ne szavazhasson, mert fogalma sincs...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 15:10:41

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

"egy ember, egy valasztojog. nem ketto. nem ot. nem nyolc"

Nem éppen. A jellemzőbb inkább az, hogy ahány állampolgárság annyi szavazati jog.

unionista (törölt) 2012.09.19. 15:10:47

@G Hardy:
a logika ott csúszik meg, hogy az összes párt és az összes közalkalmazott költségvetési kifizetőhely.

unionista (törölt) 2012.09.19. 15:12:26

andreas nyilván kaphatna magyar állampolgárságot. ahogy mondjuk fekete pákó.

Muad\\\'Dib 2012.09.19. 15:14:27

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Mindazon országokban, ahol engedélyezett a kettős állampolgárság, pont úgy van, mint itt. Ettől függetlenül, én szívesen szigorítanék ezen szabályokon, mert nem látom be, hogy egy izraeli kettős állampolgárnak, vagy egy erdélyi kettős állampolgárnak miért kellene ide szavaznia.

EMP 2012.09.19. 15:14:53

@Gondolkodni Próbáló Birca: Ezek a peldak inkabb kiveteleknek tunnek ket orszag egyezmenye alapjan. Luxemburgban is csak az EU orszagok allampolgarai szavazhatnak nem minden ott elo kulfoldi.
Szoval igazad lehet, tevedtem (nem tudtam rola), van olyan orszag ahol szavazhatnak nem allampolgarok is. Ellenben ha van is olyan orszag akkor, le merem fogadni, hogy egy kezen meg lehetne szamolni hany olyan van amelyik minden ott elo kulfoldinek is engedelyezi a parlamenti valasztason a reszvetelt.

fludd 2012.09.19. 15:23:13

És az itt lakó, segélyből élő, adót nem fizető csoportok tagjai miért szavazhatnak?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 15:29:37

@EMP:

"Ellenben ha van is olyan orszag akkor, le merem fogadni, hogy egy kezen meg lehetne szamolni hany olyan van amelyik minden ott elo kulfoldinek is engedelyezi a parlamenti valasztason a reszvetelt."

Igen, van pár ilyen ország valóban, ahol minden külföldi szavazhat, de tényleg ritkaság ez.

Jelenleg a legtöbb országban külföldi nem szavazhat egyáltalán. (Ilyen Mo. is.)

S ahol mégis szavazhat, ott is csak bizonyos országok állampolgáraira vonatkozik ez.

A legritkább eset az, ahol valóban szavazhat bárki külföldi minden választáson.

mikóka kálmán · http://free-mobile-porn.info 2012.09.19. 15:31:58

szokásos liberális magyargyűlölő ömlengés,mert az nekik baj,ha a magyar szavaz,legjobb lenne ha csak a zsidók és cigányok szavazhatnának

[megmondoember] 2012.09.19. 15:31:59

"Az itt élő külföldiek miért nem szavazhatnak? Ők adót is fizetnek, nem úgy, mint emigránsaink."
Miért, miért? Azért, mert ők nem a Fideszre szavaznának. Azért. Ez az egyetlen oka ugyanis annak, hogy a külföldön élőknek szavazati jogot akar adni a kormány. Nem valamiféle nemes vagy akár csak a nemzet szempontjából racionális eszme vagy megfontolás mentén.

Kutchek (törölt) 2012.09.19. 15:34:51

Azért illene erről Andreast is megkérdezni!!!

Csak mert itt él és dolgozik nem biztos, hogy komolyabban szeretne azonosulni velünk, magyarokkal.
Meg aztán szerte a világban inkább a norvég útlevelét mutogatná, kettős állampolgárság ide vagy oda;)

nick papagiorgo 2012.09.19. 15:34:56

@[megmondoember]: miért, te tudod, hogy az itt élő külföldiek kire szavaznának? :)

kennyking 2012.09.19. 15:35:37

@fludd: Mert valamiből élniük kel....

dr kíváncsivagyok 2012.09.19. 15:36:16

1.) Biztos vagy benne hogy András nem jön haza ?! Ha pedig hazajön, szeretne beleszólni , hogy mi várja itthon ?!
2.) Andreas majd itt marad , ha jól érzi magát ( úgy legyen !)...vagy hazamegy , ha nem...
3.) Andrew bácsi menjen vissza a picsába Hemiltonba és ott tépje a száját !!!

2012.09.19. 15:36:52

Nemrég beszélgettem egy erdélyi magyar hölggyel. Sehogy se tudta megérteni, hogy neki miért lehetne és kellene Magyarországon szavaznia. A kettős állampolgárságnak örül, mert sok helyre nem kell vízum, pl. USA.
De azt mondta, hogy ő se örülne, ha egy Magyarországon élő román kisebbségi Romániában szavazna. Azt mondta, hogy neki semmi köze és ezért nem is akar beleszólni, hogy ki kormányoz Magyarországon.
Talán őket is meg kellene először kérdezni, hogy akarnak-e ide szavazni. Mert ez a regisztrációs hülyeséget nekik köszönhetjük, ez a hivatalos indoklás.

nick papagiorgo 2012.09.19. 15:37:14

@Kutchek: szerintem, ha komolyabban szeretne velünk azonosulni, kérné az állampolgárságot. Ez ugyanis az azonosulás hivatalos formája :)

Nem kéri, nem szavazhat. Vélhetően nem is akar, különben, ha ez fontos lenne neki, kérné. Szerintem inkább ne erőltessük rá a szavazást :)

Kelletteznekem? 2012.09.19. 15:37:26

Hello, kedves posztoló, érveid igazak, annyira hogy: az itt élő külföldiek szavazhatnak is, kétszer is. Onnan tudom, hogy a feleségem nem magyar állampolgár, kétszer is szavazhatott 4 év alatt, egyszer a helyhatósgi választásokon, egyszer az EU választásokon. Az első "jogalapja" az hogy lakcíme bp-i, azaz ha bp-en él hadd szólhasson bele a helyi közösség életébe (jogos). A másik, hogy ha EU-tagország állampolgára valaki, akkor választhat hogy lakóhelyének országának EU-képviselőjére szavazzon, vagy annak az országnak akinek az állampolgára, hiszen így is úgy is egy EU-parlamenti helyről dönt. (ez kicsit hasonló a körzetekhez, szavazhatsz az állandó vagy ideiglenes lakhelyeden is, és végülis az EU-nak egy ország az egy választókörzet)

A példabeli norvég emberre utóbbi lehetőség nem áll, ellenben az itt élő külföldiek nagy részére igen. Lehet vitatkozni azon, hogy egy külföldi állampolgár 3 szavazásból 3 vagy csak 2 vehessen részt, mindenesetre az egyátalán nem igaz, hogy itt él, dolgopzik, adót fizet, de semmilyen módon nem szólhat bele a választásokba, két szinten is megteheti (EU, lokális), a köztes szint, ami már se nem lokáilis, se nem globális, az ország szintje az megmarad az állampolgároknak.

Jól van ez így? Ki tudja, valamilyen határt meg kell húzni, egy ország sorsának hosszú és rövid tűvú alakulásba beleszólés szerintem nem szúkíthetú le adómat itt fizetem szintre. Ezt valahogy úgy találták ki, hogy aki kötődik az országhoz, hivatalosan is tagja, az vehessen részt. Jogos érv, hogy 10 év ittdolgozás már kötődés, ezért is van hogy ennyi idő után, aki akarja már megszerezheti az állampolgárságot még ha norvégnak vagy kínainak is születet, és szerintem jól is van ez így. Andreas adja be állampolgársági kérelmét (10 év után megkapja), ha Magyarország állampolgárának érzni magát, és bele akar szólni merre menjen ez az ország.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.09.19. 15:39:08

@Gondolkodni Próbáló Birca: Ha ott adózik vagy onnan kap nyugdíjat/segélyt, akkor szavazzon ott. Államközi egyezmények kellenének, hogy ahol életvitelszerűen tartózkodik, ott szavazzon mindenki.

nick papagiorgo 2012.09.19. 15:41:22

@roli101: meg vannak kérdezve. Akkor lettek megkérdezve, amikor felvették a magyar állampolgárságot (merthogy ez nem születésnél fogva járt, ugye). A kettős állampolgársággal jár egy pár kedvezmény, aminek a néni örül (szabadon utazhat), meg olyan, aminek nem (szavazhat). Ez nem kívánságműsor volt, hogy én ezt a kedvezményt kérem, de azt meg nem. Ráadásul szavazni nem kötelesség, hanem jog, tehát ha zavarja, ne szavazzon.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 15:42:44

@online távmunkás:

Nem értek egyet. A szavazás politikai jog, s nem állami adomány. A politikai jogokat nem lehet feltételhez kötni.

Azaz aki magyar állampolgár, az szavazzon. Akkor is ha milliárdnyi adót fizető nagyvállalkozó, akkor is ha egész életében segélyen élt gettócigány. Akkor is, ha életében nem mozdult ki az országból és akkor is, ha külföldön született és sosem élt az országban.

Muad\\\'Dib 2012.09.19. 15:42:45

@online távmunkás:
Na abból lenne csak a nagy manipuláció, meg káosz. Azért egyáltalán nem véletlen, hogy a parlamenti választáson való részvételt a legtöbb helyen állampolgársághoz kötik.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 15:44:21

@roli101:

"ő se örülne, ha egy Magyarországon élő román kisebbségi Romániában szavazna"

Akkor mondd meg neki, hogy minden Mo-n élő román állampolgár szavazhat a román választásokon. Nagyon meg fog lepődni, ha ezt eddig nem tudta.

2012.09.19. 15:45:46

Érdekes, én amikor szavazni mentem, sose közép és hosszútávra hoztam döntést, átgondolva, hogy majd öregkoromra, hogyan fog az ország alakulni.
A szavazáson mindig csak azt döntheted, hogy kinek a haverjai, családja lopjon többet és ki sza*jon a fejedre 4 évig.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 15:45:50

@Kelletteznekem?:

"két szinten is megteheti (EU, lokális)"

Csak akkor ha EU-s állampolgár. A norvég NEM szavazhat semmilyen magyar választáson.

unionista (törölt) 2012.09.19. 15:45:56

@KevinMulder:
akkor szavazzon bernie ecclestone. mert a forma 1 forgalmat generál. vagy szavazzon tim cook (apple ceo), mert eladják a sok telefont. adjunk szavazati jogot a mc donalds részvényeseinek.

2012.09.19. 15:47:02

@Gondolkodni Próbáló Birca: Itt azokra a románokra gondolt, akik magyar állampolgárok, de román kisebbségnek vallják magukat.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 15:48:57

@nick papagiorgo: Tényleg ?

Én úgy tudtam, hogy aki felveszi az amerikai állampolgárságot, annak le kell mondani a többiről.

Vagy úgy képzeled, hogy a sokmilliós kínai kolóniák leszavaznak Obamára,
aztán feladnak egy levlapot és leszavaznak a Kínai Kommunista Pártra is ?

Ja, és cserébe még kérnek ezt-azt Kínától a gyerekeknek meg némi nyugdíjat,
száraztésztát a kampányhoz,
vörös útlevelet és kis ünnepséget az átadásához ?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 15:49:08

@roli101:

A magyar választáson sem szavazhatnak a romániai magyar kisebbségiek.

12fa 2012.09.19. 15:49:49

teljesen korrekt a felvetés, de kevered azt, hogy milyen államhoz és milyen nemzethez tartozik valaki.

a szavazás, mind minden törvény jogi cucc, mint az állampolgárság. az meg hogy mi helyes és mi helytelen, és ki minek vallja magát hót erkölcsi kérdés, semmi köze a kettőnek egymáshoz, jó esetben persze átfed.

mindhárom emberkének ÁP-t kéne váltania, úgy lenne kerek a világ.

---
amúgy pedig igenis szólhassanak bele a külhoniak, emigránsok, hogy mi folyik itthon, nem azért mert értenek hozzá, mert kurvára nem tudják mi van, hanem azért mert visszavárjuk őket (nem azért mert jófejek, hanem mert így helyes). amúgy is kevesebbet ér a szavazatuk.

koncerttahó 2012.09.19. 15:50:16

Micsoda elbaszott egy post.
A londoni legalább hazajön évente kétszer, s valószínű itt is tartja a pénzét, mert a magyar bankok jobb kamatot adnak. Miért ne szavazhatna.
Persze a tízgyerekes cigánycsalád szavazati jogát senki sem kérdőjelezi meg, akik életükben egy peták adót nem fizettek és nem is fognak. Meg akik nem tudják, ki az ország miniszterelnöke, mert hülyék, mit a segg. Az ugye nem baj. Csak az, ha valaki tesz azért, hogy jobb élete legyen és kivándorol. Azoktól vegyük el. Húzz már el a picsába.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 15:50:57

@Dr. simonmondja.:

"Én úgy tudtam, hogy aki felveszi az amerikai állampolgárságot, annak le kell mondani a többiről."

Nincs így évtizedek óta.

KevinMulder 2012.09.19. 15:51:08

@unionista: Szerintem olvasd el még egyszer a hozzászólásomat ...

igényes 2012.09.19. 15:51:36

Miért vagyok én másodrendű állampolgár, vagy harmadrendű?

Itt élek és mint országon belüli, magyar állampolgár bizonyíthatóan Budán született "senki"
nem tudom, hogyan regisztrálok és levélben, miként szavazhatok, garancia van-e? Tértivevény a regisztrációnál, szavazásnál? Nagy a gond!

nick papagiorgo 2012.09.19. 15:52:29

@Dr. simonmondja.: Van olyan ország, ahol, ha felveszed az állampolgárságot, akkor le kell mondani a többiről (pl. ezt játszották a szlovákok is az ott élő magyarokkal, ha felvették a magyar állampolgárságot, ugrott a szlovák). De nem ez az általános, a legtöbb helyen elfogadják a kettős állampolgárságot.

igényes 2012.09.19. 15:52:44

Orbán Viktor regisztrál! Láthatom?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 15:54:06

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Szóval a sokmilliós kínai kolóniákban megy a kínai külhoniaknak szánt kampány ?

Osztogatják a vörös útlevelet és szavaztatnak ?

2012.09.19. 15:54:15

@nick papagiorgo: Nem tudom fog-e szavazni. Ő felfogta, amit sokan nem értenek meg itthon. Nekik semmi közük ahhoz, hogy Magyarországon ki van a parlamentben.
A külpolitikával ne jöjjön senki, mert az többet ár nekik, mintha rájuk se bagóznánk. Aki ide költözik, letelepedik az szavazzon, de aki csak kirándulni jár ide az ne.

igényes 2012.09.19. 15:54:16

Regisztráltak!

Lesz egy ilyen web oldal?

Bátran vállalja mindenki!!!!!!!

2012.09.19. 15:56:26

@Gondolkodni Próbáló Birca: Ezt nem értem teljesen. Nem ők fognak szavazni ide a következő választásokon, mert kettős állampolgárokká váltak?

qwertzu 2012.09.19. 15:57:08

Aki Norvégiából Magyarországra jön élni az elmebeteg, és ezért természetesen nem szavazhat. :)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 15:57:10

@nick papagiorgo:

A kettős állampolgárságot elfogadják, de nem osztogatják.

Osztogatni a választójogot ?

Külföldön élőkre tukmálni kampánnyal....

Ilyenre csak Viktor vetemedett.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 15:57:28

@nick papagiorgo:

Ez országról országra változó.

A két véglet:
- az államot nem érdekli egyáltalán, hogy állampolgárának van-e más állampolgársága (pl. Mo.)
- az állam automatikusan megvonja az állampolgárságot állampolgárától, ha tudomására jut, hogy az más állampolgársággal is rendelkezik (pl. Ausztria).

S vannak közbülső esetek is. Pl. ahol az állam bizonyos hivatalok betöltéséhez előírja, hogy azt csakis olyanok tölthetik be, akiknek nincs más állampolgárságuk, de egyébként elfogadja a többes állampolgárságot.

igényes 2012.09.19. 15:57:38

1.
Én, Orbán Viktor regisztráltam!
Adataim:..............
2.
Én, Áder Viktor regisztráltam!Adataim:....
3.
Én, Kövér Viktor regisztráltam!Adataim:....

szita szita péntek 2012.09.19. 15:57:58

Nekem is van véleményem, de nem kezdem el ismételgetni - hiábavaló. Elmondták már előttem páran mások.

Én inkább arra kérdeznék rá, hogy az a választási rendszer, ami ennyire egyértelműen konkrét páritgényekhez és a pillanatnyi szituációra szabott maradhat-e ha kormányváltás lesz? Most komolyan... Látszik, hogy a Fidesz a legalitás határán innen (ám a jó ízlés határain messze túl) a maga képére formálja a játékszabályokat.

Ugyanakkor ennek vannak más vonatkozásai is, hisz az egész eredménye egy autoriter, erős kormányzati szerep. A másik oldal szerint meg ez így nem jó. (Szerintem meg annyira nem, hogy ellenszavazó leszek - bár ez nem jelenti a másik oldallal való szimpátiám.) Játszunk el a gondolattal és tegyük fel, hogy a liberálisabb bal oldal győz. Mit várunk tőle? Erős lesz (hisz olyan a rendszer) - megteheti amit akar. Puhítsa vissza a kemény állam koncepcióját és (többek közt) alkosson ismét új választási trv-t? Azzal nem épp a jelenlegi jobboldal ismételt kormányra kerülését fogja elősegíteni? Nagyon nem tudom mi kellene...

szita szita péntek 2012.09.19. 16:01:10

@12fa: Szerintem nem keveri. A szavazás nekem nem nemzeti, hanem állami kérdés. A nemzeti kérdés az a kultúra... A választás egy technokrata aktus, nincs köze a nemzet eszményének ahhoz, hogy mennyit fogok adózni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 16:01:13

@roli101:

A romániai magyar nemzetiség nem ad szavazati jogot Mo-n. Mint ahogy a magyarországi román nemzetiség sem ad Romániában.

Viszont a Mo-n élő román állampolgárok szavazhatnak a román választásokon, s a Romániában élő magyar nemzetiségűek is Mo-n.

Jogilag "kettős állampolgárság" nem létezik, ez csak egy köznapi megnevezés. Senki sem lett kettős állampolgár jogilag: egyszerűen XY, aki eddig csak román állampolgár volt, magyar állampolgár is lett - azaz lett két állampolgársága egy helyett.

nick papagiorgo 2012.09.19. 16:02:00

@roli101: ez nem teljesen van így. Ha úgy érzi, hogy semmi köze ahhoz, hogy itt mi van, akkor minek lett állampolgár? A kedvezmények miatt? A vén haszonleső! :)

Aki egy ország állampolgárának vallja magát, az ahhoz az országhoz kötődik, ergo joga van beleszólni (akármilyen kis mértékben is), hogy ott mi történik. Aki meg nem, az meg nem. Ez így van a világ legtöbb országában, mondhatjuk úgy is, általános gyakorlat.

Muad\\\'Dib 2012.09.19. 16:02:03

@szita szita péntek:
Speciel a regisztráció és a kopogtató cédula eltörlése nem feltétlenül a kormánypártnak kedvez. A protest szavazók a maguk felháborodott módján általában könnyen mobilizálhatóak, a kopogtató cédulás rendszer meg mindig is a nagy pártoknak kedvezett.

szita szita péntek 2012.09.19. 16:02:40

@12fa: Szerintem nem keveri. A szavazás nekem nem nemzeti, hanem állami kérdés. A nemzeti kérdés az a kultúra... A választás egy technokrata aktus, nincs köze a nemzet eszményének ahhoz, hogy mennyit fogok adózni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.09.19. 16:02:52

@Ahmet: Gyengébbek kedvéért, külföldön élő magyar állampolgárokat írtam...

@unionista: Egy iraki miért ne szavazhatna az USA elnökéről, ha amerikai állampolgár?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 16:03:59

@Dr. simonmondja.:

A kínai állampolgársági jog nem ismeri el a többes állampolgárságot: ha kínai állampolgár vagy, nem lehet másikod legálisan. Ha mégis szerzel másikat és a kínai hatóság tudomására jut, megfosztanak a kínai állampolgárságtól.

Választások Kínában? Viccelsz? Ott diktatúra van, látszatválasztásokkal.

nick papagiorgo 2012.09.19. 16:04:38

@Dr. simonmondja.: ez egy húszéves történet, hogy a külföldön élő magyaroknak legyen választójoga. Ezzel még az MSZP is egyetértett egy darabig, csak aztán jött Gyurcsány a húszmillió Magyarországra áttelepülni kívánó románnal, és azóta ez az MSZP-nek nem tetszik (leginkább persze azért, mert nem ők csinálták meg). De mindegy, hagyjuk a politikát.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 16:05:40

@Muad\\\'Dib:

Szerintem, ha valami nem kedvező Orbánnak,
arra már másnap
hoz egy visszamenőleges törvényt.

Úgyhogy emiatt ne is aggódjál, hogy esetleg rosszul járna a viktorod.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.09.19. 16:06:12

@Gondolkodni Próbáló Birca: Aki külföldön él és ott is állampolgárságot kér, azt már nem biztos, hogy a mi államunk részének kellene tekinteni. A nemzet részének érezheti magát lelkiekben, de szerintem szavaznia ott kellene mindenkinek, ahol él.

Muad\\\'Dib 2012.09.19. 16:06:23

@Dr. simonmondja.:
Nyilván teljesen hülye vagy, de mi közöm nekem a fityeszhez?

szita szita péntek 2012.09.19. 16:06:38

@Muad\\\'Dib: Szerintem ezt nem gondoltad át eléggé.

SemBoga 2012.09.19. 16:06:40

Andreas is szavazhat, amennyiben szerez állampolgárságot. Helyi ügyekben, önkormányzati választáson pedig talán letelepedési engedély is elég a választási jogosultsághoz.

nick papagiorgo 2012.09.19. 16:07:36

@Gondolkodni Próbáló Birca: "Választások Kínában? Viccelsz? Ott diktatúra van, látszatválasztásokkal."

Hozzátenném, hogy Kínában tudtommal egy párt van, tehát lehet szavazni A pártra :)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 16:08:45

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Ejnye, pedig milyen jó példa a sokmillió kínai külhonos.

Szóval ott is diktatúra van látszatválasztásokkal ?

Biztos aszonta a főkínai, hogy - a Haza nem lehet ellenzékben.

nick papagiorgo 2012.09.19. 16:09:57

@online távmunkás: "szerintem szavaznia ott kellene mindenkinek, ahol él."

Nos, ha én négyévente más országban dolgozom (mert ilyen kis kozmopolita vagyok), akkor négyévente más-más országban szavazzak, vagy mindenhol, vagy sehol se? :)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 16:10:04

@online távmunkás:

Nem értek egyet. Szerintem minden országnak jól jön, ha vannak külföldön élő állampolgárai.

A brit hatóságok kifejezetten kampányt folytatnak a külföldön élő britek között, hogy "regisztrálj, szavazz, szólj be az ország életébe".

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 16:10:52

@Dr. simonmondja.:

Magyarországon valódi választások vannak 1990 óta. Azaz nem jó a párhuzamod.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 16:11:29

@nick papagiorgo: A választójog - az politika.

Főleg, ha külföldön osztogatják.

igényes 2012.09.19. 16:13:32

@Dr. simonmondja.: @Muad\\\'Dib:

Én úgy gondolom, hogy valami még a napokban kiderül Orbán ocsmányságáról. Kérem tőletek, hogy (persze felesleges, mert állandóan itt vagytok)várjatok egy hetet. Kiderül majd! Orbán számla nélkül kinek mit ajándékozott?

Milliós, vagy milliárdos ajándék?

szita szita péntek 2012.09.19. 16:14:28

@Muad\\\'Dib: OK.
- Azt mondod a kopogtató cédula eltörlése a nagyoknak kedvez. Hát ja. Csakhogy a jelenlegi (új) választási logika már eleve a nagyoknak kedvez. A Fidesz önnmagában elég nagy platform, miközben az ellenzéke megosztott. Minél inkább megosztott, annál jobb a Fidesznek, hisz a rendszer a győztest "túljutalmazza". Tehát a Fidesz érdeke, hogy relatíve könnyen indulhassanak a kicsik, elaprózva ezzel az ellene szavazókat.
- A protest szavazók aktív ellenérzését hónapokkal a választás előtt felkorbácsolni és életben tartania választásig nagyobb feladat, mint az korábban volt. Hosszabb kampány - belefásuló emberek, hiányos regisztráció és távolmaradás. Erre játszik az új trv. Figyelemmel arra, hogy a Fidesz bázisa ugyan erősen megcsappant, de a maradék kitartó - a bizonytalanok száma meg magas, nos ez nekik kedvez.

És akkor csak azokról a pontokról érintettem, amiket felemlegettél.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 16:15:01

@nick papagiorgo:

Kínában több párt van, de a parlamentnek nincsenek valódi jogai. A kínai alkotmány kimondja, hogy a vezető szerepet a Kínai Kommunista Párt gyakorolja. (Mint Mo-n 1949-1989 között.)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 16:16:17

@SemBoga:

"Helyi ügyekben, önkormányzati választáson pedig talán letelepedési engedély is elég a választási jogosultsághoz."

2004-ig így volt. Azóta nem.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 16:17:56

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Na, ezért nem jó, ha külföldről szavaztok.

Mert még azt sem tudjátok, hogy nálunk 65 éve rabiga van,
és csak Viktor fülkeforradalma legitim,

előtte semmi.

Ezért kellett saját Alaptörvényt írnia a konyhaasztalon.

A Haza nem lehet ellenzékben - mondta viktorunk, amikor ellenzékbe került 2002-ben.
Mert szerinte csak ő a Haza, úgyhogy sajna más eredményt nem fogadhat el.
Mint a Kínai Kommunista Párt.

szita szita péntek 2012.09.19. 16:18:33

@Muad\\\'Dib: Ugyanakkor nem mondhatom ki, hogy az új rendszer egyértelműen rossz vagy éppen antidemokratikus volna. Az viszont látszik, hogy a pillanatnyi igényekhez szabott és a jobb oldal igényeinek megfelelő struktúrákat szülő rendszer ez.

nick papagiorgo 2012.09.19. 16:20:28

@szita szita péntek: a kopogtatócédula eltörlése pont nem a nagyoknak kedvez, hanem a kicsiknek (könnyebb jelöltet állítani).

Egyébként mókásnak tartom, hogy most mindenki megmondja, hogy a törvény kinek kedvez, úgy, hogy két év múlva lesznek a választások, és addig még akármi is történhet :) Nem ezen kellene törnie a fejét egyik pártnak sem, hanem azon, hogy hogyan tud minél több szavazót megszerezni (pl. kemény munkával, bármilyen borzasztóan is hangozzék ez), és akkor nyerni fog. Az a hozzáállás, hogy " ez nekem nem kedvez", inkább nyafogásnak tűnik számomra, illetve annak, hogy már most magyarázza, hogy miért nem fog nyerni két év múlva.

KevinMulder 2012.09.19. 16:21:56

@nick papagiorgo:
"a kopogtatócédula eltörlése pont nem a nagyoknak kedvez, hanem a kicsiknek (könnyebb jelöltet állítani)."

Ezt gondold át még egyszer. 200 jelölést manapság könnyű összegyűjteni. Ha egy területen lesz 500 jelölt meg a Fidesz ... akkor kinek nagyobb az esélye?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.09.19. 16:22:52

A norvég fiatalembert kár volt belekeverni. Ő minden negyedik évben elballag a nagykövetségre és leadja a szavazatát és otthon Norvégiában senkinek eszébe sem jut megkérdőjelezni ezt a lépését :) csak a magyarok olyanok, hogy adózás, lakhely, IQ és egyéb marhaság alapján szabnák minél szűkebbre a szavazati jogot. Majd amikor a magyarok körében 99,5% lesz a választási részvétel, akkor tessék nyígni. De amíg alig több mint a fele népség képes megemelni a valagát négyévente, akkor még hova kellene szűkíteni a szavazótábort?

A külföldi állampolgárok szavazati joga pedig akkora marhaság, hogy szót sem érdemel.

szita szita péntek 2012.09.19. 16:23:27

@nick papagiorgo: Lehet számodra nyafogásnak tűnik, de attól még ez van. Tudod olyan ez a rendszer, mint a dopping. Lehet csak két század másodperccel futod tőle gyorsabban a 100-at, de ha csak ennyi kell a győzelemhez, akkor ez pont elég nem?

szita szita péntek 2012.09.19. 16:24:42

@FIDES AGITÁTOR: Miért? Mármint úgy értem, hogy ha mondjuk 20 év múlva néznénk miért lenne rossz? (csak, hogy ne legyen benne aktuálpolitika)

nick papagiorgo 2012.09.19. 16:27:44

@KevinMulder: ezt úgy értettem, hogy a kopogtatócéula eltörlésével könnyebb lesz egy pártnak egyáltalán elindulni. Mármint könnyebb, mint eddig.

A nagy pártoknak mindig, minden körülmények között több esélye van, mint a kicsiknek, tekintve, hogy van egy jelentős tagságuk, állami támogatásuk, támogatóik stb. Ezen egy választási rendszer se fog változtatni.

Amúgy, ha van 500 induló, meg a Fidesz, és az emberek nem szeretik a Fideszt, akkor nem rá szavaznak, hanem egy másikra. A Fidesz csak egy az 500 induló közül. Ha 100 induló lenne (vagy öt), és nem szeretnék, akkor se szavaznának rá. Ilyen tekintetben nincs semmi különbség, hogy hány induló van.

szita szita péntek 2012.09.19. 16:28:04

@nick papagiorgo: OK, igazad van, az adott mondatban elírtam. Azért remélem a gondolat így is érthető volt.

nick papagiorgo 2012.09.19. 16:30:35

@szita szita péntek: Nem tudom, nekem eleve ellenszenves egy olyan hozzáállás, hogy "miért nem fogok én győzni két év múlva". Milyen párt ez? Az a dolga, hogy próbáljon meg mindent a győzelemért. Már előre magyarázza, hogy miért fog megbukni? Nem győzni akar?

A Forma1-ben is változnak a szabályok, mégse nyafognak a pilóták, hogy én így el se indulok...

szita szita péntek 2012.09.19. 16:37:37

@nick papagiorgo: Nincs igazad. Az új rendszer egy fordulós. Tegyük fel a Fidesz megszerzi egy körzetben a szavazatok 40%-át, míg a többiek 20%, 20% és 20%-ot. Mit jelent ez? AZ emberek többsége nem a Fideszt akarja. Mit jelent ez a gyakorlatban? Mivel a fideszre érkezett a legtöbb szavazat megnyeri az egyéni képviselői mandátumot. Figyelemmel arra, hoyga másodikhoz képest 20%-kal túlnyerte magát, hát továbbvisz 20 pontnyit töredék szavazatot is. (Ezt korábban nem tehette volna meg) A töredékszavazatot megkapják a kiesők is. A teljes parlamenti mandátumban van kb 80 (nemtom most mennyi) listás hely - ezeket kapják a töredék szavazatosak, mégpedig abban az arányban, amennyi töredékszavatatot szereztek. Nomármost ha minden körzetben hasonló reedmény születnek, akkor a parlament úgy állna össze, hogy kb 100 egyéni hely mind a Fideszé, a maradék 80-ból pedig, ami az arányosítást szolgálná ismét csak az övé 25%, azaz 20 hely. Azaz valami ilyesmi lenne a felállás: 120 fidesz + 20+20+20 az ellenzéké. Tehát 120 kontra 60, holott a választáson a szavazatok aránya 40 kontra 60 volt.

Ne mond nekem, hogy nem számít a rendszer, mert marha sokat számít. Más rendszer és akár gyökeresen eltérő eredmények! (És azzal még nem is számoltam, hogy a jelöltek némelyike szavazatot ugyan kap ,de nem éri el az 5%-ot.)

Muad\\\'Dib 2012.09.19. 16:37:44

@szita szita péntek:
"Azt mondod a kopogtató cédula eltörlése a nagyoknak kedvez..."
Nem. Azt írtam, hogy a kopogtató cédulás rendszer kedvezett a nagyoknak.

A másik kérdésben már nem olyan egyértelmű a dolog, ott valóban sok múlik a kampányon, meg a hátralévő idő balhéin is.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 16:38:03

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Nem ? És miért nem ?

Épp most is egy olyan törvényről beszélgetünk, amit a mi viktorunk úgy vezet be, ahogy neki tetszik.

Vita nélkül egyik éjjel 1 és 2 óra között.

És másnap meg majd ír egy másikat, harmadikat, százat.

Ez aranyom, egy precíz egypártrendszer - látszatdemokráciával.

szita szita péntek 2012.09.19. 16:40:53

@Muad\\\'Dib: Elhibáztam azt a mondatot, alább egy kommentben elismertem, kiigazítottam. Ettől a gondolat úgy egészében szerintem helyes.

teglagyar3 2012.09.19. 16:41:42

Emberek!

FELHIVAS!!

Az orszagra ujabb hatalmas veszely leselkedik!!!!
ROZSA MIHALY A MUNKANELKULI SZABADSZAJU LIBERALIS BLOGGER UJRA A HATALOMBA KESZUL!!!!!
AZ ELLENSEG ARCA:
erlauer3.nolblog.hu/files/rmisi.jpg

EZT MEG KELL AKADALYOZNI, EZ MINDEN MAGYAR KOTELESSEGE!!!!

SEGITENETEK KELL!!!

Ime a bizonyitek:
kuruc.info/galeriaN/hir/ehesdk02.JPG
MEGJELENT A KOSSUTH TEREN EZ A HAZAARULO FEREG!!! SEGITENETEK KELL, HOGY NE JUSSON UJRA A HATALOMBA!!! KONYORGOM SEGITSETEK!!!!!!!!!!!!

EZ MINDENNEL FONTOSABB! A SAKKFIGURAK MAR KESZEN ALLNAK!!! A FLOTTA A PERZSA OBOLBEN, A JAPAN KINAI FORRONGAS, ESZAK KOREA, AZ EURO VALSAG!!!! EZ MIND MIND RA VEZETHETO VISSZA!!!!!!!!!

Ezert kell megallitani, hogy ne keruljon hatalomra mert ki fog torni a harmadik vilageges!!!! Mindez annak erdekeben tortenik, hogy a liberalizmus utana teljes fenyeben egethesse fel a bolygot minden jot elpusztitva!!!!!

Hogy hogyan tudtok segiteni?
PUSZTITSATOK A LIEBRALIZMUST A MINDENNAPJAITOKBAN, MINDENKIT FIGYELMEZTESSETEK RA, HOGY AZ SZDSZ VESZELYES!!!!!! NE FELEDJETEK EL MENGELICAT ES MAGYAR BALINTOT!!!!!! ENGEDJETEK A DUHOTOKET DEMSZKYRE, ES HAGYJATOK SZARNYALNI A HARAGOTOKAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 16:42:42

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Külföldről szavaztok, lövésetek sincs, hogy mi megy itt,
de belepofáztok.

Ez a téma.

Muad\\\'Dib 2012.09.19. 16:44:14

@szita szita péntek:
Nézd, a kopogtatócédula eltörlését a fityesz döntése előtti években szinte minden kisebb párt követelte (tulajdonképpen mindenki a két nagy kivételével). Szóval ennek a hatása szerintem minimum kérdéses.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 16:46:44

@Dr. simonmondja.:

A lakóhely nem jelent tudást vagy nemtudást. Jobban ismerem a magyar belpolitikát, mint a belföldön élők 95 %-a.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 16:48:26

@Dr. simonmondja.:

A jelenlegi rendszer törekszik egyfajta antidemokratikus autoritárius rendre, ez tény. Azonban ezt egybemosni egy nyílt diktatúrával abszurdum és aránytévesztés.

szita szita péntek 2012.09.19. 16:49:43

@Muad\\\'Dib: Többek közt eről is beszéltem. Azt mondtam, hogy nem merném kijelenteni, hoyg az új rendszer igazságtalan, vagy antidemokratikus volna. Azt viszont vallom, hogy jelentős kormányzati szerepváltozást eredményez (akárki is fog nyerni jobban nyer majd, mint korábban tette volna) és azt is, hogy a változtatások nagyon is igazodnak a Fidesz jelenlegi igényeihez. Ezt az egész párbeszédet azzal indítottam, hogy nem tudom mi lenne a helyes, ha esetleg nem a Fidesz nyer? Ismét módosítani a trv-t, vagy hagyni mindent a régiben? Nemtom. Attól, hogy a bevezetés körülményei és az saját méretre igazítás nekem nem tetszik nem jelenthetem ki, hogy ez így rossz. Max azt mondhatom, hogy a következő választásoknál a Fidesznek fog kedvezni, illetve azt, hogy egy keményebb kormányzati szerepkört hoz, ami megint csak a Fidesz szemléletmódjának kedvez.

Igyekszek realista maradni. :)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 16:54:39

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Na, ezért kérdeztem, hogy kaptál-e behívót a katasztrófavédelemhez.

Csak nyílt diktatúrában fenyegetik azzal a polgárokat, hogy börtönbe vetik őket, azért mert nem írják meg a munkahelyük adatait a polgármesternek.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 16:56:49

@szita szita péntek:

Szerintem a regisztrációt meg kell szüntetni belföldön. Csak külföldön van értelme.

A másik amit problémásnak tartok az a második forduló hiánya és a győztes töredékszavazatok továbbvitele.

A többi újítással nincs gond, sőt kifejezetten jók.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 16:57:30

@Dr. simonmondja.:

Csak belföldön lakókra vonatkozik a katasztrófavédelmi kötelezettség.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 16:57:59

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Ha a belföldön élők 90%-át ilyen jól ismered, akkor

mikor érsz rá külföldön élni ?

Kurvanagy meló lehetett tőled megismerkedni 9 millió magyarral és összemérni velük a tudásodat.

És milyen időigényes.

Ez hobbi nálad, vagy ebből élsz ?

szita szita péntek 2012.09.19. 16:58:04

@Gondolkodni Próbáló Birca: Régi vesszőparipám, hogy a választási rendszer legnagyobb baja, hogy nem mér sem politikai tájékozottságot, sem pedig az elkötelezettség mértékét.

Ugyanakkor (bocs, most nem olvasok vissza, hogy hol is élsz) mégis milyen tapasztalataid vannak napjaink egészségügyi ellátásáról? Óvodáról, okmányirodásról? Tetszik az úthálózat állapota vagy épp a közbiztonság? Mer' ha nem élsz itt, akkor erről neked max áttételes tudásod, vagy egy-egy látogatás során szerzett felületes tapasztalataid lehetnek. Márpedig ez az állam, ennek az irányítását kéne a politikával megoldani. Aki nem itt él, az nem tapasztalja a mindennapokat -> ezekben az ügyekben hiteltelen és értelmetlen a szava.

szita szita péntek 2012.09.19. 16:59:08

@Gondolkodni Próbáló Birca: "A többi újítással nincs gond, sőt kifejezetten jók. " - garry mandering?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 16:59:54

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Igen. Csak belföldön van diktatúra.

Ti csak az Orbán bájvigyorát és pénzét kapjátok.

nyomasek 2012.09.19. 17:01:10

Na most nem mindegy kire szavazol? Az egyik komcsi a másik mégkomcsibb. Tökmindegy.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 17:02:23

@Dr. simonmondja.:

Nincs diktatúra. Diktatúrában nincsenek se választások, se független civil szféra, se független médiák.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 17:03:25

@szita szita péntek:

OK, részben ez is, de nem elsőrendű. Magyarországon nemigen vannak stabilan szavazó elkötelezett körzetek.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 17:03:25

@Gondolkodni Próbáló Birca:

A belföldön élőknek nem a 90, hanem a 95 %-át ismered alaposan,
és tudod, hogy te vagy az okosabb ott a fatornyosban.

Hát így mindjárt más.

piszter 2012.09.19. 17:03:42

ezt a szöget már én is fején találtam. csak a politikus körök még odáig sem jutnak el, hogy a kérdést feltegyék. lopás közben nem lehet ilyen fontos dolgokra koncentrálni, mer a lé a tét...!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 17:04:46

@szita szita péntek:

Figyelemmel kisérem a magyarországi médiákat és ismerőseim is vannak, akik ott élnek.

szita szita péntek 2012.09.19. 17:06:23

@Gondolkodni Próbáló Birca: Értem. Ugyanakkor remélem te is érted, amit én írtam. Nem megbántani akarlak, de a honi állapotok megítélésében a 98 éves nagymamám valszeg realistább képpel bír nálad.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.09.19. 17:08:55

Köszönöm a kommenteket, DE okosabb nem lettem.
Úgy látszik, még mindig nem értem az új idők szavát.

Vagy nem létezik igazságosnak legalább kinéző választási rendszer...
Andreas élhet itt fizethet is, csak ahhoz nincs joga norvég állampolgárként (azaz nem EU tagország állampolgáraként), hogy beleszóljon az ő mindennapjait érintő kérdésekbe. Persze tudom, kérhetné is a magyar állampolgárságot, meg el is költözhet innen...
Csak érdekelt mások véleménye a kérdésről.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 17:10:08

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Vannak választások, csak az egypárt dönti el, hogy hogyan, és az egypárt győz.

Nálatok Csau alatt nem voltak választások ?

Független civil szféra és független média pedig nálunk nincsen.

szita szita péntek 2012.09.19. 17:10:39

@Gondolkodni Próbáló Birca: Nem ismerem a pontos adatokat, de úgy tűnik vannak. Anno legalábbis elég komolyan cikkeztek erről.

Végül is nem változtattak meg sok dolgot: csak a jelöltállítást, a mandátumok számát, a körzethatárokat, a fordulók számát, a szavazatok számításának módját - és a szavazásra jogosultak körét. Ezek mindegyikét úgy, ahogy pillanatnyilag nekik kedvez.

Ezzel együtt nem állítom azt, hogy ez így rossz. Nem az, csak más. Az viszont rosz, hogy ennyire a pillanatnyi igényekre van formázva.

nick papagiorgo 2012.09.19. 17:11:43

@szita szita péntek: de te azt feltételezed, hogy a Fidesz minden körzetben nyer, ugye. Nem tudom, miből, de legyen így. Ha minden körzetben nyer, akkor így is megnyeri a választásokat, meg úgy is.

Az 5 %-os töredékszavazatok meg eddig is elvesztek, ezután is levesznek, ebben semmilyen változás nincsen.

szita szita péntek 2012.09.19. 17:12:41

@6. alabardos: Nézd: politológián tanítják, hogy igazságos és jó választási rendszer nincs. Komolyan mondom. De ha gondolod egy rövid eszmefuttatással eljutok odáig is, hogy a politikusok pszihésen sérült emberek, mer szükségképpen azok...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 17:13:27

@Dr. simonmondja.:

Magyarországon nincs egypártrendszer.

Független médiák pedig vannak, nézz körül. S civil szféra is. Szerinted az összes magyar média és civil szervezet kormánypárti?

szita szita péntek 2012.09.19. 17:14:21

@Gondolkodni Próbáló Birca: Nem, de a testület, ami felügyeli őket az keményen az. :D

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 17:16:07

@szita szita péntek:

Nézd meg, hogy 1990 óta mekkora változások voltak az országban. Alig pár olyan körzet van, ahol mindig ugyanaz az irányzat nyert. Hogyan lehet ilyen változó tendenciákra építeni? Sehogy.

szita szita péntek 2012.09.19. 17:17:11

@nick papagiorgo: EZ csak egy eszmefuttatás volt, az elveket akartam bemutatni - azt, hogy mennyit számít a rendszer. Ebben az elméleti helyzetben a győztes megszerzi a kétharmadot, míg a korábbi rendszerben csak a mandátumok kb felét. Komoly arccal egyszerűen nem állíthatod, hogy ez lényegtelen.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 17:17:31

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Szabad kérdeznem, hogy melyik médiát nézed függetlennek ott a messzi külországban ?

És melyik civil szervezetet ?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 17:18:17

@szita szita péntek:

Ez tény, de ez nem diktatúra. Diktatúra Azerbajdzsánban van meg Kubában. Mo. kb. Venezuela kategóriája, van egy erős csoport, mely uralja az országot, de nem tudta felszámolni a tőle független szférát.

nick papagiorgo 2012.09.19. 17:19:33

@szita szita péntek: a jelöltállítást többek között az LMP javasolta.
A körzethatárokról mindenki egyetértett, hogy nem jók, és meg kellene változtatni, csak épp abban nem, hogy hogyan (mindenki úgy akarta, ahogy neki épp jó), mert irgalmatlan eltérések voltak.
A fordulók számának csökkentése önmagában nem probléma, nem két forduló lesz, hanem csak egy, mi ezzel a baj? Rövidebb lesz a kampány, meg olcsóbb a lebonyolítás.
A szavazásra jogosultak körét (külföldi magyarok is szavazhassanak) már rég napirenden tartotta egy csomó párt.

Nézd, te tulajdonképpen azt gondolod (némiképp helyesen), hogy a Fidesz úgy módosított, hogy az neki jó legyen. Egyfelől, ezt a helyükben vélhetően mindenki így csinálta volna (nem túl életszerű egy párttól azt elvárni, hogy olyan választási tv-t hozzon, amivel ő rosszul jár), másfelől meg ez csak a pillanatnyi állapotot tükrözi, és a választásokig van még hátra 2 év. 2008-ban pl. senki sem sejtette még, hogy Gyurcsány nem tölti ki a mandátumát, se azt, hogy az MSZP ekkorát fog bukni. Sok minden történhet két év alatt.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 17:20:48

@Dr. simonmondja.:

Itt vagy Magyarországon?

Magyarország számos ellenzéki párt műküdik. Komoly médiák függetlenek a kormányzattól, sőt ellenzékiek. Egy rakás társadalmi szervezet is van. S a magyar internetes közösségek és médiák nagy része is ellenzéki vagy kormányfüggetlen.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 17:22:15

@nick papagiorgo:

A második forduló hiánya nagyon rossz. Miért?
- Ellehetetleníti a kisebb pártokat.
- Nem ad esélyt a szavazópolgár másodlagos preferenciájának kinyilvánítására.

szita szita péntek 2012.09.19. 17:22:16

@nick papagiorgo: Ez igaz. Az egy kontra két forduló témakörében tudnék még érvelni, de nem érdemes.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 17:24:15

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Te !
Milyen médiát láttál ott a külországban ?

Ebből, amit TE láttál, melyiket tartod függetlennek ?

Hogy itt mi van, azt már én megmondtam...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 17:25:40

@Dr. simonmondja.:

Nézz körül. Nézz magyar újságokat, rádiókat, tévéket, blogokat.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 17:29:23

Esküszöm, ezekhez egy gyógypedagógus is kevés lenne.

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Egyetlen tévét, vagy rádiót se tudsz mondani, amit láttál már Magyarországról ?

Mijafaszt beszélsz akkor független médiákról...?

szita szita péntek 2012.09.19. 17:29:38

Mondjuk a köv. választásokat már nem innen akarom szemlélni. Nehéz döntés volt, de ideje felelevenítsem a nyelvtudásom...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 17:42:36

@Dr. simonmondja.:

Nem ismersz magyarországi médiákat? Értem, hogy felsültél eddigi provokációiddal és most ezt akarod leplezni kötözködéssel, de ugye megérted, hogy ebben nem leszek partnered?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.19. 17:54:34

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Kiscsibe. Mégegyszer. Lassabban.

Ott, ahol te élsz, milyen magyar médiát látsz, ami független ?

Ezt azért kérdem egyrészt,

mert nem tudom, hol a faszban élsz a világ melyik sarkában,

másrészt azért kérdem, mert szavazni akarsz ezzel a kurvanagy tájékozottságoddal.

Merthogy te nem itt élsz, ezért csak a képernyőn át látod, hogy mi van itt.

Szóval, ha csak Indexet olvasnál, akkor közlöm, hogy ez nem független, mert fidesznyik a tulajdonosa.

J.László 2012.09.19. 18:34:13

"Az itt élő külföldiek miért nem szavazhatnak?
Ők adót is fizetnek, nem úgy, mint emigránsaink."
Emigránsaink. Igazi tőről metszett hánynivaló liberális demagógia.

SpaceboyDesign · http://www.honlapkeszites-webgrafika.hu/ 2012.09.19. 18:39:08

@KevinMulder:

Lesz 500 jelölt és a Fidesz. :-)

+ Még csinálnak egy törvényt, hogy nem sorsolás, hanem az ABC sorrend dönti el a szavazólapn való szereplést. MSZP valahol a hátsó harmadban.

Globetrotter2014 2012.09.19. 18:43:11

András esetéről, és hogy miért nem tipikus:

Anmit én látok az az alábbi: andrás kimegy, dolgozik, jó esetben egyre normálsuibb státuszban, esetleg nem is mosogatónak ment ki.

Jövedelem van, de megtakarítás kevés egy ingatlanhoz. Esetleg egy rövide rieliti-csekk, hogy azért 2-3000e EUR nettóhoz a 400.000e EURs ingatlan vételár gyanúgy arűánytalan mint otthon.

Szóval inkább megtakarít. Eslő körben az egáészet haza fogja utalni hogy szabaduljon az otthoni ingatlanhteltől (ok, mondjuk ezt megelőzően vesz kint egy autót).

Tehát a teljes megtalkarítás haza megy. Esetleg be is fektet otthon, theát a további pénz is hazamegy.

Tehát: megtakarítás otthon. Családi kötelékek otthon, és más állampolgárság híján (mert azt azért nem adják könnyen), az egyetéen állampolgűársága, és ezzel viseli az anyaország politkájának minden hülyeségét (pl ha a jobbik kidoabtná az EU ból kishazánkat, ahogy szeretné, akkor őt is kidobnák mint nem uniós munkavállalót).

FGSuperman 2012.09.19. 18:58:21

@unionista: ez sem teljesen igaz
van olyan közalkalmazott aki sokkal több hasznot termel meg az országnak, mint a fizetése
ergo hasznot hoz - nem is keveset

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.09.19. 18:58:32

@J.László: Ezt a felvezetést kérd számon az indextől, de valami logikus választ elfogadok arra, hogy Andrew bácsi mivel tud többet a magyarországi dolgokról, mint Andreas...

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.09.19. 19:02:13

@ZF2: Érdekes én szinte csak olyan "Andrásokat" ismerek, akiknek nincs hitele, és csak addig hoz haza pénzt, amíg anyu meg apu él...
Amíg munkájuk van, addig maradnak inkább külföldön.

A tömegesen a TúróRudi csábításának ellenállni nem tudó hazatelepülőkről csak az KDNP és az IKSZ álmodik.

FGSuperman 2012.09.19. 19:03:28

@Gondolkodni Próbáló Birca: "Azaz aki magyar állampolgár, az szavazzon. Akkor is ha milliárdnyi adót fizető nagyvállalkozó, akkor is ha egész életében segélyen élt gettócigány. Akkor is, ha életében nem mozdult ki az országból és akkor is, ha külföldön született és sosem élt az országban."

miért szavazzon az aki soha nem élt az országban?
jó esetben azt sem tudja, hogy merre van Magyarország
minek szóljon bele bármibe?

Globetrotter2014 2012.09.19. 19:06:16

@6. alabardos: én 5-6 ilyen "túrórudis" embert ismerek. Pedig nem rossz állást hagytak ott. De otthon sem fognak éhezni, plusz a megtakarítás.

Általában amikor a gyerekek iskolakötlesek letetk akkor sokan hazatértek.

Persze ismerek olyat is, akit csak kitoloncolással tudnának hazaküldeni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 19:19:00

@6. alabardos:

Ha érdeklődik, akár többet is tudhat. Egyéni ügy.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 19:20:34

@FGSuperman:

Aki nem tud semmit az országról, az a választásról sem tud, s el se megy szavazni.

Aki viszont elmegy szavazni, az jellemzően figyelemmel követi az eseményeket, s határozott véleménye van.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.09.19. 19:21:39

@ZF2: Hirtelen körülnéztem, hogy melyik európai országok iskoláit tartják jobbnak az ismerőseim a hazai oktatásnál, mondván majd egyetemre hazajöhet a gyerek, ha akar...
Belgium, Dánia, Svédország, Németország, Ausztria, Franciaország, Spanyolország és Litvánia(!). Az utóbbin meglepődtem, de ott magániskolába jár a gyerek.

FGSuperman 2012.09.19. 19:26:33

@Gondolkodni Próbáló Birca: ja
csak most majd kiküldik levélben a világ összes magyarjának, hogy szavazzatok:-)
és tudni fog róla mindenki
amúgy meg nyilván aki nem tud róla az nem fog szavazni

FGSuperman 2012.09.19. 19:27:44

@Gondolkodni Próbáló Birca: amúgy meg akár tudhat is
pl: külhonba szakadt hazánkfia felnőtt gyereke, akinek apuk mindig az óhazáról mesél

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 19:29:35

@FGSuperman:

Nem tudják kiküldeni, hiszen nem tudják a címüket. Gondolom az lesz mint eddig: előzetesen jelentkezni kell a magyar külképviseleten. Ha jól emlékszem 2010-ben már a neten is lehetett jelentkezni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.19. 19:31:15

@FGSuperman:

Az ilyenek 99,9 %-a el se megy szavazni, sőt nem is regisztrálja magát.

Érdemes megnézni, hogy más országokban a külföldön élők hány százaléka szavaz. Hát, jellemzően 1-2 %, a politikailag aktív réteg.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.09.19. 19:54:09

@nick papagiorgo: Ott szavazz, ahol állampolgár vagy és legalább 4 éve tartózkodol.
Ha te 4 évente újabb állampolgárságot szerzel, akkor tényleg kozmopolita vagy, de melyik államhoz tartozónak vallod magad?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.09.19. 19:58:06

@6. alabardos: Én több "Andrást" is ismerek és én is dolgoztam már pár országban. Az Andrásoknak 2 fő típusa van, az egyik a hitel és a munkanélküliség elől menekül (lehet diplomás is, de általában mosogató/felszolgáló lesz az első kinti munkája), a másik pedig tehetséges és a jobb külföldi karrierlehetőségek miatt vált (tipikusan diplomás és szakértőnek, tanácsadónak, csoportvezetőnek megy ki).

nick papagiorgo 2012.09.19. 20:19:10

@Gondolkodni Próbáló Birca: @szita szita péntek:
második forduló hiányáról:
Alapvetően ez persze rossz, hogy nincs második forduló. Viszont kis hazánkban a második forduló illetve a kettő közti szünet (mindenféle pártoskodás nélkül, mert mindenki ezt csinálja) a gátlástalan, undorító, gusztustalan fröcsögésről, a miniszterelnökjelöltek kéretlen telefonálgatásról, gulyásfőzéssel történő szavazatvásárlásáról, kékcédulázásról, megmaradt aktivisták buszokkal történő szállítgatásáról stb. stb. szól, ami még ellenszenvesebbé teszi az amúgy sem túl rokonszenves kampányidőszakot, tehát én örülök neki, hogy kimarad. Ja, meg persze a lehetséges koalíciós partnerek zsarolásáról, hogy hány helyen léptessem vissza a jelöltjeimet, és mit kapok érte cserébe, ami a korrupció melegágya. Ez se nagyon kell.

Globetrotter2014 2012.09.20. 08:57:34

@6. alabardos: igen a magániskolák szeretik erklámozni magukat. Az államiaknak csak többletmunkával jár. Ezért nincsnek sehol pl a német egyetemek a világranglistán.

Ettől függetelnül a magyar oktatás szinvonala elég gyenge szerintem. Ráaádsul javító renformok helyett csak mindenféle büszkeségmenetek mennek az államtitkárasszonytól. Pedig sok midnenre nem lehet büszke.

Én sem vinném haza csak az iskoláért a gyerekem.

De egy csomó embert ismerek aki megtette.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.09.20. 09:50:04

@online távmunkás: Gyengébbek kedvéért: arra akartam rávilágítani, hogy hülyeséget írsz. A kormány politikája nagyon sok emberre van hatással, akik közül a legtöbben nem állampolgárok, és nem is élnek itt. Szóval miért lenne ez döntő tényező?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.09.20. 10:30:44

@Ahmet: Minek kötözködsz? Azt írtam, hogy az itt élők szavazzanak + esetleg a környező országokban élő magyar állampolgárok.
Azért pont a környező országokban élők, mert rájuk tényleg hatással van a kormány politikája, nem úgy, mint az örményekre vagy az azeriekre. Például az erdélyi magyarok Magyarországon ösztöndíjjal tanulhatnak, kapnak mindenféle támogatásokat az anyaországtól, stb. Ha a kormány ezen változtat, az tényleg érinti őket, jobban, mint amikor a romániai magyar pártok kampányába szólnak bele. A baltás gyilkos kiadása nem igazán érinti az adott országok állampolgárainak mindennapjait, azt csak a politikusok fújják fel.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.09.20. 10:38:40

@Ahmet: Én meg arra akartam rákérdezni, ha tényleg "új időkről" beszélünk, akkor célszerű-e kizárni azokat, akiket közvetlenül érint az, hogy milyen kormány irányítja Magyarországot, ki az országgyűlési képviselője, ki a polgármestere...
Van még ilyen hülye kérdésem az önkormányzati választások kapcsán is, ahol nem igazán érzem minden esetben életszerűnek az egy ember-egy szavazat felállást...

De nekem úgy tűnik, hogy valójában nem beszélhetünk új időkről, meg reformról a választójogi törvény kapcsán, mert nem történik szemléletváltás, csak megbabrálták...

Globetrotter2014 2012.09.20. 14:45:53

@online távmunkás: hidd el, egy Angliában dolgozó magyarnak sokkal több köze van a magyar ügyekhez mint egy Erdélyinek, aki lehet hogy ösztöndíjat kaphat, de adót esetleg sosem fizet.

Érdekes dilemma pl, hpgy neki jobb ha mondjuk a nyxugat hanyagolja Magyarországot, és Romániát választja.

És mondjuk van egy párt emyilk kifejezetten haza akarja vágni Magyarországot a Nyugat előtt és nagy magyarország hívő.

Miért ne szavazzon rá?
süti beállítások módosítása