Átalakítják néhány BKV járat útvonalát.
A tömegközlekedés elméletileg a városi közlekedés legelőnyösebb formája. Mellette szól, hogy csökkenti az utak terheltségét, a parkolóhelyek iránti igényt és olcsó. Na ez az elmélet ma Magyarországon itt be is fuccsolt.
A minap Miskolcon jártam, azaz Miskolc-Tapolcán. Vonattal. A Tiszai pályaudvarra megérkezve kezdtem el tájékozódni a megközelítési lehetőségekről. Vagy két tömegközlekedési eszközt veszek igénybe, vagy taxit.
Az árakat tekintve a tömegközlekedés 360-500 Ft,-/fő (a sofőrnél vásárolt jegy 250,- Ft, míg előre megváltott vonaljegy 180,- Ft) Tapolcáig, a taxi 1.400,- Ft/út.
Négyen voltunk, máris a taxi lett az olcsóbb. Miskolc tekintetében tehát a tömegközlekedés nem családbarát. Térjünk vissza Budapestre, a lakóhelyemről a munkahelyemet eddig három átszállással (azaz négy jármű igénybevételével) tudtam megközelíteni. Ez a 230,- forintos jegyár mellett napi 1.840,- (20 munkanappal számolva havi 36.800,-) forint. Így már nem is olyan drága a 7.350,- forintos bérlet.
Az elmúlt években az Aba Botond vezette BKV folyamatosan rövidítette a járatokat, azzal az indokkal, hogy a nagyterhelésű részeken így tudják sűríteni a járatokat, hogy az utasoknak kényelmesebb legyen. Megjegyzem nem lett kényelmesebb, viszont jelentősen drágult.A nagyapám anno Erzsébetről járt a várba dolgozni egy átszállással, ma ez ugyanonnan négy átszállással oldható meg. Az időt nem számolva ez a mai árakon 18.400,- forint többletkiadást jelentene neki. Aba Botond távozott a BKV éléről, őt váltotta Tóthfalusi György.
A Tóthfalusi vezette BKV úgy tűnik rájött, hogy a budapesti tömegközlekedés az azt nem rendszeresen használóknak nem olcsó. Megkezdődtek a járatösszevonások. Kedvencem az új 56-os villamos, ami az ötvennyolc perces menetidővel átszeli Budát, mintegy harmadára faragva az utazási költséget, de a bérlet még ezen a vonalon utazóknak is megéri.
Mindenesetre ezt a kiránduló járatot biztosan használni ki fogom próbálni.
Saját napi utazásomat alapul véve nem csak az átszállások számát sikerült a 233E-vel csökkenteni, de nyertem vagy 15 percet is. Azért jobban örülnék, ha az 1-es villamos járna a Camponáig. Talán Tóthfalusi belátta, hogy a 230,- forintot kevésbé éri meg elbliccelni egy egyórás úton, mint a 690,- forintot.
Mert néha a biztos kevés több, mint a bizonytalan sok. Vagy nem?