Szerintem érettségi tétel lesz. Ez a minimum.
Ugyan egy normális országban életképtelen lenne a példa, de ez nem egy normális ország. Ez Magyarország.
Szerintem érettségi tétel lesz. Ez a minimum.
Ugyan egy normális országban életképtelen lenne a példa, de ez nem egy normális ország. Ez Magyarország.
A kiskapuk országa.
A délutáni vihar elterelte a gondolataim, így csak amikor leszálltam a vonatról, akkor jöttem rá, hogy minden várakozásom ellenére a dühöngő utasok nem ezen a vonalon járnak. Igaz az „ingyenjegyes” nyugdíjasok ma inkább távol maradtak a vasúti közlekedéstől…
No igen, mától él a regisztrációs jegy. A jegy, ami ugyan ingyen jár a hat éven aluli és a hatvanöt éven felüli utasoknak, de azért sorba állni kell érte, és a hiányát úgy ötszáz jó magyar forinttal büntetik a kalauzok. Majd. Július elsejétől…
Lehet, sőt kell is számolni, hogy az utasszámlálásnak ez a módja mégis menyibe kerül. Mert bizony ez az ingyenjegy a pénzről szól. Csak. Jó, tudom a közösségi közlekedés messziről nézve egy bazi nagy pénznyelőnek látszik. [Állítólag közelről is.]
Persze sokan és sokszor elmondták, hogy a közösségi közlekedés nevű pénznyelőben valami rendet kellene vágni, aminek az első lépése a valós utazási szokások felmérése. Ehhez kell a regisztrációs jegy. Vitathatatlan. Talán pont ezért vannak csak gyakorlati kifogásai a legnagyobb ellenzéki pártnak.
Itt van néhány közzétett szám:
7,7 millió honpolgárunk utazik valamilyen kedvezménnyel. Mondjuk ebből a legviccesebb, a közszolgák korlátozott kedvezménye, ami egy gyakorlatilag korlátlan. Korlátlan mert csak pofátlanság kérdése, hogy egy szövegszerkesztő és egy fejbélyegző segítségével a közszolga korlátlan számban hamisítson magának ilyet…
330 milliárd forint. A kormányszóvivő szerint ennyit költött tavaly a kormány a közösségi közlekedésre. Ez a 2009. novemberi bruttó államadósság 1,7 százaléka…
Hogy valójában mennyi pénz jutott ebből a közösségi közlekedés fenntartására azt a franc se tudja. Mindenesetre, ha ma valaki azt hallja, hogy BKV, MÁV, MALÉV, akkor csak tippelni tud, hogy hány millió tűnik el feneketlen zsebekben. Évente. Vagy inkább havonta?
300 millió. Eddig állítólag ennyibe került a MÁV-Startnak a regisztrációs jegy kiadásához szükséges rendszer kialakítása…
Na most a vasúti vagy inkább vasutas logikát tekintve a regisztrációs jegy leginkább a vasútvonalak fenntartását szolgálja. Nem kell mást csinálni, csak nyomtatni. Hiány, az nem lesz a cassában.
Mert a kérdés az, hogy egy átlagalatti kihasználtságú szárnyvonal hány pénztárosának, hány regisztrációs jegyet kell kinyomtatnia egy nap, hogy az így kozmetikázott statisztika alapján a szárnyvonalat bezárás helyett fejlesszék?
Mert az utasszámtól függően, dőlni fog a lé állambácsitól…