Facebook oldaldoboz

6. Alabárdos

Volt egyszer egy "kiflicsücsök botrány". Egy biztonsági őr úgy gondolta, egy közszereplőre ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint egy közemberre. Egy "közíró" ezért, egy senkinek, statisztának, hatodik alabárdosnak nevezte az őrt. Az őrrel értek egyet, még ha a véleményem eléggé szubjektív is időnként.

Friss topikok

  • csab70: hat battyja ez van, en most koltoztem haza, nem tom mi a stajsz, hol lehet it jo konyvet venni? tu... (2017.05.31. 15:11) "Kötelezővé tenni!"
  • 6. alabardos: @Bozót: Értem én, hogy kell néha a figyelemfelhívás, de ez már sok... még akkor is nemet mondok, h... (2014.08.26. 16:40) Egy vödör jég
  • 6. alabardos: @lyken: Igazad van kicsit sarkosan kötekedtem, mint minden alkalommal, ha úgy látom a közszolga fo... (2014.01.03. 19:56) Közszolga hitel
  • 6. alabardos: Jut eszembe beköltözöl a blog.hu-ra Izabella, meg elköltözi a blogspotra... nagy itt a mászkálás ö... (2013.12.19. 15:43) 6. Alabárdos a Tumblr-on
  • sorica123 (törölt): De idétlen helyzet... Főleg csoró srácnak, akit tolvajnak néztek, valszeg nem először. De hallotta... (2013.11.08. 19:13) Tied a bicikli?

Címkék

13 havi (2) 1956 (3) 1982 (1) 2011 (2) 2012 (2) 35 év (1) AB (1) adakozás (2) adatszolgáltatás (2) Áder János (1) adó (14) adósság (1) adótartozás (2) agresszió (1) ajándék (1) alabardos (1) alapjövedelem (1) alaptörvény (2) álarc (1) aligátorteknős (1) alkohol (3) alkotmány (8) államadósság (5) államfő (1) Állatkert (1) állatok (1) Almássy tér (1) álszent (2) amatőr (1) apeh (1) áradás (1) áramütés (1) Aranyosi Péter (1) arc (1) áremelés (1) arisztokrácia (1) Arnóth Sándor (1) Árpád fürdő (1) árvíz (1) átok (1) átszervezés (2) átverés (19) autópálya (1) azeri (1) Azori szigetek (1) Bajnai Gordon (1) Bakondi György (1) bál (1) Balaton (2) baleset (2) balkán (1) ballagás (1) Balogh József (1) bankkártya (1) Barack Obama (1) Bayer Zsolt (2) beázás (1) Bécs (1) békekölcsön (1) békemenet (1) belépő (2) Berhida (1) bérlakás (2) beruházás (1) besúgó (1) beteg (6) bevándorlás (1) bevándorló (1) Billy Idol (1) bírság (1) biztonság (2) BKV (30) blabla (2) blama (2) blog (23) blokád (2) Bohács Zsolt (1) bohóc (1) bohócforradalom (1) Bokros Lajos (1) bokszerlázadás (1) bolt (1) bordély (1) börtön (1) botrány (3) bóvli (1) Brad Pitt (1) Brancaleone (1) bringázz a munkába (1) Budaházy (1) Budapest (86) buddhista (1) Buderka (1) büdös (2) bunkó (9) bűnöző (3) bürokrácia (3) buszon (14) Bűvészetek Völgye (2) ByeAlex (1) cafetéria (1) Cegléd (1) celeb (1) cenzúra (3) chip (1) cigány (17) cigaretta (5) ciki (1) civil (1) civilkurázsi (1) CÖF (1) CokeClub (1) CriticalMass (4) család (4) családon belüli erőszak (1) csalás (2) csehek (1) csehszlovákia (1) Cseh László (1) cseléd (1) csőbomba (1) csőd (1) Csorba Győző (1) Czuczi Mihály (1) dakota (1) Dánia (1) Darwin díj (1) Dávid Ibolya (2) Debreczeny Zoltán (1) deficit (1) demokrácia (7) demonstráció (10) Deutsch Tamás (1) devizahitel (4) diákhitel (1) diákmunka (1) díj (3) diktatúra (3) dilettáns (1) dinnye (1) diploma (1) diszkrimináció (2) disznó (1) díszpolgár (2) divat (1) Dobay (1) dohány (2) dohányzás (3) dopping (2) dr Mezős (1) DT Diamond (1) düh (1) Duna (1) Duna part (1) dúvad (1) EB (1) egészség (3) egészségügy (13) ego (2) egyenruha (3) egyetem (2) einstand (1) ékszer (1) élet (6) életpálya (2) ellenforradalom (1) ellenőr (5) ellenség (3) ellenzék (3) Elmü (1) előregisztráció (1) előzetes regisztráció (1) eltávozás (1) emberek (62) emlékezés (1) Emőke (1) EP (9) építőipar (1) Erdély (3) erdő (1) eredmény (2) érettségi (1) erkölcs (17) erőszak (4) Erzsébet program (1) esküvő (1) eső (2) EU (4) europa nostra (1) eurovízió (1) evolúció (1) e cigaretta (1) fair play (2) fáradság (1) Farkas Péter (1) FB csoport (1) FCsM (1) fegyver (2) Feldmájer Péter (1) felelőtlenség (1) felirat (1) felmérés (1) feloszlatás (1) felsőoktatás (1) felújítás (1) felvételi (3) fényhíd (1) fénykép (2) fényképélszet (1) Férfi és nő (1) festmény (1) feszt (12) fesztivál (15) fiatalok (8) fidesz (1) Fidesz (13) fiktíváló (1) finánc (2) finn (1) foci (3) fogyasztás (1) földrajz (1) földrengés (1) forgalom (1) forint (1) forradalom (3) foto (1) főzés (1) Frei Tamás (1) függőség (1) fürdő (1) fürdőváros (1) futás (3) Füttyös Gyuri (1) Gandhi (1) gárda (6) Gaskó István (5) gát (1) gáz (2) gazdaasszony (1) gazdaság (4) gebin (1) generációk (1) Gerilla (1) gimnázium (1) gödör (1) gőg (1) gorenje-korszak (1) görkorcsolya (1) graffiti (4) Grosics Gyula (2) Gulyás Gergely (1) Gutenberg-galaxis (1) gyász (2) gyerek (14) gyes (1) gyilkos (1) gyilkosság (1) Gyöngyöspata (1) Győzelem napja (1) gyűlölet (2) Gyurcsány (7) H1N1 (1) haditengerészet (1) hagyomány (1) Hajdú Péter (1) hajléktalan (6) hajó (1) halál (6) hálapénz (1) halloween (1) Handó Tünde (1) hangulat (2) használt ruha (2) hatalom (6) hatóság (1) hazugság (8) helyesírás (1) Hetényi Vera (1) Heti Válasz (1) Hévíz (1) hiány (1) hír (1) hírnév (1) hitel (1) (4) Hoffmann Rózsa (3) hoki (1) hollywoodoo (1) holokauszt (2) hőség (1) hosszú katinka (1) hostess (1) hotel (1) HR (1) Hrabal (2) Hugh Grant (2) huligán (1) hulladék (3) hülyeség (13) humorista (1) hungarikum (1) hungaristák (1) Hunvald György (1) ice bucket (1) ICOMOS (3) idegennyelv (3) idegen toll (1) idézet (2) idő (1) időjárás (3) igazságosztó (1) igazságszolgáltatás (2) igazságügy (2) igényesség (1) IHM (1) illegális (1) illem (1) ingatlan (1) ingatlanadó (5) ingyen (1) ingyenes (1) Internacionalé (1) internet (2) internetadó (1) iskola (10) iszap (1) iwiw (1) Japán (1) járatösszevonás (1) járvány (2) játék (6) javítás (1) jégkorong (3) jegyár (3) jobbik (9) jog (11) jogalkotás (5) jogdíj (1) jövedéki adó (7) Józsefváros (1) jutalom (1) kábítószer (1) Kádár-szótár (1) kádár huszár (1) Kállai Ferenc (1) kampány (4) káosz (2) kapcsolat (3) Kapolcs (8) kár (2) karácsony (4) Kárász Róbert (2) Kárpátia (1) Kárpáti György (1) Karsai József (1) Kaszab Csaba (1) katasztrófa (2) katasztrófavédelem (1) katolikus (1) katona történet (12) katsztrófa (2) kedvezmény (1) Keleti pu (1) Kendermag (1) képmutatás (2) képviselő (19) képviselők (1) kerámia (2) kérdőív (1) kerékpár (1) kerékpárút (4) kerítés (1) késés (1) kiállítás (3) kihívás (1) Kijev (1) Kína (2) kínai (1) kínos (1) kirekesztés (2) kisebbség (1) kisipar (1) kiss tibi (1) KISZ (2) kivándorlás (1) KMO (1) Kocsis Máté (1) kocsma (1) kohn (1) kokedvezményes nyugdíj (1) koldus (4) Kolláth György (1) költségtérítés (1) költségvetés (11) komment (3) kommunális adó (1) kommunista (2) koncert (9) konkurencia (1) Kontroll Csoport (1) könyv (7) konzultáció (1) kor (2) korhatár (2) kórház (1) korkedvezmény (4) kormány (12) környezetvédelem (2) korrupció (4) Kósa Lajos (2) Kossuth (1) Kövér László (5) közbeszerzés (1) közbiztonság (1) közélet (1) középszer (1) közigazgatás (11) közlekedés (16) közmunka (4) közönség (1) közöny (1) közösségi oldal (1) közszereplő (2) közszolga (1) köztársaság (1) köztisztviselő (2) Kuba (1) külföldi (1) különadó (1) kultúra (16) kultusz (1) kurva (1) kutya (1) lakatfal (1) lánclevél (1) lánctartozás (1) Lázár János (4) leépítés (1) lefoglalás (1) legalizálás (1) legoptimálisabb (1) lehetőség (1) lehúzás (1) lejáratás (1) leltár (1) lemondás (2) lenyúlás (1) leszokás (1) levél (2) Lidl (1) LIGA (2) lízing (1) (1) logika (1) macsó (1) Madonna (1) magánember (4) MAGOR (2) magyar (26) Magyarok nyilai (1) Magyarország (2) magyar gárda (7) MALÉV (1) mandátum (2) Manóműhely (1) március 15 (2) marihuana (2) Martonyi (1) Marton László (1) MasterCard (1) Matolcsy György (3) Mátyásföld (1) MÁV (13) MDF (1) média (2) megasztár (1) megfigyelés (4) megítélés (1) megkülönböztető jelzés (1) megszorítás (3) meleg (1) menekült (2) mentalitás (4) mentők (1) merénylet (1) mese (3) milla (1) Millenáris (1) miniszterelnök jelölt (1) minősítés (1) Miskolc (1) MLM (3) MMS (1) MOB (1) MOL (1) Molnár Ferenc (1) MOME (3) momentum (1) mongol (1) Moodys (1) morál (3) Most Híd (1) mozgás (1) mozi (1) MR2 (1) MSZP (5) műemlék (11) multi (1) munka (31) munkahelyteremtés (4) munkásosztály (1) munkatársak (7) műsor (1) Muszty (1) mutyi (3) műveltség (1) nagyapám (1) Nagykörút (2) NAV (9) negatív kampány (1) Németország (1) nemzeti (1) Nemzeti Színház (1) NENYI (1) népítélet (1) népszámlálás (2) népszavazás (9) NER (1) nevelés (5) nézőpont (1) NHL (1) NKA (1) NMH (1) (3) nők (6) NolBlog (4) nőnap (1) nosztalgia (6) november 7 (1) NSK (1) nyár (3) nyaralás (2) nyári munka (4) nyeremény (1) nyitott könyvespolc (1) nyugdíj (19) nyugdíjas (3) Obama (1) OBH (1) Ócsa (3) Ocskay Gábor (1) okostelefon (1) oktatás (18) oktatáspolitika (1) október 23 (1) ölelés (1) olimpia (5) olimpikon (1) oltás (1) öltöző (1) olvasás (5) omega (1) ÖMV (1) önbíráskodás (2) öncenzúra (1) önkéntesség (1) önkormányzat (11) Opera (1) Orbán Viktor (19) örmény (1) Oroján Sándor (1) örökség (3) Oroszország (1) országgyűlés (7) ORTT (1) összeesküvés emélet (2) összeférhetetlenség (1) összeírás (1) Oszama bin Laden (1) Oszétia (1) oszlatás (1) OTP (1) Pálffy (1) pálinka (8) Pál utcai fiúk (1) paranoia (1) parasztvakítás (2) parkolás (1) Pásztorok (1) patkányok (1) pazarlás (3) pech (1) Pécs (1) PeCsa (1) pedagógus (1) pedofil (1) pénz (25) pénztáros (1) Pestlőrinc (4) Peti (2) Petőfi (1) PET palack (1) pézügyőr (1) pincér (2) Pintér Sándor (2) piréz (1) PISA felmérés (1) pitiáner (1) plágium (4) plakát (1) pofátlanság (7) polgár (1) polgárivédelem (1) polgármester (2) politically correct (1) politika (358) politográf (1) Popper Péter (1) porno (2) postás (2) Pozsgay Imre (1) pozvál (1) Prága (1) profi (1) program (6) protekció (1) PUF (1) quimby (2) rabbi (1) rabszolga (2) rádió (3) Rákosliget (5) rasszista (1) rasszizmus (6) reality (2) reform (6) reklámadó (1) remény (1) rend (3) rendőr (1) rendőrség (23) rendvédelem (5) Répássy (1) repülő (1) repülőtér (1) resti (1) ReTRo (2) Rétvári (1) Riz Levente (2) RMDSZ (1) Robert Capa (1) Rogán (1) rokkant (1) Románia (1) romantika (1) rombolás (1) RTL (1) Sajó (1) Sajóecseg (1) Sajókaza (1) sajtószabadság (2) sátán (1) Schengen (1) Schmidt Mária (1) Schmitt Pál (4) sciennet (2) seftelés (1) segély (2) Selmeczi (1) Semjén Zsolt (1) semmi (1) sertésinfluenza (2) sex (1) siker (1) Siófok (1) Slota (1) SMS (1) SMS Maria Theresia (1) Sólyom László (6) Sopron (4) sör (1) sorkatonaság (4) spam (1) sport (12) statisztika (1) Stílusgyakorlatok (1) strand (2) Stumpf István (1) szabadság (1) szabadságharc (1) szabadságjog (2) szabály (1) Szabó Máté (1) szakdolgozat (1) szakértelem (5) szakirodalom (1) szakiskola (1) szakszervezet (6) szállás (1) számla (2) számla lottó (1) számok (1) szavazó (1) SzDSz (2) Szeged (1) szégyenlősség (1) Székesfehérvár (4) szelektív (1) Széll Kálmán terv (2) személyes adat (2) Szerbia (1) szerelem (7) szerep (2) szeretet (1) szerzői jog (1) széthúzás (2) szex (3) szezon (1) sziget (3) Szigetszentmiklós (1) Szíj Melinda (1) Szili Katalin (5) színház (1) sziréna (1) szivatás (2) szlovák (6) szmog riadó (1) szobor (1) szocialista (1) szociális konzultáció (1) szocreál (1) szófelhő (2) szólásszabadság (1) szolgáltatás (6) Szombathely (1) szomszédság (1) szórakozás (1) szóvicc (1) szponzor (2) sztrájk (13) sztriptiz (1) Sztv (1) szükséglet (1) szülők (5) szurkoló (1) táborozás (1) taigetosz (1) tájékoztatás (1) takarékosság (1) takarító (1) talált tárgy (1) tanár (3) tanárnő (1) tandíj (4) tankönyv (1) tanulás (1) tarhálás (1) Tarlós István (2) társasház (1) tartalékos (1) tavasz (1) tax-free shop (1) technika (1) TEK (1) teke (1) tekintély (1) tél (1) telefon (5) telefonfülke (1) telesales (1) temetés (1) termőföld (1) tervezés (1) tetoválás (1) tettrekész (1) tilos (2) TISZK (1) tisztviselőtelep (1) tizenévesek (6) tojás (1) Tőkés László (5) tökös (1) tolerancia (1) tolvaj (2) Tomcat (1) tömegközlekedés (31) Tony Mereno (1) történelem (8) törvényalkotás (5) trafik (1) tragédia (1) tragikomédia (6) tranzit zóna (1) Trianon (1) troll (3) tudás (1) túlélés (1) tumblr (1) tüntetés (1) túra (1) túristák (2) tűzoltó (1) tűzoltók (2) tv (1) TV2 (8) twitter (1) üdülési csekk (2) üdülő (2) udvariatlanság (1) ügyeskedés (1) ügyész (2) ügyintézés (2) ügynök (2) Újbuda (1) újság (3) ukrajna (1) umbulda (1) ünnep (12) urban legend (1) USA (5) uszoda (2) Usztics (3) utasok (3) utazás (11) utókor (1) úttörő (1) üzemanyag (2) uzsora (1) vadász (1) vágott dohány (2) vagyon (1) vagyonosodás (1) választás (20) választójog (3) válogatott (2) válság (15) vám (2) vasálarcos (1) vásár (1) vasárnap (1) vasútállomás (1) Vas Zoltán (1) vb (1) védőoltás (1) végkielégítés (1) végtörlesztés (3) vélemény (511) vendéglátás (1) vers (3) vetélkedő (1) vibrátor (1) vicc (12) Vida Ildikó (1) vihar (2) visszaélés (1) viszony (1) viteldíj (1) vitéz (1) vízözön (1) Voga (1) Volán (2) VOLT (13) vörösiszap (1) VPOP (2) wc (2) wellness (1) west balkán (2) Wittner Mária (1) zaklatás (1) záradék (1) zászló égetés (1) zavargások (1) zene (1) ZP (2) zsarolás (1) zsidó (6) zsinagóga (2) Címkefelhő

Mert az egy hülye szám

2012.10.26. 12:22 6. alabardos

Drágább lesz a BKV-n utazni, ez már biztosnak látszik, csak az a kérdés, hogy mennyivel? Az én tippem a 355,- forintos jegyár, ami „természetesen” az infláció és a Demszky féle városvezetés hibája… Hát nem?

bkv_logo.jpgA minap Vitézy Dávid BKK vezér, a Kossuth Rádió Krónika című műsorában megemlítette, hogy nem valószínű, hogy a BKV jövőre is az idei szinten tudja tartani a jegy- és bérletárait.

Beszarni nem kell, a szolgáltatás színvonala még maradhat az idei szinten, azaz továbbra is a béka seggével konvergál.

Mondanám, hogy nincs ezzel baj, hiszen még a rossz színvonal fenntartásához is elméletileg évről-évre több pénz kell. Még a színvonalromláshoz is! Már Magyarországon… máshol állítólag olcsóbban kihozzák.

Csak azt ne tette volna hozzá ez a szimpatikus fiatalember, hogy reálértéken most tizenöt százalékkal alacsonyabbak ezek az árak, mint három éve. Mert, ha számokat hallok, rögtön megpróbálok utána számolni, oszt kiderül, hogy valami nem stimmel

tizentöt százalék

Először is tisztázzuk, hogy mi is az a reálérték. Az kérem: Az inflációs rátával korrigált érték.

Aha. Akkor most számoljunk a KSH adatai alapján. Ha három éve 300,- forint volt egy jegy, akkor annak ma kerekítve 340,- forintnak kéne lennie. Ezzel szemben 320,- forint

Mondjuk, ebből nekem nem jön ki az a tizenöt százalék, no de feltétele volt-e Vitézy Dávid kinevezésének, hogy legalább általános iskola felsőtagozatos szinten tudjon számolni? Valószínűleg nem! Na ugye.

Inkább hagyjuk azt a tizenöt százalékot, úgy hülyeség, ahogy van, de legalább jól hangzik.

három év

Első blikkre fontosabbnak tűnik, hogy miért is pont három év az a három év a BKK vezér kinyilatkoztatásában?

Hogy elmondhassa, hogy a nemzeti együttműködés rendszere eddig védte a polgárok pénztárcáját a közösségi közlekedés területén. Hogy a baloldaliliberális városvezetés volt, aki lerabolta a közlekedni vágyó polgárt. Emlékeztetett is rá, hogy az előző ciklusokban a többszöri jelentős jegyáremelés rontotta a tömegközlekedés versenyképességét.

versenyképesség

Akkor rontotta, de most nem fogja?

160.jpgDe vegyük komolyan a BKK vezért egy percre, és játszunk el a gondolattal, hogy visszamegyünk a versenyképességet rontó utolsó nagy áremelés előtti (2008. január) időhöz és ahhoz nézzük meg, hogy mennyinek kellene lennie az inflációval növelt jegyárnak.

2007-ben ugye 160,- forint volt egy vonaljegy, plusz az infláció (már megint a KSH adatai alapján)… …az annyi, mint 208,- forint.

Nem háromszázhúsz, nem háromszáz negyven, hanem kétszáznyolc!

Ha tényleg komolyan venné valaki, amit Vitézy Dávid mond, akkor most követelhetné a viteldíjcsökkentést!

Lehet, hogy nem is akarnak versenyképes tömegközlekedést?

viszonyítás

Na most, ha valakinek ugyan olyan elvont fogalom az infláció, mint nekem [mer’ értem én, hogy non-stop, de mikor van nyitva?], annak mutatnék egy példát arra, hogy mennyibe is kerül egy menet a BKV-n. Mondjuk egy minimálbéres szemszögéből, a nettó minimálbért figyelembe véve.

Tehát jöjjön, akarom mondani utazzon, az a  a minimálbéres, akinek 2007-ben még elég volt 31 percet dolgozni egy vonaljegyért, annak 2008 óta folyamatosan 52-53 percnyi munka kell ugyanehhez. Egy járattal a munkahelyig meg vissza, az majd két óra munkabér! (Tudom, a bérlet olcsóbb az csak napi 77 perc…)

Na, neki magyarázhatja Vitézy a reálértéket…

mennyi lesz?

Azt még nem tudni.

Még nem döntötte el a közgyűlés, de tartom a 355,- forintos tippet.

Hogy miért annyit?

Mer’ az egy hülye szám!

84 komment

Címkék: vélemény áremelés tömegközlekedés viteldíj BKV

A bejegyzés trackback címe:

https://hatodikalabardos.blog.hu/api/trackback/id/tr404871316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Önnek megyünk (törölt) 2012.10.26. 17:56:59

Csak tényszerűség kedvéért: 2010 óta most lesz először emelés. Előtte félévente volt.

kcsortuleninrogyilszja (törölt) 2012.10.26. 17:58:51

Kell a pénz ennek a csapatnak is, na.

joszip 2012.10.26. 17:59:25

Érdekes hogy az sosem merül fel, az átszállásra kényszerített utast miért büntetik még dupla (tripla) díjjal? Értem én, hogy elmútnyócév, nincs pénz rendes hálózatot építeni, héveket, vonatokat összekötni, átszállunk, oké, ázunk fázunk. De még fizessünk is?! Délpestről Észak-Budára odavissza 1840 ft? Elnézést de én tehetek róla hogy nem a RERt baszta a sors a seggem alá? Heheh.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.10.26. 18:07:53

@Önnek megyünk: Nem azt vitatom, hogy 2010 óta nem volt emelés, hiszen ezt azért eléggé a szánkba rágta Vitézy, hanem azt, hogy ezen kívül csak félrebeszél... gyakorlatilag egy tizenötszázalékos emelést lengetett be, amiből lesz, úgy 12,5%, hogy örüljenek a népek, hogy csak ennyi...

vakapad 2012.10.26. 18:08:31

@Önnek megyünk:

Ha nemhogy kipótolnák (lásd korábbi kormányok), hanem elveszik a pénzt a BKV-tól (jelenlegi rezsim), akkor is lehetséges 2 évig nem emelni, csak az a pénz, amivel ez elintézhető, Budapest költségvetésében máshonnan hiányozni fog. De ki törődik azzal. Most leginkább Tarlós csuklóztatása folyik, nem a BKV rendbetétele.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.10.26. 18:10:17

@joszip: Azt azért lássuk be, hogy a jeggyel utazóknak relatív olcsóbb lett a tömegközlekedés, amióta Aba Botond ámokfutása véget ért.
Az ő csapatának volt az a zseniális ötlete, hogy minél több átszállásra és jegyvásárlásra kényszerítse az utast... ez azért pozitív irányba változott a járatösszevonásokkal.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.10.26. 18:14:37

@vakapad: Rosszul emlékszem, hogy '98-2002 között szintén a főváros kivéreztetése folyt?
Már csak a "korábbi kormányok" kitétel kapcsán...

joszip 2012.10.26. 18:15:05

@6. alabardos: Biztos van ilyen, nem vitatom, csak nem találkozom vele...én agglomerációzom, és elmondhatom, zsenge ifjúkorom óta semmi nem változott. Mi lenne ha egy jeggyel lehetne utazni 60-90 percet? Persze fel kéne szerelni rendes jegykezelő készülékeket, és akkor akár lehetne 400 ft is a jegy, megérné...de hát elnézést...2012-ben még azzal lukasztok amit 1967-ben csavaroztak fel a kapaszkodóra...

minden armstrong csaló (törölt) 2012.10.26. 18:20:14

hülye aki fizet a BKV szolgáltatásért közvetlenül is, amikor a költségvetés nagy részét közvetve kifizetjük adóban.

sajnos a büdös maszopos horvát csabi lejáratta ezt az ötletet 2 éve, pedig az egyetlen járható út, hogy az egész BKV-t adókból és járulékokból tartsuk el.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.10.26. 18:24:25

@joszip: Akkor egy másik B betűs városban élnél... mondjuk Berlinben.
Igaz, akkor valószínűleg leszarnád a jegyárakat. :)

Netuddki. 2012.10.26. 18:26:10

"Mondjuk, ebből nekem nem jön ki az a tizenöt százalék, no de feltétele volt-e Vitézy Dávid kinevezésének, hogy legalább általános iskola felsőtagozatos szinten tudjon számolni?"

Köztudott, hogy a fideszesek nem voltak erősek matekból. Ahhoz meg hülyék, hogy a számolást olyanra bízzák aki tud...

Netuddki. 2012.10.26. 18:27:22

@minden armstrong csaló: "az egész BKV-t adókból és járulékokból tartsuk el."

Ok. Benne vagyok. Tartsátok...

lobaszopiatej 2012.10.26. 18:27:26

3 megállóért ki az a hülye aki kicsenget 320 Ft-ot... idióták.
Ja le is lehet gyalogolni ami kb 10 perc, nahát!

Lassan megveszem a következő többszázezer forintos biciklit (micsoda luxus!!!), de pont összejön a meg nem vett bérletek árából!
Közben fizetem a havi 300 ezer forintnyi adómból is a BKV-t úgy hogy nem is használom... sóval kellene beszórni ezt a pénztemető céget, úgy ahogy van!

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.10.26. 18:30:03

@minden armstrong csaló: Ez ugyan jól hangzik, de valahogy mégsem.

Ennél azért jobbnak tartottam azt az ötletet, hogy a budapesti lakcímkártya jogosítson az utazásra... vagy a budapesti cégek kapjanak a dolgozóiknak kedvezményes bérletet.

De így leírva valahogy egyik sem gömbölyű.

kristoof 2012.10.26. 18:33:57

Érdekes, hogy ez megint egy rossz hír amit Vitézy mond és még véletlenül sem említi meg a BKK-t. 2010-ben így csak arra volt jó a BKK, hogy a jó híreket közölje. Minden más a BKV dolga! Csodás...

Érdemes megnézni a BKK honlapját. Csak a jó hírek vannak fenn. A rossz híreket a BKV-ra keni.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.10.26. 18:35:24

@minden armstrong csaló: ez azért nem jó, mert akkor lenne négyszer ennyi ember negyedennyi járatra.

különvélemény 2012.10.26. 18:36:12

@6. alabardos: "gyakorlatilag egy tizenötszázalékos emelést lengetett be"

Mennyi volt a 3 éves infláció?
Plusz az üzemanyag áremelkedése.

joszip 2012.10.26. 18:39:21

Mondjuk magam ellen beszélek mert lukasztósból megvan majd' az összes kombináció, a timestamp készülékekkel nem tudok mit kezdeni, kénytelen vagyok kezelni egyet.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.26. 18:40:16

@joszip:
"2012-ben még azzal lukasztok amit 1967-ben csavaroztak fel a kapaszkodóra..."

- Ezt rosszul tudod! 1987-ben leszerelték, és átcsavarozták az akkor zsír új Ikarus 280 típusú autóbuszra.:))

minden armstrong csaló (törölt) 2012.10.26. 18:40:48

@joszip: mert béna vagy. fültampon és arcszesz, és le lehet mosni az odanyomtatott dátumot...

Tardigrada. 2012.10.26. 18:42:33

nem lehetne vissza az egyforintos villamosjegyet, és az 1.50-es buszjegyet?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.26. 18:43:24

@6. alabardos:

"Ennél azért jobbnak tartottam azt az ötletet, hogy a budapesti lakcímkártya jogosítson az utazásra..."

- Roppant veszélyes dolog. Jelenleg parkolásból kifolyólag rengetegen laknak Budapesten. BKV miatt is képesek az emberek bejelentkezni. Évi 120 ezer Ft!
- Másik aggályom ezzel az ötlettel a peremterületeken van. Pl Budaörs kamaraerdei részén. Az utca egyik oldala Budapest, a másik Budaörs.

minden armstrong csaló (törölt) 2012.10.26. 18:44:50

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: ugyanmár...

többen járnának bkv-val, hálistennek. több metró vonalat kéne építeni, csak nem franciákkal demszky módra...

majd a sok barom elgondolkodik, hogy ha úgyis kifizette adóban a BKV-t és elég csak felszállnia rá, akkor jobb azzal menni.
kisebb forgalom, kevesebb dugó, kisebb zaj, tisztább levegő. a hasznát mindenki érezné, így nem gáz, hogy mindenki fizetne.

pl benzin árát megemelni 1-2Ft-tal, ami a BKV-ra menne.

ha épp nem 27%-os lehetetlen mértékű lenne az ÁFA, akkor abba is be lehetne építeni.
vagy +1% a jövedelemből helyi tömegközlekedési járulék.
behajtási díjak stb-stb.

de az nem járja, hogy 60-70% így is közpénz, oszt még horroráron jegyet is vegyél. cserébe meg hugyos csövesekkel kell utaznod.

joszip 2012.10.26. 18:45:03

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ne már és előtte mi volt? :) Én a hetvenes évek szülötte vagyok, tehát emlékeznem kéne, akkor még a 180-asok jártak, de imádtam. Ezek szerint a lukasztó kiesett az agyamból.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.10.26. 18:45:44

@különvélemény: A 2009-es inflációt is beleszámítva 13,78%, csak 2010-től számítva 8,99%.

Az üzemanyagot ne számold, mert azt jobbára a jövedéki adó veri fel, amit unortodoxia pénzügyi pápája simán felülírhat... ha segíteni akar, mert az a BKV esetében tipikusan az egyik zsebből a másikba pakolás.

joszip 2012.10.26. 18:45:50

@minden armstrong csaló: Komolyan? Na akkor kipróbálom, kösz.

különvélemény 2012.10.26. 18:50:43

@6. alabardos:
Akkor a nagy része infláció.
Ezt nem szokás beleszámolni "nemunortodox" körökben mint a forintos kötvénynél.

Én nem örülök az emelésnek, sőt, szerintem eddig is drága volt a bkv a nyugati árakhoz és színvonalhoz képest, de ha demszky lenne, már 15e lenne a bérlet.

minden armstrong csaló (törölt) 2012.10.26. 18:53:54

@joszip: csak óvatosan. ha kicsit látszik a nyoma a basztatásnak, hát meggyűröd a jegyet, vagy pár napig hordod a zsebben, oszt tudod azt mondani ha kérdik, hogy régóta meg van, mert ritkán jársz bkv-val...

OkoskaTo:rp 2012.10.26. 18:56:04

@joszip: Felesleges. 4 darab 5 forintos érmével akárhány ember utazhat egy buszon. A nyomtatós "lyukasztóknál" még ennyi befektetés sem kell, azokat simán rágógumis papírral szokták megetetni.

Shopping 2012.10.26. 18:56:34

Áprilisban voltam Madridban.

10 db-os. Gyűjtő jegy 8 euró.

Azaz darabja 0,8 euró= 225ft.

Ott több mint 15 metróvonal van!

Akkor most mire is emeltünk???

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.10.26. 18:57:19

@különvélemény: Mint mondtam volt nem lenne bajom az emeléssel, ha Vitézy nem mondja azt az ökörséget, hogy
"az előző ciklusokban a többszöri jelentős jegyáremelés rontotta a tömegközlekedés versenyképességét."

Ezért számoltam, hogy ha az utolsó jelentős áremelés előtti árhoz adjuk (már a versenyképesség megtartása érdekében) az inflációt, akkor 208,- forint lenne idén egy vonaljegy. Vagyis Vitézy logikája szerint még egy darabig nem kellene emelni...

2012.10.26. 18:58:46

nem az a kérdés, hogy most 300, 320, 350 vagy 355 az a rohadt jegy, hanem hogy mikor lesz végre időalapú? pozsonyban 90 centért utazhat az ember egy órán át, hétvégén másfél órán át. bécsben 2 euróért kapsz átszállós jegyet. hihetetlen, hogy még most is ezzel szopatják az embereket.

2012.10.26. 19:04:29

@Shopping: nos, április óta már emeltek 12.20€-ra. a sima buszjegy 1.50, a metrójegy 2.00.

padlogaz 2012.10.26. 19:08:12

te jól be vagy rágva a kormányra, ha képes voltál ebből ekkora posztot írni :-))

fal_adja_a_masikat (törölt) 2012.10.26. 19:24:28

Csak a miheztartás végett lassan minden vidéki városban drágább lesz a jegy mint a fővárosban. És a bp-i szolgáltatási járatsűrűség, vonalsűrűség úgy 2 nagyságrenddel jobb, mint vidéken és ráadásul ott van a metró, villamos amit eleve drágább üzemeltetni, még a 40 éves kocsikat is, amortizáció nélkül.

Szóval kb 1,5€-ba kellene kerülnie a jegynek a mostani szolgáltatási színvonalon, és el kellene törölni a nyugdíjaskedvezményt. Nem látom be miért érne többet egy bp-i nyugdíjas, mint az ország 80%-ka. Márpedig a bp-i nyugdíjas Ft összegben jóval nagyobb kedvezményt kap és ráadásul sokkal jobb szolgáltatást is...

Töröljék el a kedvezményt és legyen 5000 Ft-os nyugdíjemelés mindenkinek. Azt hiszem a vidékiek nagyon örülnének neki, a bp-i meg kb ugyanott lennének. Minden nyugdíjaskedvezményt el kellene törölni, nem teljesen értem, hogy miért éri meg az országnak támogatni az EU unió összes államának összes idelátogató nyugdíjasát...
Bőven fedezné a nyugdíjemelést a tőlük befolyó bevétel...

Hogy a poszthoz is szóljak, inkább hazudjon azért egy politikus, hogy a szükséges intézkedéseket el tudja fogadtatni, mint hogy azért hazudjon hogy a szükséges intézkedéseket elkerülje, ezáltal 0 népszerűségvesztést kelljen elszenvednie, így újra megválasszák. Persze én is álmodok egy olyan világról, amiben a politikusok nem hazudnak, de jelenleg csak azt a réteget vonzza a politika, akik hazudnak és az emberek is csak azokra szavaznak, akik most vagy régebben hazudtak.

400 Ft-os jegyárat, nyugdíjaskedvezmények eltörlését!

fal_adja_a_masikat (törölt) 2012.10.26. 19:27:02

Ja és természetesen időalapú legyen! Nem kéne a kőkorszakban élni, meg lehúzni az embereket! Nem a 400 Ft a lehúzás, hanem ha 320-ért kell venni 3 jegyet, hogy 35 perc alatt eljuss valahova...

Másik kommentelőnek meg javaslom nézzen utána Madrid adósságának, meg úgy a spanyol adósságnak. Aztán gondolkodjon el, hogy mennyire valós az 225 Ft-os jegy Madridban és mennyire a buta parasztok jól tartására szolgál, hogy szavazzanak rájuk újra meg újra...

szita szita péntek 2012.10.26. 19:27:19

Én máshogy szoktam számolni. Előrre bocsájtom marha szubjektív leszek, sokszor fogok saccolni, de akkor is. Szegény ember vízzel főz ugye...

Monnyuk egy buszon átlag 40 utas van. Monnyuk negyed óránként cserélődnek. No most akkor még képzeljük el,hogy mindenki jegyet vesz. 40 fő*3 csoport*320Ft= 38.400 Ft/óra. Szorozzuk meg 16-tal és akkor kijön 614.000 Ft/nap. No, ennyi bevételt termelhetne egy busz, de hát ugye ott vannak azok a bérletek... Mennyi is lehet mennyi is lehet most akkor a bevétel - Felezzük el! Gondolom a 300.000 Ft kb. reális lehet.

Egen ám, de kőccségek is jelentkeznek! Nehéz erre adatot találni hirtelen - nekem nem is sikerült, csak helyközi buszra, az 25-30 liter/100 km. Mondjuk akkor legyen 50 l/100 km. 16 óra alatt megtesz kb 500 km-t, ami 420 Ft-al számolva (ha nagy fogyasztóként esetleg nem lenne kedvezményük) 105.000 Ft.

Kell azért sofőr is, meg takarító személyzet ellenőr, meg aztán bérszámfejtő is - mondjuk egy busz 4 főt tartson el. Ha egy fő havi 300.000 Ft-ba keül, akkor négy 1.2 misibe, napi szinten ez 40.000 Ft.

Kopik is a busz, időnként venni kéne másikat. No újat nem szokás venni, a 6 éves használtat olyan 30 millió körül (igazából alatta) találtam most hirtelen. Mondjuk használják 8 évig, azaz naponta kb 10.200 Ft-ot kell félretenni hogy vegyenek majd másikat. No persze javíttatni is kell, az legyen még ennyi, némi egyszerűsítéssel a kettő legyen 20.000 Ft/nap.

Aztán fenn kell tartani infrastruktúrát (megállók, jegypénztárak stb.) No ezt nehéz lenne megtippelni mennyibe kerül, de gondolom nem több, mint a busz maga - legyen ez is buszonként napi 20.000.

Akkor tehát összesen:
Egy buszta eső napi bevétel: 300.000 Ft.
Egy buszra eső napi kiadás: 185.000 Ft.

Nem értem mit számolhattam el ennyire....

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.10.26. 19:33:50

@padlogaz: A BKV vezetése, valahogy a mindenkori regnáló kormány színétől függetlenül fel tud bosszantani... Egyszerűen képtelen vagyok felfogni, hogy ez a töketlenkedés, hogy nem tud változni húsz éve.

csárli hárper 2012.10.26. 19:34:26

@szita szita péntek: jó a számítás, csak kimaradt a mongol idióta vitézi és sleppjének a nem kevés fizetése...

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.10.26. 19:40:40

@fal_adja_a_masikat: A 400 forintos időalapú jegy reális lenne... 21 munkanap munkába járási költsége jeggyel 8800 forint... a bérlet ára reálisan ennek a 60-70 százaléka lenne... azaz 6100,- forint és akkor talán nincs szükség a nyugdíjas kedvezményre... :)

fal_adja_a_masikat (törölt) 2012.10.26. 19:40:43

@szita szita péntek: Először is nem csak busz van, hanem van metro, meg villamos, ami eleve drágább. A járművek is, a pályák megépítése, aztán a járművek és a pálya fenntartása. Aztán kurvára nincs meg sztem utas km-re a 40 fős átlag.
Aztán a jegybevételt ne felezd, mert rohadtul nem a fele utazik jeggyel. Azt hiszem ez jól látható abból, hogy hányan lyukasztanak egy járaton, talán ha az utasok 10%-ka. Tehát 90%-ka bérletes, lóg.
Akkor ugye már egészen máshogy fest a bevételi oldal... ha hozzárakod, hogy a bérletesek hány %-ka veszi kedvezménnyel a bérletét, akkor megint bukta. Ha hozzáveszed, hogy azt a kedvezményt, amit az állam ír elő nem adja oda, akkor megint bukta.

Szóval kb úgy fordítva stimmelnek a számok. Bevétel 185ezer, kiadás 300ezer...

És akkor abból a kiadási többletből mondjuk 50ezret indokol a haveroknak kiszervezett karbantartás, egyéb szolgáltatások, a rossz hatékonyság, a vízfej.

tede 2012.10.26. 19:42:53

Remélem a ballibek most nem szaggatják le magukról a ruhát cafatokban és nem csapkodják magukat a földhöz, mert ugye jegyáremelés mindig is volt, igen még amikor baloldali kormány volt, akkor is volt, de tudom, hogy a mostani emelés a legrettenetesebb mind közül, de majd csak lesz valahogy :)

Ennyit a politika szálról. Próbálok ezután a tényről írni. Igen, a Budapest jegyár drága, de ha azt nézzük, hogy a tényleges költség elenyésző részét fizeti meg még így is az utas, akkor az van, hogy tényleg emelni kell.

Nekem, mikor Pesten van dolgom, sokszor már nem használom a tömegközlekedést, hanem gyalogokolok, legalábbis amikor max 20-25 perc sétával belefér a dolog.

Vidéken teljesen természetes, hogy az ember elsétál a központban levő boltba, nem autóval meg busszal, hanem gyalog, akkor is ha tart 20 percig a séta.

Pesti ismerős úgy nézett rám, mintha ET lennék, amikor mondtam neki, hogy ne várjunk a buszra 30 percet, mert nem sokkal azelőtt ment el, lekéstük, hanem gyaloglunk kb 15-20 percet és ott vagyunk a célnál.

Például a nyugatiból 20 perc sétával rengeteg minden elérhető, nem fogok bkv jegyet venni, az emelés után meg mégannyira sem.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.10.26. 19:47:31

@minden armstrong csaló: Ezzel az állításoddal egy gond van. Nem igaz. Nézd meg mennyi pénzt kap valóban a BKV.

Segítek: Az árkiegészítést ne számold. Az állam eleve úgy adott embereknek kedvezményt, hogy közölte annak egy részét a BKV, MÁV, stb. gazdálkodja ki. Az gyakorlatilag árbevétel.

Majd vond le belőle azokat az összegeket amiket az állam és az önkormányzat beszed a BKVtól, alvállalkozóitól, alkalmazottaitól adókét, ingatlan bérleti díjakként, stb.

Amikor látod, hogy az utóbbi a nagyobb, ergo a tömegközlekedés az egyetlen olyan közfeladat az országban ami nem netto támogatott hanem netto befizető a költségvetésben akkor el lehet menni számon kérni a választott képviselődön a lopást.

bigfater · http://bigfater.blog.hu 2012.10.26. 19:47:47

@6. alabardos:

Pediglen ez is be volt igérve korábban: bigfater.blog.hu/2007/07/09/utazas_berlet_es_jegy_nelkul

Megvárom, ha addig élek is! :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.26. 19:56:30

@minden armstrong csaló:

"kisebb forgalom, kevesebb dugó, kisebb zaj, tisztább levegő. a hasznát mindenki érezné, így nem gáz, hogy mindenki fizetne."

- BKV sztrájk idején forgalom volt, helyenként sokkal nagyobb, viszont a levegő Budán jobb volt, és a zaj is kissebb volt.

tede 2012.10.26. 19:57:11

@bigfater: azt a HCS ígérte még a van egy jó hírem kampányban.

A vidéki autósokkal fizettette volna ki a BKV működését és ilyen teljesen szimpatikus módon a pestieknek ingyenessé tette volna.

Mondjuk nem tudom, hogy elgurult-e előtte a szer vagy honnan jött ez az ötlet, de az a része tetszett nekem, hogy ugye a BKV költsége állandó és az autósok száma meg erősen csökkent volna, de akármennyien is maradnak, mindenképpen olyan magas díjat kellett volna fizetniük a behajtásért, hogy a BKV abból tudjon működni.

Ha felteszem mondjuk csak 10000 vidéki ember hajtott volna be a magas díjak után évente, akkor 10000 ember fizette volna ki a BKV műkődését, fejenként nem sok, maximum 3-4 millió forintos behajtási díj elég lett volna a BKV működésére, de persze ennyiért egész évben behajthattak volna :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.26. 19:57:37

@joszip:

Úgy emlékszem a 180-ason is ez a lyukasztó volt már. 77-78 táján datálódnak az első emlékeim.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.10.26. 19:59:06

@bigfater: Akkor az örök élet megvan Bigfater. :) Már csak az ingyen sörben kell bíznod... :P

Reggie 2012.10.26. 20:03:24

@fal_adja_a_masikat: a metro/villamos osszessegeben olcsobb, mert aramot fogyaszt eleg jo hatasfokkal, mig a buszokat tankolni kell rendesen.

bigfater · http://bigfater.blog.hu 2012.10.26. 20:07:04

@tede: 2007-ben a HCS még egy nadrágban járt a faterjával. :))

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.26. 20:07:56

@szita szita péntek:

"Egen ám, de kőccségek is jelentkeznek! Nehéz erre adatot találni hirtelen - nekem nem is sikerült, csak helyközi buszra, az 25-30 liter/100 km. Mondjuk akkor legyen 50 l/100 km. 16 óra alatt megtesz kb 500 km-t, ami 420 Ft-al számolva (ha nagy fogyasztóként esetleg nem lenne kedvezményük) 105.000 Ft."

Volvo busz fogyasztása a 86-oson, 7-esen, klímával, közel 100 liter/100 km.

22-esen valamikor 68 liter/100 km volt a vonali norma.

Egy Dél-Pesti, csepeli szóló, hétvégén akár 20-25 liter/100 km-el is eljár.

Ha egy buszon van délelöttös és délutános is, akkor az a 86-oson kb 12-16 kört megy. 6-6 (8-8) de-du. Egy kör a 86-oson 25 km.

Helyi járatban nagyon ritka a 250 km-nél hosszabb forda. Helyköziben is a 400 km nagyon erősnek számít.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.10.26. 20:09:53

@tede: Szerintem nem fogják megszaggatni a ruháikat a ballibek. Nem úgy, mint a ker-konzerv csapat a 2008-as emelésnél. :)

És abban igazad van, hogy az átlag pesti pógár, max egy megállónyit hajlandó gyalogolni... a belvárosban ez talán érthető is, a sok kutya szarra tekintettel. :)
Legalább kilókban nem látszik, hogy fogy a magyar.

De a belvároson kívül, nem érhető el annyi minden húsz perc sétával... és próbáld ki a szakadó esőben sétálást is, amikor a remek úttestnek, és a nem kevés autónak köszönhetően garantáltan gatyáig vizes leszel.

bigfater · http://bigfater.blog.hu 2012.10.26. 20:10:17

@6. alabardos: persze, hogy megvan, meghekkeltem az életjátékot és töröltem belőle a halált.:)

minden armstrong csaló (törölt) 2012.10.26. 20:26:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
én erre a 60-70/40-30 arányra emlékszem, de lényegtelen.

nálunk úgy alakult, hogy az emberek közlekedése nagyban a tömegközlekedésen alapul. ha holnap leállna, mi lenne? na ugye.
az meg társadalmilag alakult úgy, hogy az ember természetesnek veszi, elvárja, hogy ez menjen. éppen a fentiek miatt. ezzel járnak emberek munkába, iskolába, hivatalba stb.
tehát érdeke a dolgozónak, a munkáltatóknak, de az autósnak és a szállítóknak is. ugyanakkor a lakosoknak is, hogy ne autósorok álljanak dugókban a házuk előtt...

működik az, hogy jegyet meg bérletet kell venni?
most őszintén! nem. nem az embereket kell megnevelni akarni, hanem a magyar mentalitáshoz kell szabni a rendszereket.
és az nem 'ingyen-bkv', ahogy a sok okos mondja, hanem nem közvetlen díjfizetésű, hanem kizárólag közpénz fenntartású.
mivel a társadalom minden mozzanata nem egyszerűen élvezi a hasznát, hanem egyenesen feltételezi annak működését, így pontosan olyan dolognak kell tekintetni, mint az egészségügyet és az oktatást.

1% jövedelemből, 1% nyereségből, 1-2Ft üzemanyagon, x Ft alkoholon, dohányon meg ilyesmik. simán meg lenne az a plusz 30-40%, ami most jegyárbevételből van fedezve...

minden armstrong csaló (törölt) 2012.10.26. 20:29:40

@minden armstrong csaló: jah és spórolási oldalon:

-nem kell ellenőr
-nem kell se jegyárus, se bódé, se automata, se jegyet-bérletet nyomtatni
-nem kell a sok hülye matrica, hogy mennyi a pótdíj stb :)

bőven jutna minden járatra legalább 1 biztonsági, vagy mondjuk metró/bkv rendőr, aki pofán bassza a cigányt vagy a csövest gumibottal...
vagy a graffitis hülyegyereket.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.10.26. 20:36:11

@minden armstrong csaló: Tegyük hozzá, hogy érdeke a városnak is, mert tömegközlekedés nélkül mozgásképtelenné válna a város... tehát a városnak is költenie kell rá.

...és mivel Magyarország közigazgatási rendszere úgy épül fel, hogy Budapest megbénulása (a hivatalnokok nem jutnak el időben a hivatalukba), kihat az egész országra... ezért kell az államnak is beszállnia.

Ezt egyik napról a másikra nem lehet megváltoztatni. Az önfenntartó BKV ugyanolyan eszement ötlet, mint a csak adóforintokból fenntartott.

Reggie 2012.10.26. 20:56:02

@6. alabardos: Azert a BKV sztrajk mellett sem allt meg az elet. De legalabb a levego sokkal jobb lett.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.10.26. 20:59:33

Ha igaz az, hogy az utak kopásának köze van az autók számához,plusz igaz az, hogy az autók számának köze van a városlakók egészségi állapotához, és igaz az, hogy ha ingyen lenne a busz, kevesebb autó lenne az utakon, akkor a járulékos haszonnal is számolni kell, ha az ingyenes tömegközlekedés árát hasonlítjuk össze azzal, mint ami most van.

Reggie 2012.10.26. 21:02:34

@kolbászoszsömle: Az utak kopasanak sokkal nagyobb koze van a buszokhoz. Nem veletlen, hogy egy buszmegallo sokkal hamarabb szarra megy, mint egy olyan kozut, ami csak szemelyautokkal talalkozik. Az utat ero terheles nagyjabol a tengelyterheles negyedik-otodik hatvanyaval aranyos.

1vidéki 2012.10.26. 21:44:22

Azért álljon már meg a menet ezzel az áremeléssel!

A bp-i jegy és bérletárak már így is horrorisztikusak, és a BKV jegyárai a világ legdrágább tarifái közé tartoznak legalább két aspektusból:

1. A magyar minimálbér és átlagbérhez viszonyítva..(aki nettó 60-70 ezret keres,miből vegyen bérletet?)

2. A többi közép-kelet-európai fővároshoz viszonyítva..sokkal drágább, mint Prágában (pedig a cseh bérek magasabbak) duplaannyi mint Varsóban, majdnem 3-szorosa mint Bukarestben, Szófiában (mi magyarok kb velük vagyunk egyszinten, igen a románokkal, bolgárokkal bérek alapján)
A legendásan olcsó és jó kijevi metrót az 50 Ft-nak megfelelő hrivnya jegyárral már ne is emlitsük..És mégis müködik a tömegközlekedés.
(Érdekesség: Tallinban ez ingyenes!)
criticalmass.hu/blogbejegyzes/20101014/bkv-tomegkozlekedes-es-arai-eu-viszonylatban

30 évvel ezelőtt 2400 db BKV jegyet lehetett vásárolni egy átlagfizetésből, 2012-ben pedig 400-at...

Szóval, emeljétek a jegyárat barmok, még több lesz a bliccelő...ezáltal még kevesebb a bevétel, de sebaj, még több gyökér, bunkó ellenőrt + közterületfelügyelőt felvesznek jutalékért büntetni..

Vitézy Barom Dávid, Te hülye vagy, mint a SEGG!

cso zsi 2012.10.26. 21:56:46

@joszip: "2012-ben még azzal lukasztok amit 1967-ben csavaroztak fel a kapaszkodóra... "
Akkor a kalauz éhenhalt volna, ugyanis akkoriban még az üldögélt a számára kialakított helyen.
Mondjuk, nekem a 70-es évek eleje óta van bérletem, bár apám már akkoriban is adott 25 forintot taxira, mert annyi kellett a Keletiből hazáig.

Jut eszembe, a hollandoknál miért van szükség a kalauzra a villamosokon?
Miért tud angolul, és miért érti meg a turisztinglist?
Nálunk a Deákon az ellenőrhorda miért veti magát rá a hátizsákos-bőröndös külföldire?

cso zsi 2012.10.26. 22:18:30

@sore: Ez azért kell, hogy ehhez lehessen igazítani a parkolás árát. Csak épp "elfelejtették" most közölni, hogy ez az igazi cél.

"Budapest parkolási övezetek és parkolási díjak árak 2010-től.
A főváros a várakozási díjtételeket változását a BKV jegyek árának módosításához kötötte.
A BKV jegyek ára 2010 elejétől változatlan maradt."

www.futas.net/hungary/Budapest/budapest-parkolas.html

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.26. 22:26:38

@cso zsi: @6. alabardos:

Eszembe sem jutott, pedig tudtam róla én is.

Viszont akkor 360 Ft lesz. Már csak azért, mert akkor 450 lesz óránként a díj a mostani 400 helyett.

szita szita péntek 2012.10.26. 22:44:54

@fal_adja_a_masikat:
- "nem csak busz van, hanem van metro, meg villamos, ami eleve drágább." - Elhiszem neked, csak nem értem miért. Azt gondolnám, hogy ha drágább, akkor alakítsák át a villamos sineket buszsávnak és járjon busz.
- "Aztán kurvára nincs meg sztem utas km-re a 40 fős átlag." - Lehet, nemtom. Ritkán járok székesfővárosunkba de az utóbbi időben már csak passzióból is megszámoltam az utasokat egy-egy buszon. 50 alatt sohasem volt, inkább 60 fölött, de elhiszem neked. Mennyi lehet szerinted az átlag?
- "Aztán a jegybevételt ne felezd, mert rohadtul nem a fele utazik jeggyel." - Ez is lehet. Ugyanakkor a bérlettel utazás is pénzbe kerül. Reálisan minél kevesebbet utazik a bérletes annál többe.
- "90%-ka bérletes, lóg." - Mondjuk az átlag bérletes napi 4 alkalommal utazik, akkor egy utazásra fizet kb. 80 Ft-ot. Ezért nyilván meg fognak engem kövezni, de a jegyárhoz képest ez nevetségesen alacsony. Gyakorlatilag akkor az alkalmanként bejáró vidékiek tartják el úgy ahogy a BKV-t a jegyeken keresztül, míg a helyben lakók élősködnek rajta?
-"Ha hozzáveszed, hogy azt a kedvezményt, amit az állam ír elő nem adja oda, akkor megint bukta." - Erről nem tudok semmit, tippelni sem tudok.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.10.26. 22:54:33

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Szegény autós, aki most azt hiszi, hogy leszarhatja a BKV áremelését...

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2012.10.26. 23:07:07

addig, amíg a BKV-nak olyan a híre amilyen és amíg leromlott állapotú, telefirkált járművek közlekednek Budapest-szerte, probléma lesz a jegyáremelés, különösen ha jobbos kormány égisze alatt történik.

más: vidéki városokhoz képest Bp. jegyárai kedvezőbbnek mondhatók, ugyanis:
- több a busz-és villamosvonal;
- van HÉV
- van metró

Azonban pl. Szeged és Debrecen kedvezőbb, mert
- tisztábbak és korszerűbbek a járművek (kivétel Bengáli villamos, de az sincs ám telefirkálva!!!)
- MINDEN járművön lehet jegyet kapni, tehát nem kifogás, hogy "nem tudtam venni, zárva volt"
- a budapestinél jobb az utastájékoztatás
- a pályaudvaron lehet jegyet kapni és kártyával fizetni

Ár-érték arányban nekem pl jobban megéri a debreceni DKV bérlet az árát, azonban nem ott élek, a BKV-n pedig nem utazhatok sem SZKT sem DKV-bérlettel. (gyk: Debreceni Közlekedési Vállalat; Szegedi Közlekedési Társaság)

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2012.10.26. 23:08:08

@Névtelen betelefonáló: már Bp. is eljutott oda, hogy lehessen a pályaudvaron, de a jegyvásárlás városszerte probléma, ld BKV figyelő blog.)

cso zsi 2012.10.26. 23:27:17

@Névtelen betelefonáló: "a BKV-n pedig nem utazhatok sem SZKT sem DKV-bérlettel."

Márpedig ugyanabból az adóból tartják el az összes közlekedési társaságot, akkor is, ha az adózó életében nem használta egyiket sem.
Az most olyan, mint a bevezetésre kerülő autópályadíj. Eddig használhattad az összes pályakilométert a megvett jegyed ideje alatt, most majd "alig drágábban" csak az adott útszakaszért kell fizetni. (egyelőre csak tehergépjárműveknek)

9-143 2012.10.27. 00:16:52

Szegeden és Debrecenben is a napijegy ára nagyjából 3 db vonaljegyével ér fel. Ezt kellene Bp-en is bevezetni. Nem hinném, hogy annyival rosszabb lenne a szaldó, ha a jelenlegi 1550 ft-os napijegyet 1000 ft vagy kicsit alatta adnák.
Szegeden van olyan automata, amiből több végállomáson is bármilyen jegyet és bérletet vehetsz. Napijegyet is áruló automaták kellenének Bp-re is.
Szeged esetében 12 évvel ezelőttre visszanézve majdnem katasztrofális volt az SZKT helyzete. (Bengáli villamosok, Ziu trolik, stb)
Most a Ziu és IK 280 trolik nosztalgiák és a Bengáli is!
Okos Uniós nagyprojekt vonalhálózati rekonstrukcióval és némi járműbeszerzéssel. Meg mellette sok-sok külföldi használt villamos és néhány használt troli beszerzése, meg troli helyben építés.
Bp-en is kellene az EU projekt, mint egy falat kenyér, de egyelőre húzza a kormány a támogatás megitélését. Pedig ha lenne pénz néhány új villamosra és trolibuszra, illetve okosan ki lenne dolgozva a hálózatok fejlesztése, amivel buszt lehet kiváltani, akkor lehetne ilyen irányokban töredék pénzekért fejleszteni. Bár még az önrészre sem lenne sajna...

komplikato 2012.10.27. 10:25:10

@lobaszopiatej: "3 megállóért ki az a hülye aki kicsenget 320 Ft-ot... idióták."

3 megállóért? Ahol lakom szeptember 1-től nekem egy megállóra kéne kiegészítő bérlet. Mondom biztos nem sok.
5.800 forint!!!
Hát inkább legyaloglom, felőlem haljanak éhen ha ekkora szemetek.
És reálértéken az emberek fizetésével mi a tököm van? Nem érdekel a kamu statisztika a bruttó bérnövekedésről, az érdekel, hogy a reálbérek az 1978-as szintet súrolják alulról. Az nem gáz?

komplikato 2012.10.27. 10:27:43

@9-143: "Napijegyet is áruló automaták kellenének Bp-re is."
Első körben az kéne Budapesten, hogy a sima automatákból 3-ból ne 1 működjön, mert vér ciki a turisták előtt

szívas 2012.10.27. 20:02:55

@fal_adja_a_masikat:
szerintem meg zseniális ez a számítás!
Persze, hogy van villamos meg metró is, de azon nem is 40-en utaznak egyszerre, hanem mondjuk 200-an, tehát a bevételi oldal is az 5-szöröse. Ráadásul ott nem is lóg senki.
Aztán meg igen rövidlátó álláspont azt gondolni, hogy egy aszfaltút fönntartása anyival olcsóbb lenne, mint egy villamospályáé. Hogy azt nem a BKV fizeti, így nem is kell számolni vele?
De mégis, mit gondolsz, kinek a költségén tartják fönn?

szívas 2012.10.27. 20:16:26

@1vidéki:
nagyon jó ez a link amit betettél, mert bebizonyítja, hogy gyakorlatilag nincs europai város, ahol drágább lenne a tömegközlekedés.
Nem, nem ehhez vagy ahhoz viszonyítva (reálbérek, stb.) hanem OBJEKTÍVEN; egyszerüen átszámolva.

ZBR 2012.10.28. 10:44:07

@joszip:
"Érdekes hogy az sosem merül fel, az átszállásra kényszerített utast miért büntetik még dupla (tripla) díjjal? "
320 a vonaljegy. 320*2=640.
280 a gyűjtőjegyből egy darab. 280*2=560.
Átszállójegy: 490...

Most nem tudom eldönteni, hogy szándékosan csúsztatsz (mint Vitézy), vagy azért nem tudod, mert bérletes vagy, vagy azért mert bliccelsz.

@Névtelen betelefonáló:
"- a budapestinél jobb az utastájékoztatás"
Azért az nagyon érdekelne, hogy ezt miből szűrted le és hogyan lehet objektívan kijelenteni.

facelvega 2012.10.28. 11:28:22

@lobaszopiatej: Majd ellopják. Nekem hármat vittek el egy év alatt. Le is szoktam a kerékpáros közlekedésről.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.10.31. 17:51:52

350,- forint lett a vonaljegy... Az a kerekítési szabályokat alkalmazva 10%-os emelés, a belengetett 15% helyett.

Ugye milyen rendesek kegyelmesék?
süti beállítások módosítása