Egy majdnem érthető petíció… Az Örsön kettős falanx fogadott. Az első sor jegyeket kért. A második aláírást.
Egy majdnem érthető petíció… Az Örsön kettős falanx fogadott. Az első sor jegyeket kért. A második aláírást.
Az alábbi felhívásra:
A BKV Zrt.-nél működő szakszervezetek felhívása az utazóközönség felé
Azt nem tudtam meg, hogy kik intéznek felhívást felém, az utazóközönség felé, mert tudtommal van néhány szakszervezet a BKV-nál. Van egy olyan érzésem, hogy az akció mögött nem áll egységesen az összes BKV-s szakszervezet. Na mindegy olvassuk tovább!
Tisztelt utasaink, tisztelt állampolgárok!
Na persze, ha köll valami, akkor egyből tisztelt leszek, amikor a megállni elfelejtő busz nyakig terít esőlével, akkor szimplán letisztelt vagyok. Mi ez a kedveskedés fiúk?
A közösségi közlekedés szerepe mind Budapesten, mind a vidéki nagyvárosokban fontos szerepet játszik.
Jelzem az már szar ügy, ha egy szerep is szerepet játszik. Azon túl, hogy ez nem van magyar, ha így folytatódik sohasem fogom megtudni, hogy mit is akarnak a BKV-s fiúk. Én például azok közé tartozom, aki meg van róla győződve, hogy az ellenőr azt kántálja, hogy „Legyetek bélbetegek!" Ettől valahogy mindig menekülhetnékem támad, hiába van bérletem. Tovább!
A város élhetőségén túl, a napi rendszeres szolgáltatás biztosítása, a környezetvédelmi szempontok figyelembe vétele, és a zsúfolt városi utak forgalmának mérséklése a cél.
Ebben egyetértünk, már ha a közösségi közlekedés céljáról beszélünk.
A közösségi közlekedés aránya jelenleg sokkal magasabb az egyéni közlekedéssel szemben Budapesten.
Kérdésem lenne. Ezt miből tetszettek kiszámolni? Mert azért azt jó lenne tudni, hiszen vannak még itt alternatív közlekedők is. Ráadásul, aki fixen tud parkolni, ha teheti autóval jár. És még azt is tessék már megmondani, hogy ebben a számtanban csak a BKV a közösségi közlekedés, vagy a MÁV elővárosi vonatai, meg a VOLÁN buszok is bele vannak számlálva?
Ez egyedülálló Európában, mint ahogy egyedülinek mondható a járatsűrűség és a megállók egymáshoz közelisége.
Fogjuk rá. Biztos így van. Az utóbbi időben bármikor közlekedem én is megálló vagyok buszon, villamoson. Mert ülőhely nincs. Mert hely sincs, így a legközelebbi megálló gyakran a lábamra lép.
Amiben lemaradásunk van, az a járművek magas átlagéletkora, az ebből következő rossz műszaki állapotok és a műszaki javítóbázisok lepusztult állaga.
Te jó isten, ha ebben van lemaradás, akkor nem akarjátok behozni! Mert akkor az már a rosszabb kategória lesz, és a jelenlegi is elég trágya.
Európai városokban az első helyre helyezik a közösségi közlekedés szerepét. Megoldották a finanszírozás kérdését, ráadásul úgy, hogy azt nem az utazóközönségre hárítják át teljes egészében. A forrásokat a legtöbb európai városban megtalálták és alkalmazzák, annak érdekében, hogy az utasok számára minél olcsóbb és színvonalasabb szolgáltatást nyújtsanak.
Akkor most olvassunk egy picivel visszább, itt egyedülálló a járatsűrűség és a megállók közelsége. Aha. Tehát akkor ritkítani akartok fiúk? Na nehogy má'!
A BKV Zrt. nehéz helyzetben van.
És ezzel vagyunk még így néhányan...
Utasaink közvetlenül is tapasztalhatják, hogy a járművek hibája miatt, gyakori átszállásra és többletutazási időre kényszerülnek. Jövőre a Tulajdonos az infláció kétszeresének megfelelő jegyáremelést terveznek, tovább növelve az utazóközönség terheit.
Áááá, hagyjuk a ragzást. És várjuk meg, hogy milyen lesz a jegyáremelés. A teher az már csak olyan, hogy nő, de nem mindegy, hogy mennyire.
A finanszírozás megoldatlansága oda vezet, hogy a magas jegyárak mellett tovább romlik a közlekedés. Drasztikusan csökkenhet a teljesítmény és további járatritkításokra kerülhet sor. A tulajdonos az utasra nem háríthatja át az általa nem fizetett költségeket!!!
Végre néhány értelmes szó, mellesmeg csak azokat a járulékos költségeket nem illik áthárítani, amit nyer a város az így kisebb gépjárműforgalmon. Ez meg valószínűleg azért nem kevés.
A Tulajdonos és a Kormányzat vitathatatlan tehetetlensége és tehetségtelensége, már a biztonságos üzemi működést és a napi szolgáltatási szint biztosítását is veszélyezteti.
Álljunk má' meg egy szóra! Nem kéne Gyurcsányozni, még burkoltan sem. A mindenkori kormányzatot lehet szidni. Mert mindegyik kormányzat szart a BKV-ra. Meg a tulajdonos. Főpolgármesterestől, ellenzékestől. Így együtt. Fiúk a politika leszarja, leszarta a közösségi közlekedést. Ők autóval járnak. Evvan!
Kérjük aláírásával is támogassa fellépésünket. Követeljük közösen, hogy az utasok terhei ne növekedjenek tovább. A Tulajdonos végre működési oldalon is megfelelő szinten biztosítsa a napi működést, és a Kormányzat növelje a támogatását a közösségi közlekedés fenntarthatósága érdekében.
BKV munkavállalók
Aláírtam.
...mert a sok zagyválás mögött, a szándék jó.
Csak azt tudnám, hogy a kormány honnan vegye az ide adandó pénzt. Mert a pénz ugye véges...