Vajon mit lehetne felelni arra kérdésre, hogy lesz-e káosz? Minden valószínűséggel csak annyit, hogy csak nagyobb lesz.
Vajon mit lehetne felelni arra kérdésre, hogy lesz-e káosz? Minden valószínűséggel csak annyit, hogy csak nagyobb lesz.
Budapesten minidig közlekedési káosz van. Valamit túrnak, bontanak. Optimistán nézve a város épül, szépül, ami biztosan igaz csak megfelelő távolságból kell nézni. Például a holdról. De minimum úgy minimum ötszáz kilométerről.
...vagy a Városház utca 9-11-ből.
Augusztus 21-től indul a Margit híd felújítása. Az Önkormányzat Sajtószolgálata tájékoztatása szerint a Fővárosi Önkormányzat elsősorban azt kéri, aki teheti gépkocsi helyett a közösségi közlekedést válassza, vagy használjon alternatív útvonalakat (itt).
Meg azt is írják, hogy ugyan a munkálatok 2011. márciusig tartanak, de a forgalomnak már 2010. augusztusában szeretnék átadni a hidat.
Na, most a pesti polgár, vagy akár a budai nem babonás. Nem hisz az előjelekben, és felkészül arra, hogy ha a Fővárosi Önkormányzat egy hídfelújításra tizenkét-tizenkilenc hónapot ígér, akkor az öt-nyolc hónap csúszást jelent. De ebben nem számít bele az a majd fél év, ami az eddigi csúszás.
Márpedig az augusztus 21-ei kezdés minden csak nem jó előjel. Ekkor kezdték meg a Szabadság híd felújítását még 2007-ben. Azt tizenöt hónapra tervezték… csak ezt azt nem tudtak előre a Városház utcában.
Van az úgy. Nincs ezzel semmi probléma.
A városházán akadnak dolgok, amikről nem tudnak, hogy most ne kezdjem el emlegetni a sorozatos BKV botrányokat…
Erre most nem elég, hogy 21-től indul a káosz, még kedden este hatkor a kerékpárosok is demonstrálni akarnak. Hogy miért?
Mert 2007. decemberében még úgy volt, hogy lesz három kerékpársáv a hídon (itt). Azután a déli oldalról a csak Budáról Pestre tartó kerékpársáv – állítólag tavaly októberben – eltűnt a tervrajzokról. Szép csendben.
Na ezért a kerékpársávért demonstrálnak kedden a bringások. Mert ez nem fért bele a 20,8 milliárd plusz áfás beruházásba.
Tehát nem azért, mert egyáltalán nem lesz kerékpárút, hanem azért mert nem erről volt szó.
A Fővárosi Önkormányzat reakciója: „Nincs változás a tervekben: lesz kerékpárút a Margit hídon.” Majd jön a magyarázkodás, hogy a kerékpáros szervezetek tudtak már rég óta a dologról, meg a műszaki okok, amihez a hozzám hasonló laikus nem ért, tehát igaz is lehet.
De.
Mennyiben hihető, hogy a főváros vezetése igazat mond, ha már a cáfolat is hazugsággal, akarom mondani vaskos csúsztatással kezdődik. Nem lesz vagy nem lesz a kérdés, hanem az, hogy mennyi lesz?
Annyiban, amennyiben hihető, hogy a főváros vezetésének nem tűnt fel az, hogy a BKV-nál mintegy három milliárd forintot költöttek végkielégítésre.
Mert nem elég tisztességesnek látszani, annak is kell lenni.
Hogy is énekelte a Beatrice?
„Aki hazudik, az csal.
Aki hazudik, az lop.
Hazudni, csalni csúnya dolog...”